Skocz do zawartości


Zdjęcie

PWS 26


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 05 styczeń 2017 - 20:56

Obiecałem koledze Vesla, że przedstawię swoje nowe dzieło PWS 26. Może trochę nietypowo, od końca. Oto model gotowy do oblotu. Czekam na pogodę.

Rozp. 980

Waga 1 kg

Materiał, pianka ociepleniowa "klimapor", balsa.

Załączone miniatury

  • Message_1483643627864.jpg
  • Message_1483624316192.jpg
  • Message_1483624343403.jpg

  • 2

#2 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10123 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 styczeń 2017 - 20:59

Ooo srebrny? Czym malowałeś, że nie zjadło pianki?


  • 0

#3 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:06

Ooo srebrny? Czym malowałeś, że nie zjadło pianki?

Gruntowałem rozcieńczonym silikonem, potem szary styro i lekkie muśnięcie srebrnym styro. I tu ciekawostka, najlepiej po pomalowaniu szarym zaraz jak tylko lekko obeschnie prysnąć srebrnym. Przegryzają się i efekt blachy.


  • 0

#4 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 919 postów
  • Age: 44
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 06 styczeń 2017 - 05:51

Dziękuję za fotki. Bardzo ładny ten model. Ciekawe Jak, przy tej masie i rozpiętości zachowa się w locie (a zwłaszcza przy lądowaniu)?

 

Możesz może zdradzić jaki masz zespół napędowy (silnik/śmigło)?

Trzymam kciuki za oblot :-)


  • 0

#5 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 06 styczeń 2017 - 08:52

Silnik 3542 1200kV serii Silver z ABC RC, który latał w Fun Cab'ie, śmigło 10/5 (spróbuję 11/5). Taki miałem na składzie. Silnik duży i swoją masę ma więc chyba obejdzie się bez zbędnego ołowiu w dziobie no i mocny co przy 1 kg na pewno się przyda.    A takie były początki. Skrzydła styropianowe, kręgosłup i newralgiczne punkty z balsy reszta "klimapor" 4mm z Castoramy. Jak uda się oblot zdam szerszą relację i szczegóły konstrukcyjne.Message_1480270501754.jpg


  • 0

#6 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 07 styczeń 2017 - 16:08

Stało się, PWS 26 na powietrzu i w powietrzu mimo mrozu -12 C.

Film nie chce się załadować. Wrzucę na YT.

Pierwsza uwaga, nieco za ciężki na ogon, a po za tym sam lata.

Załączone miniatury

  • DSCN5070.JPG
  • DSCN5072.JPG

  • 0

#7 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 07 styczeń 2017 - 19:24

Oto film.


Gruntowałem rozcieńczonym silikonem, potem szary styro i lekkie muśnięcie srebrnym styro. I tu ciekawostka, najlepiej po pomalowaniu szarym zaraz jak tylko lekko obeschnie prysnąć srebrnym. Przegryzają się i efekt blachy.

Errata: Nie silikon tylko oczywiście akryl.


  • 2

#8 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 919 postów
  • Age: 44
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 07 styczeń 2017 - 21:43

Gratulacje!! Lata ładnie. Trochę balastu lub przestawić baterię i będzie super.
Podwozie to w nim pięknie pracuje. Można zrobić ładnego piankowca? Można.
Opisuj dalej jak go budowałeś, zwłaszcza podwozie.
  • 0

#9 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10123 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 07 styczeń 2017 - 21:52

Ta struktura naciągniętego płótna na żeberkach to jest malowana czy szlifowana? Wygląda obłędnie.


  • 0

#10 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 07 styczeń 2017 - 22:08

Bardzo efektowny model. Mi również bardzo podoba się praca podwozia, szkoda, że nie udało się bardziej majestatycznie wylądować :)

Gratulacje!


  • 0

#11 Michał Pielaszkiewicz

Michał Pielaszkiewicz
  • Modelarz
  • 67 postów
  • Age: 35
  • SkądPoznań - Cerekwica
  • Imię:Michał

Napisano 08 styczeń 2017 - 00:08

Rewelacja!

Gratuluję oblotu.


  • 0

#12 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 406 postów
  • Age: 57
  • SkądStęszewko
  • Imię:włodek

Napisano 08 styczeń 2017 - 00:52

Ale w otwartym kokpicie i przy -12. Ten pilot to musi być naprawdę twardziel. A model =PALCE LIZAĆ.


  • 0

#13 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 08 styczeń 2017 - 09:38

Ta struktura naciągniętego płótna na żeberkach to jest malowana czy szlifowana? Wygląda obłędnie.

Skrzydła są ze styropianu. Początkowo płótno zacząłem szlifować, ale za mocno chwyciłem skrzydło i palcami wgniotłem styropian. Zaświeciła się lampka jak u Pomysłowego Dobromira i strukturę wygniotłem palcami i lekko doszlifowałem. Natomiast kadłub kleiłem z paseczków depronu co dało efekt listew.


