Skocz do zawartości

Silnik do quadrocoptera na ramie 500, 2kg


aethersis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do budowy pierwszego quadrocoptera i zależy mi przede wszystkim na jak najdłuższym czasie lotu. Wydaje mi się że najlepiej byłoby zatem iść w niskie obroty i dużą średnicę śmigieł. Zdaję sobie sprawę że czym dłuższe i cięższe śmigło, tym większa bezwładność, a co za tym idzie niższa zwrotność, ale w tym przypadku mi to zupełnie nie przeszkadza - zależy mi na powolnej, stabilnej i długo latającej platformie a nie na zwrotnej wyścigówce.

Zrobiłem sobie prosty arkusz w excelu i wyszło mi że z pakietem i zupełnie minimalnym zestawem bebechów, całość z APM i GPS będzie ważyć 900 do 1000g w zależności od silnika/esc/pakietu. Jeśli zdecyduję się później na podwieszenie głowicy z kamerą/aparatem, to liczę że trzeba dodać jeszcze 1kg do masy. Zakładam że ciągu powinno być 2x tyle co masy własnej, co daje ok. 4kg. Obecnie kusi mnie bardzo silnik marki Tarot 2814/700kV który ma rzekomo 440W - do tego solidne śmigło 12x4,7. Silnik jest przy tym tani - kosztuje bowiem 75zł a mój budżet dość ograniczony i nie chciałbym tej kwoty przekraczać. W silniku tym martwi mnie jedna rzecz - mianowicie mocowanie śmigła na piastę, która z kolei siedzi na gładkim wale zdaje się 3mm. Jakie jest ryzyko, że śmigło mi po prostu odfrunie wskutek ześlizgnięcia się piasty z wału?

Bardzo bym prosił o polecenie innych silników, w podobnym przedziale cenowym, które nadawały by się pod powyższą platformę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Silnik jest bardzo ok. Oś 4mm i solidne łożyska. Przy tym jest fabryczne wyważony. O piastę się nie martw, nie odleci. Jednak piasty dołączone w komplecie nie mają ochoty trzymać śmigła prosto, są wibracje i problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest bardzo ok. Oś 4mm i solidne łożyska. Przy tym jest fabryczne wyważony. O piastę się nie martw, nie odleci. Jednak piasty dołączone w komplecie nie mają ochoty trzymać śmigła prosto, są wibracje i problemy.

Ano są, są... Rozwiązaniem pewnym i radykalnym są dorabiane, centryczne piasty z regulowanymi wyważnikami. Ale budżet trochę by się skurczył...

Najczęściej spotykane piasty z zaciskiem stożkowym wymagają sprawdzania dociągnięcia od czasu do czasu, bo niekiedy się luzują (od wpływów termicznych podejrzewam, tam na stożku jest współpraca alu z alu, co z zasady jest kulawe). Stosując takie zaciski dobrze jest odtłuścić wałek silnika i ów zacisk przed montażem. Pozbyć się wibracji będzie jednak trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie, drodzy koledzy o takim silniku?

http://www.banggood.com/Wholesale-SunnySky-X2212-KV980-Brushless-Motor-p-60600.html?rmmds=search

Mocowanie wygląda dużo rozsądniej. Ciągu też powinno wystarczyć w zupełności a sam silnik jest dwukrotnie lżejszy.

Znalazłem jeszcze takie coś, ale to jakiś noname chyba:

https://abc-rc.pl/silnik-do-drona-3508-580kv-2-4s-260w#axzz4b6D8MzzT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.