Skocz do zawartości

Zastosowanie serw od heli w innych modelach


Elvis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kwestia może prozaiczna, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji w sieci, a z heli nie miałem nigdy styczności: czy serwa przeznaczone do heli (cykliki lub ogonowe) można używać w innych modelach (szybowce, akrobaty) zastępując nimi "zwykłe" serwa cyfrowe, bez jakichś specjalnych zabiegów lub widocznych różnic w ich pracy? Na zdrowy rozum wygląda że tak, ale nie zaszkodzi się upewnić.

 

Z góry dziękuję za rzeczowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Serwa do smiglowcow - szczegolnie ogonowe - ze wzgledu na wspolprace z zyroskopem i koniecznoscia szybkiego dzialania- zazwyczaj sa duzo bardziej wymagajace niz samolotowe. W skrocie - smiglowce wymagaja "lepszych" serw niz typowe samoloty. Dobierajac serwa do jakiegokolwiek modelu nalezy przejrzec jego parametry: http://www.servodatabase.com/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

Tylko że ja chcę zrobić w drugą stronę: serwa od heli wstawić do szybowca i tu nie jestem pewien czy podłączone bezpośrednio do odbiornika będą "normalnie" działać.

 

Edit:

Link powyżej nie działa, ale to mało istotne w tym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, sęk w tym że chce zamówić z HK od razu 6 szt. Też myślałem że nie powinno być problemu ale im dalej w las tym ciemniej  :).

 

Spotkałem się w necie ze sprzecznymi opiniami, miedzy innymi tą która jest w linku powyżej, że ze względu na większą czułość nie nadają się do akro. Dla tego liczę na opinię kogoś kto miał i próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale serwa do śmigłowca niczym się nie różną oprócz szybkości, która akurat w modelu szybowca nie ma aż takiego znaczenia, to nie akrobacja. Każde serwo będzie działać i z żyroskopem i bez, podpięte od razu do odbiornika. Tyle że serwa przeznaczone do śmigłowców, ze względu na zazwyczaj dosyć dużą prędkość jak już wspomniałem, w szybowcu niekoniecznie wymaganą, mają dosyć wysoką cenę. Nie lepiej kupić zwykłe serwa cyfrowe z podobnymi parametrami za mniejsze pieniądze?
Aha, nie wiem co to za parametr serwa - czułość, ich podstawowe parametry to szybkość, siła trzymania i moment. Czułość to może mieć żyroskop w śmigłowcu, ale nie serwo, ono nie odbiera żadnych sygnałów oprócz tego z nadajnika który po prostu jest jak mamy zasięg i nie ma, kiedy ten zasięg zgubimy.

 

Może pokaż jakie serwa planowałeś kupić, może znajdziemy coś "nie-helikowego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem.

 

Kwestię ceny pomińmy, chodzi o inne względy (gabaryt, moment, waga, dostępność). Chodzi mi akurat o te serwa

Tak jak pisałem, wątpliwości zrodziły się po wertowaniu sieci, zwłaszcza anglojęzycznych zasobów. 

 

A co do czułości to akurat nie chodzi o jakiś konkretny parametr a stwierdzenie "heli servos with a very tight deadband are not suitable for aircraft", być może źle to zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie można tylko stosować w płatowcach serw ogonowych heli z długością impulsu sterującego dla położenia neutralnego 760 mikro sekund. Typowe serwa mają długość impulsu 1520 mikro sekund. Takie serwo ogonowe pracujące z krótkimi impulsami nie będzie pracować podpięte pod normalny odbiornik, a spalić się może. Z drugiej strony są odbiorniki np. Futaby, które umożliwiają podłączenie serw pracujących w trybie hi speed. Ja w każdym razie po prostu wystrzegałbym się serw dedykowanych do pracy na ogonie (z żyroskopem).

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam, ale podane serwo nie jest typowo ogonowym servem takim jak np KST DS565X, te jest po prostu szybkie. Nie spotkałem się, żeby serwo z tym neutralnym impulsem na 760ms nie było jakoś specjalnie oznaczone w specyfikacji. Więc te Turnigy są raczej zwykłymi, szybkimi i małymi serwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Latam głównie śmigłowcami. Z tego co się orientuję to serwa, które stosuje na tarcze bez najmniejszego problemu możesz zastosować w szybowcu.

Serwa tgy-306G przeważnie są używane na tarcze w 450, ale niektórzy stosują je również na ogon. Odpowiednikami tych serw są KST115, lub nowsze KST 215.

Z tego co się oriente prawdopodobnie posiadają takie same zębatki jak KST115.

Słabszymi odpowiednikami są KST113 - ale mają rożne opinie.

 

Co do używania serwa ogonowego to raczej nie polecam. Są to serwa bardzo szybkie z mniejszym momentem.

 

Dużo osób do szybowców stosuje MIDI KST DS125MG WING, MIDI KST DS135MG WING, MIDI KST DS145MG WING, MIDI KST DS225MG WING.

Wszystkie z powodzeniem możesz dostać w Polsce. np. sklep w stopce.

 

Przed zakupem serwa radzę zobaczyć z jakimi napięciami serwo pracuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia może prozaiczna, ale nie znalazłem jednoznacznej informacji w sieci, a z heli nie miałem nigdy styczności: czy serwa przeznaczone do heli (cykliki lub ogonowe) można używać w innych modelach (szybowce, akrobaty) zastępując nimi "zwykłe" serwa cyfrowe, bez jakichś specjalnych zabiegów lub widocznych różnic w ich pracy? Na zdrowy rozum wygląda że tak, ale nie zaszkodzi się upewnić.

 

Z góry dziękuję za rzeczowe informacje.

306 mam w extrze PA. Bardzo fajne serwa za rozsądne pieniądze. Polecam ;-)

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.