Skocz do zawartości

http://riku.pl/


modelmaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Takich bzdur dawno nie czytałem...

 

SICAL -chemiczny dodatek do paliw będący skrótem angielskich słów Synergetic , Ignition , Combustion , Lubrication (synergia , zapłon , spalanie , smarowanie ) - jest owocem ponad siedmioletniej pracy Działu Rozwoju firmy Model Technics . W tym czasie zostało poddanych badaniom ponad sto różnych RODZAJóW silników żarowych w zmiennych warunkach ciśnienia , wilgotności i pogodowych. Łączny czas trwania wszystkich doświadczeń to około 5000 godzin. Paliwo z dodatkiem SICAL było również testowane bezpośrednio przez modelarzy, którzy zgodzili się wziąć udział w tych badaniach. Opisywali oni dobre i złe "zachowania" nowego produktu. W wyniku przeprowadzonych testów powstał dodatek chemiczny oznaczany nazwą "SICAL".

 

 

Dzięki niemu paliwa do modelarskich silników żarowych , produkowane przez Model Technics , zdystansowały inne substancje napędowe występujące na rynku. Siedmiomilowy krok w technologii źródeł napędów do silników żarowych.

 

Jakie mamy bezpośrednie korzyści :

 

łatwość regulacji iglicy

redukcja temperatury głowicy

równomierna praca silnika

zauważalny wzrost mocy

widoczny wzrost momentu obrotowego

błyskawiczna reakcja silnika na gaz

czysty silnik-ochrona przed nalotami i nagarem

ochrona antykorozyjna

znaczne wedłużenie resursu silnika

 

 

Po czym poznać , że jest to nowe paliwo z dodatkiem SICAL ? EDL2 -to olej syntetyczny zawierający ten dodatek

Na dzień dzisiejszy mamy dla Państwa w ofercie trzy nowe paliwa

TechPawer : z zawartością 15% EDL2 oraz nitra 0% , 5% , 10 %, 16% , 25% - uniwersalne , o wysokich osiągach, przeznaczone do helikopterów , samochodów , samolotów ;

ProPower : z zawartością 18% EDL2 oraz nitra 0% , 5% , 10 %, 16% , 25% - do silników wymagających zwiększonej zawartości oleju;

BigBang : z zawartością 18% EDL2 oraz nitra 10% , 16% , 20 % , 25% , 30% - do wyczynowych wysoko wydajnych silników do helikopterów , do modeli samochodów typu Monster Truck lub modeli samolotów klasy 3D ;

 

Pozostałe paliwa z olejem EDL1 będące w naszej ofercie będą w przyszłości ( sukcesywnie ) zastępowane olejem EDL2

 

Jak to działa i dlaczego jest dobre :

Główną zasadą , którą kierowano się w testach była SYNERGIA , czyli korzyść wynikająca z połączenia pewnej grupy składników ze sobą , która jest większa niż z każdego z nich osobno.

Dodatki nazywane składnikami zapłonowymi działają jako autoregulacyjne , katalityczne wzmacniacze . Podczas pracy silnika obserwuje się występowanie spóźnionych zapłonów , bardzo spóźnionych , czy też często ich brak. Zjawisko to potrafi wpływać znacząco na obroty silnika , doprowadzając do różnicy około 100 obr/min w krótkich przylegających do siebie okresach czasowych . Jest to prawie niezauważalne dla użytkownika , jednakże w efekcie znacząco wpływa na ostateczną moc wyjściową . Znając zasadę pracy silnika dwusuwowego lub czterosuwowego wiemy , że nowa dawka paliwa jest wstrzykiwana do komory spalania pełnej jeszcze gazów spalinowych . Gazy te opuszczają komorę robiąc miejsce w kolejnym suwie na sprężenie i zapłon . Ze względu na występowanie mikro spóźnień komora ta nie zawsze jest idealnie czysta i w efekcie mamy nieco zanieczyszczone paliwo .

Jak przygotować paliwo do zapłonu ?