Bardzo efektowny model. Mi również bardzo podoba się praca podwozia, szkoda, że nie udało się bardziej majestatycznie wylądować :)

Gratulacje!

Jak widać na filmie model był za ciężki na ogon. Do lądowania podchodziłem lotem szybowym, chciałem lekko gazem wyrównać ale model poderwał. Zdusiłem zbyt nerwowo niesubordynację samolotu i dlatego zabrakło tego majestatu.


  • 0

#14 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 08 styczeń 2017 - 21:06

Dokończyłem oblot PWS-a. Dobalastowałem dziób, zwiększyłem nieco skłon silnika i zwiększyłem wychylenia sterów.

W modelu zastosowałem profil Clark Y i aby nie robić nienaturalnego skłonu silnika płaty i usterzenie ustawiłem pod kątem ok. +3 st. w stosunku do osi podłużnej samolotu. Model ładnie leci z lekko opuszczonym nosem co ładnie wygląda. Płat górny w stosunku do dolnego -1 st. W profilu Clark Y za cięciwę wyjściową biorę dolny obrys profilu.

 

Dołączam zdjęcie "firewall" i link do drugiego dnia oblotu.https://www.youtube....h?v=FiplVyPcZj4

Załączone miniatury

  • DSCN5078.JPG

  • 0

#15 skippi66

skippi66
  • Modelarz
  • 410 postów
  • Age: 51
  • SkądŁódź
  • Imię:Michał

Napisano 08 styczeń 2017 - 21:36

W Clarku Y, podobnie jak w innych profilach, cięciwa to nie dolny obrys, tylko prosta łącząca środek noska ze spływem. Tak więc, z tego co piszesz, płaty masz zaklinowane ok. 5 - 6 stopni a to bardzo dużo. Dlatego model zadzierał i były potrzebne manewry z dociążaniem nosa.. Czyli dokładanie zupełnie zbędnego ciężaru. Tak przynajmniej wywnioskowałem z Twoich opisów. Zaś samolot bardzo ładny.


  • 0

#16 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 08 styczeń 2017 - 21:55

W Clarku Y, podobnie jak w innych profilach, cięciwa to nie dolny obrys, tylko prosta łącząca środek noska ze spływem. Tak więc, z tego co piszesz, płaty masz zaklinowane ok. 5 - 6 stopni a to bardzo dużo. Dlatego model zadzierał i były potrzebne manewry z dociążaniem nosa.. Czyli dokładanie zupełnie zbędnego ciężaru. Tak przynajmniej wywnioskowałem z Twoich opisów. Zaś samolot bardzo ładny.

W dalszym ciągu pozostaje 3 st. bo statecznik również zaklinowany jest na + 3 st.


  • 0

#17 JacekCichy

JacekCichy
  • Modelarz
  • 176 postów
  • Age: 29
  • SkądKraków
  • Imię:Jacek

Napisano 08 styczeń 2017 - 23:23

Model wygląda świetnie, a ostatnie lądowanie w drugim filmiku również niesamowite :) Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co piszesz: statecznik poziomy profil "decha" i zaklinowany względem osi podłużnej samolotu jest na +3 stopnie, górny i dolny płat to Clarky Y i kąt mierzysz między osią podłużną samolotu a obrysem dolnym profilu i górny płat ma +3 - 1 = +2 a dolny +3? Drążę temat bo dobranie dobrych kątów w samoróbce to sztuka a Tobie to wyszło :)


  • 0

#18 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4106 postów
  • Age: 38
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 09 styczeń 2017 - 00:08

Z tym podwoziem pięknie się klei do ziemi. Udało Ci się doskonale dopasować sprężystość. Super efekt.


  • 0

#19 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 09 styczeń 2017 - 05:45

Model wygląda świetnie, a ostatnie lądowanie w drugim filmiku również niesamowite :) Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co piszesz: statecznik poziomy profil "decha" i zaklinowany względem osi podłużnej samolotu jest na +3 stopnie, górny i dolny płat to Clarky Y i kąt mierzysz między osią podłużną samolotu a obrysem dolnym profilu i górny płat ma +3 - 1 = +2 a dolny +3? Drążę temat bo dobranie dobrych kątów w samoróbce to sztuka a Tobie to wyszło :)

Mniej więcej tak to wygląda z tym że stateczniki to nie decha bo narobiłem się przy nich jak Dunikowski czy inny Fidiasz, rzeźbiłem i piłowałem papierem aby nadać im zbieżność na rozpiętości i profil NACA-podobny.


  • 0

#20 meran110

meran110
  • Modelarz
  • 71 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Władysław

Napisano 09 styczeń 2017 - 16:15

Dorzucam kilka fotek z etapu budowy.


I jeszcze kilka.

Załączone miniatury

  • DSCN4999.JPG
  • DSCN5008.JPG
  • DSCN5001.JPG
  • DSCN5002.JPG
  • DSCN5005.JPG
  • Zdjęcie-0128 (2).jpg
  • Zdjęcie-0117 (3).jpg

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych