Skocz do zawartości

Zasilacz oraz sterownik do silnika


imagin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
 
Wszedłem w posiadanie silnika wraz z esc jak na zdjęciu:

 

d4c731b34eca460cmed.jpg
 
Parametry:
Motor Specifications:
Brand: GoolRC
KV(RPM/Volt): 5800KV
RPM: 60000
Max voltage: <10.8V
Max amps: 18A
Resistance: 0.0127

ESC Specifications:
Brand name: GoolRC
Constant current: 25A
Burst current: 90A / 10sec
Battery: 2S Li-Po / 4-6S Ni-Mh
BEC: yes
BEC Output: 5V / 2A
 
 
I teraz moje pytania są następujące.
1. Czy możliwe jest zasilenie takiego silnika a raczej esc poprzez zasilacz sieciowy oczywiście mając na uwadze zapotrzebowanie na prąd oraz odpowiednie napięcie (2S Li-Po to max 8.8V?)?
2. Co należy podłączyć pod złącze 3PIN? Jeśli dobrze rozumiem jest to miejsce na odbiornik radiowy w normalnych warunkach pracy służący do sterowania szybkością obrotową silnika, podejrzewam też, że sterowanie to odbywa się poprzez zmianę wypełnienia (PWM). Jeśli tak to czy w miejsce odbiornika radiowego można podłączyć układ do zmiany wypełnienia (PWM) np. taki:

 

4910329432a68460med.jpg
 
Za wszelkie informację będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącze trzy pin to podłączenie do odbiornika, śmiało można go zastąpić testerem serw jaki zamieściłeś na zdjęciu. Co do zastąpienia li-pola na zasilacz-nie wypowiem się ,nigdy nie robiłem takich eksperymentów ze względu na to ,że jednak prądowo są mało wydajne ( tu musisz mieć przynajmniej 20 A ).Lepiej znaleść obojętnie jaki pakiet akumulatorków nie musi być li-pol. Z tego co napisane , możesz użyć od 4-6 baterii np takich http://allegro.pl/pakiet-redox-nimh-rx-pack-4-8v-1500-mah-plaski-i6720154427.html  lub samemu zbudować z 4 baterii 

Regulator oraz silnik to zestaw do samochodu rc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pakiecik z linku jest do odbiornika nie napędowy.

Zasilać do testów możesz z zasilacza sieciowego o odpowiedniej wydajności prądowej. Bez obciążenia nie powinien brać więcej niż kilka amper choć to zależy od ustawień regulatora.

Ten zestaw samochodowy pracuje z przekładnią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Czy możliwe jest zasilenie takiego silnika a raczej esc poprzez zasilacz sieciowy oczywiście mając na uwadze zapotrzebowanie na prąd oraz odpowiednie napięcie (2S Li-Po to max 8.8V?)?

 

Możliwe ale tu dużo zależy od zastosowań. Czy chcesz to zrobić testowo? Czy też do pracy z dużym obciążeniem? Jak najbardziej jest to możliwe choć nie wiem czy się opłaca, czy taki zasilacz nie będzie na tyle kosztowny że bardziej się opłaci kupić inny silnik albo tylko ESC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie informację.

 

Wydajność prądowa to nie problem, jakieś trafo 250VA się znajdzie trzeba będzie tylko odwinąć parę zwojów żeby napięcie obniżyć.

Zestaw ten nie ma pracować w modelu RC tylko w miniCNC do naprawdę lekkich prac, mam nadzieję, że dla Was to nie "herezja" :).

Co do kosztów to na szczęście jedynym kosztem jaki będę musiał ponieść to właśnie jakiś moduł pod to złącze 3PIN.

Czy jest coś prostego co da możliwość sterowania prędkością obrotów, czy np. zwykły potencjometr wystarczy, jeśli tak to jaka charakterystyka lepsza A czy B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy jest coś prostego co da możliwość sterowania prędkością obrotów, czy np. zwykły potencjometr wystarczy, jeśli tak to jaka charakterystyka lepsza A czy B?

Jeżeli użyjesz na analogu do ręcznego posuwu lub jako trymera końcowego zwykłego potencjometru (a można tak zrobić), to polskie oznaczenia : A - liniowy, B - logarytmiczny. Zachodnie oznaczenia - odwrotnie. Więc jeśli polski jakiś stary dobry Telpod na siedmiostykowym ślizgaczu, to "A". Jeżeli zachodni, to "B".

Z zasilaczem mogą być małe niespodzianki, napięcie sieci skacze czasem paskudnie - zależy, gdzie masz przyłącze. Ustaw go raczej nominalnie na 8,0 V (2S to max. 8,4V, ale realnie siada od razu pod obciążeniem). I konieczna będzie bateria elektrolitów na filtrze, inaczej silnik będzie szarpał z częstotliwością 100 Hz tym mocniej, im bardziej będzie obciążony.

Nie wiem, czy do CNC nie właściwszy i wdzięczniejszy byłby krokowy... Ten, który pokazałeś - jak wszystkie BLDC sterowane sygnałem indukowanym w uzwojeniach - będzie miał trudności ze startem pod obciążeniem, gdy ESC musi "poszukać" pozycji wirnika i tarmosi nim w tym celu w obie strony, ale małym momentem (PWM). 

Ma być do pracy nawrotnej, tzn. w obu kierunkach wirowania ? Też może być problem z szybkim rewersem, w CNC to podstawowa rzecz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.