Odpowiedzią jest na to pytanie jest : dołożyć katalizator . Jednak używająć zwykłego katalizatora nie uzyskamy "czystego" suwu zapłonu , będzie on przyśpieszony , opóźniony , czy też będzie powodował przegrzewanie się głowicy. Nasz katalizator nie jest prostym środkiem chemicznym tylko kompleksem róznych związków uaktywniających się w tzw. temperaturze krytycznej - zapłonu . Z tego też względu uszlachetnienie-oczyszczenie paliwa następuje we właściwej chwili zapłonu czyli nie przespieszając , ani opóźniając tego punktu . Daje nam to idealnie super równą pracę silnika . Różnice w obrotach , o których pisaliśmy wcześniej spadają nawet do 30obr/min. Wzrastają maxymalne obroty silnika , wzrasta dynamika oraz spada też temperatura głowicy silnika nawet o 20 stopni zapobiegając twardnieniu i puchnięciu głowicy . To korzyści , które są nam szczególnie potrzebne tam gdzie wyczyn i współzawodnictwo.

 

Dodatki mające bezpośredni wpływ na spalanie wraz z dodatkami „ zapłonowymi” skutecznie poszerzają wybuchowe granice paliwa co nazywamy szerokopasmowym efektem spalania . Mamy mieszaninę idealną tzn. nie za ubogą nie za bogatą ,dzięki czemu zawór iglicowy ma sytuację bezkrytyczną –wrasta wydajność energetyczna w fazie zapłonu i spalania wtryskiwanej mieszanki. Kombinacja tych dodatków pobudza nieco szybsze spalanie z mniejszym prawdopodobieństwem detonacji , co jest normalnie osiągane w paliwach z dużą zawartością nitrometanu .Pozostałe dodatki z tej grupy utrzymują silnik czystym w środku , zapobiegają odkładaniu się osadu oraz pomagają osiągnąć maksymalna wydajność .

 

Dodatki smarujące współpracuję zarówno w olejami roślinnymi jak i olejami syntetycznymi oczywiście w ściśle określonych proporcjach. Dwie potężne zalety – przeciwdziałają korozji elementów stalowych , aluminium , bronzu, miedzi i innych stopów. Druga zaleta to zmniejszają zużycie silnika , czyli zwiększają jego żywotność.

 

SICAL w zbiorniku -silnik na lata używania

 

Dostępne w naszym magazynie na początku roku 2007.

 

 

Załoga RIKU wraz z MODEL TECHICS życzy Wam super osiągów i satysfakcji z Waszego silnika , który pracował będzie na nowym paliwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Robiłem jedno zamówienie telefoniczne w tym sklepie - zamawiałeś śruby do tłumika do OS Maxa La 10. Zamówienie zrealizowane po blisko 4 miesiącach (zamawiali u producenta specjalnie dla mnie coś o wartośc 10 PLN), ale patrząc przez pryzmat innych sklepów to był jedyny sklep, gdzie udało mi się je dostać, za co serdeczne wyrazy uznania dla właściciela.

 

Każdy kij ma jednak dwa końce. Dzisiejsza wizyta (a zarazem pierwsza) w sklepie (a właściwie hurtowni) spowodowała, że już więcej tam pewnie osobiście nigdy nie pójdę. Przede wszystkim szedłem w ciemno, na stronie www owej "hurtowni" nie ma wzmianki o godzinach pracy lokalu. Dotarłszy na miejsce, drzwi zastałem zamknięte na zamek, więc dzwonię i otwiera pewna Pani. Pytam się grzecznie czy napewno otwarte, skoro drzwi były zamknięte. "- No skoro otwieram to chyba otwarte...", słysząc ton, odeszła mi ochota na zakupy - pomyślałem sobie - będzie ciężko, ale skoro jestem, to zaryzykuję. Jako że byłem tam pierwszy raz zacząłem się rozglądać. A kobitka do mnie "Pan tu kogoś szuka? To jest hurtownia" i że tu się nie grzebie! Więc składam zamówienie mówiąc, że potrzebuję sklejki takiej a takiej i węgla takiego i takiego. I pytanie pomocnicze - można płacić kartą? Odpowiedź brzmiała "Nie", więc "dziękuję" i wychodzę. Owa niemiła Pani wyraźnie chciała mi zepsuć dzień, a jedyne co osiągnęła, to nadszarpnęła dobre imię obsługi sklepu jakie sobie zamówieniem śrubek wyrobiłem, zresztą nie tylko ja miałem o nich stosunkowo dobrą opinię, chociaż widzę, że mało tu o tym sklepie opinii.

 

Dwa zasadnicze zarzuty które można poprawić:

- wprowadzić godziny otwarcia "hurtowni" na stronie www,

- wprowadzić płatność kartą (choćby od np 40 PLN, tak jak to jest w ArtHobby), przy mniejszych zamówieniach możnaby dokupić sobie CA.

