Skocz do zawartości

emax BL2215/20 - przekładka wału


Krzysztof7501
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja bym Ci doradził abyś skorzystał z pomocy w warsztacie na przykład samochodowym gdzie maja prasę do łożysk . Wał musi być idealnie prowadzony na prasie aby go nie skrzywić . na prasie milimetr po milimetrze pójdzie jak nie to zostaw go bo zepsujesz cały silnik.Władek

 

PS Nigdy nie miałem  takiego silnika w ręku więc się zastanawiam czy można wirnik  obrócić 180 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę z imadłem, ale trochę mi brakuje rozstawu. Muszę jeszcze przemyśleć, czy to ruszać.

 

Może wystarczy odkręcić jedną, lub dwie szczęki. Ale uwaga: małe imadełko, może nie wytrzymać potrzebnej siły!

Jaka jest średnica ośki?

 

Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj, takie maleństwo na prasę, to jak z armatą na muchę. Obawiam się że przy operacji wypychania wału mogą rozlecieć się łożyska. Ja chciałem w 2215gt wał przełożyć i nie było opcji, bo z jednej strony był frez na segera ( spinka ), a z drugiej na "pchełkę". Ale u mnie wał wyszedł całkiem lekko, co prawda czujnik kinetyczny był potrzebny, ale silnik trzymałem w ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj, takie maleństwo na prasę, to jak z armatą na muchę. Obawiam się że przy operacji wypychania wału mogą rozlecieć się łożyska. Ja chciałem w 2215gt wał przełożyć i nie było opcji, bo z jednej strony był frez na segera ( spinka ), a z drugiej na "pchełkę". Ale u mnie wał wyszedł całkiem lekko, co prawda czujnik kinetyczny był potrzebny, ale silnik trzymałem w ręce.

 

Łożyska się nie rozlecą, bo ich tan nie ma :) ,a czujnik kinetyczny jak najbardziej, możliwie największy, "czujnikować" nim delikatnie, osiowo i nie zapominać o podparciu rurką gniazda osadzenia ośki (by nie pogiąć "szprych"). A prasa, albo solidna wiertarka kolumnowa, to dobre rozwiązanie, tyle, że dostępne dla niewielu z nas.

 

Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że będzie problem z przesunięciem wału, bo frez na segera jest z jednej strony. Jak inaczej wał założysz, to zawleczki nie założysz. Chyba zostaje tylko dobranie innego wału, chyba że ktoś zna jakieś inne rozwiazanie. Ja próbowałem i odpuściłem, w GT mocowanie jest takie same, z jednej str spinka, z drugiej frez na śrubkę zabezpieczającą. Opornie szło, ale tragedii nie było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczą ścierną narzędziem Dremel lub podobnym można zrobić rowek. Czasem wychodzi trochę szerszy niż potrzeba, ale ogólnie to działa. Pierwsza próba mi nie wyszła- rowek był dużo za szeroki, więc zastosowałem drut miękki, tak ok. 0,5 mm skręcony kombinerkami aż do momentu, kiedy skrętka się ukręciła. Pozostał jednak pierścień w rowku, zastępujący oryginalne zabezpieczenie i silnik długo tak działał. Od tego momentu przestałem się przejmować brakiem dedykowanych do silników wałów- byle mieć właściwą średnicę. Podebrania pod "pchełki" też można zrobić samemu bez kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.