Należałoby też co niektórych wysłać na szkolenie z zakresu obsługi klienta.

 

Pozdrawiam miłych pracowników wszystkich sklepów.

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RIKU to hurtownia a nie "hurtownia" a jej godziny pracy są doskonale znane wszystkim zainteresowanym (właścicielom sklepów modelarskich).

O tym, że to hurt i przy okazji sprzedaż online wie chyba większość zainteresowanych modelarstwem. Ale jak widać nie do końca..

 

W zakładce o firmie jest czytelna informacja:

"...firmę zaopatrującą sklepy modelarskie w potrzebne modelarzom materiały"

wiec skąd pretensje

Liczyłeś, że może się uda coś taniej kupić. Nie wyszło i tyle. Po co się czepiać.

Zakupy online najczęściej są bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja wcale nie liczyłem na tańszy zakup. Znam 3 sklepy modelarskie w Warszawie.

Modelarnie na Bitwy Warszawskiej

Arthobby na Nowolipki

oraz Riku na Madalińskiego.

 

Na ich stronie widnieje napis sklep, a nie hurtownia.

 

Na tańszy zakup wcale a wcale nie liczyłem. Liczyłem na to, że przy odrobinie szczęścia uda mi się kupić to czego potrzebuję. Tyle, zresztą, hurtownia czy kiosk, odrobina kultury nie zaszkodzi. Do zakupów online nie mam zastrzeżeń - ale wtedy nie ma kontaktu z personelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Riku robię bardzo często zakupy i nigdy nie miałem problemów, trzeba tylko pamiętać-nie jest to taki tradycyjny sklep. Po prostu albo zamawiasz przez internet, płacisz przelewem i potem sobie spokojnie odbierasz osobiście albo idziesz z gotówką wiedząc dokładnie co chcesz jednak ja i tak wole zamówić i następnego dnia bezstresowo odebrać przygotowane rzeczy. Wszystko co chce się kupić jest na stronie a jak czegoś brakuje to bez problemu można zamówić i się dogadać telefonicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

moją opinię o servisie ( inną opinię na temat servisu SANVA czytałem na tym forum ) wykonywanym w RIKU zamieściłem niżej :

1. aparaturę wysłałem 17.05 br , oczywiście za zgodą RIKU

1.2. RIKU otrzymała przesyłkę w dniu 19.05.br

Napisałem do nich wiele e-mil , wykonałem dużo telefonów ,

zapewniono mnie że odzwonią , napiszą , ale to tylko puste słowa, nie poinformowano mnie jaka jest usterka , kiedy można ją naprawić, jaki jest im potrzebny termin itp.

3 tygodnie to wystarczający długi okres czasu dla napisania do mnie e-mail.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bronie gwaranta ale zgłaszający napewno pracuje 7 dni w tygodniu na 2 zmiany nawet w boże ciało nie robi chwili przerwy trochę przesadziłeś z tymi 3 tygodniami dolicz soboty niedziele i święta

 

 

 

osobiście zamawiałem tam serwa trwało to około 14 dni od zamówienia (za pobraniem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...
Gość slawekmod

Odgrzeję starego kotleta ale zapytam: Riku ma sklep stacjonarny i czy można do niego wejść i zrobić zakupy? I drugie pytanie: ktoś robił zakupy w sklepie przy ul Marynarskiej 14?

Muszę kupić 5 desek balsy i klej ale nie wiem czy jest sens błąkać się po Warszawie i szukać tych sklepów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riku nie ma tradycyjnego sklepu detalicznego, ale kupować detalicznie można. Najlepiej zrobić zamówienie w sklepie internetowym, a w siedzibie zapłacić i odebrać.

Dokładnie. Również robiłem tam zakupy i odbierałem je osobiście i nie miałem najmniejszych problemów. Nie mam żadnych powodów, aby narzekać na ten sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Dzięki za informację , również Krzyśkowi za informacje na GG. Niestety o ile mogę złożyć zamówienie przez net to nie jestem w stanie przewidzieć czy dam radę dojechać do sklepu ( ze względu na to że często kończę pracę po 18) dlatego poszukuję sklepu z opcją zakupów na miejscu. Chyba będę musiał pomknąć na Bitwy Warszawskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.