Skocz do zawartości

Jak zmiksować lotki i ster kierunku.


maxiiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ze znajomym mamy dylemat jak powinny być zmiksowane lotki ze sterem kierunku.

Czyli:

w którą stronę powinien wychylać się ster kierunku przy skręcie lotkami np w lewo?

A jeżęli ktoś jeszcze potrafi to wytłumaczyć dlaczego. Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ze znajomym mamy dylemat jak powinny być zmiksowane lotki ze sterem kierunku.

Czyli:

w którą stronę powinien wychylać się ster kierunku przy skręcie lotkami np w lewo?

A jeżęli ktoś jeszcze potrafi to wytłumaczyć dlaczego. Z góry dziękuję.

W Lewo-lewa lotka do góry , prawa w dół -ster kierunku wychylony w lewo patrząc od tyłu  modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za zagadka ? Normalne, że miksujesz w tę samą stronę: czyli pochylając model lotkami w prawo ster kierunku też wychyla się w prawo.

Tak właśnie miksowałem w modelu, który wolno reagował na lotki. Po zmiksowaniu ze sterem kierunku zaczął tak błyskawicznie reagować, że musiałem zmniejszyć wychylenia steru kierunku. Czyli skręcasz lotkami w prawo ster kierunku wychylamy w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można zapytać w jakim modelu i do czego? Wcale nie musi być tak jak koledzy powyżej piszą. Jeśli bardzo nie chcesz używać kierunku z palca, to miksujesz tak i w takiej proporcji, żeby model robił to co chcesz. Taki banałek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Marek dostał informację od pewnego pilota, że ster kierunku powinien być wychylony w przeciwną stronę i wtedy zakręty będą bardziej płynne, delikatne i łatwiejsze w pilotowaniu. 

Dlatego zadałem te pytanie bo chcę w moim najnowszym modelu zrobić takie miksy.

 

W poprzednich modelach robiłem takie doświadczenia ale nie zauważyłem znacznej różnicy w locie modelu.

Stąd moje pytanie bo i tak wolę w czasie lotu jak najmniej używać SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest taka prosta sprawa- zależy od modelu, ale to jakby nic nie powiedzieć. Normalnie, w spokojnym lataniu, zgodne zmiksowanie może ułatwiać pilotaż, upraszczać. Taki zabieg zaś, jak wspominasz, może, nawet powinien powodować wyślizg, albo nawet ślizg na skrzydło . Może ten kolega akurat miał taki statek powietrzny, nad którym w tej konfiguracji łatwiej mu było zapanować - wydaje się, że musiał być mocno czuły na stery, jakiś akrobat, albo inny hotliner. W łagodnym zakręcie działanie sterów jest łatwo opisać, ale już w ostrych, z dużym przechyłem, dochodzi tzw. zamiana sterów: wysokość przejmuje rolę kierunku, kierunek- wysokości. Do tego w niektórych typach trzeba podtrzymać lotką (czyli po wejściu w zakręt dać lotkę lekko, albo i mocniej z powrotem), bo zacznie się spirala, czyli utrata wysokości- tu jest może najbliżej tego opisanego przez Ciebie momentu. Odpowiedzi są dwie: stopniowe, przemyślane próby, albo druga, którą osobiście preferuję- żadnych miksów, tylko ćwiczyć nawyki, potem dalej to samo i tak bez końca. To daje najwięcej satysfakcji :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Marek dostał informację od pewnego pilota, że ster kierunku powinien być wychylony w przeciwną stronę i wtedy zakręty będą bardziej płynne, delikatne i łatwiejsze w pilotowaniu. 

Dlatego zadałem te pytanie bo chcę w moim najnowszym modelu zrobić takie miksy.

 

W poprzednich modelach robiłem takie doświadczenia ale nie zauważyłem znacznej różnicy w locie modelu.

Stąd moje pytanie bo i tak wolę w czasie lotu jak najmniej używać SK.

Czyż nie będzie najprościej zanim zrobisz miksy wypróbować takie i takie działanie steru i lotek drążkami ?

Wypłaszczenie zakrętu przy odwrotnym do lotek działaniu steru zależy od kątów, modelu i wielu, wielu parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie:)

Naprawdę nie chce Ci się poczytać Marku?

Wystarczy Ci co napisze JEDEN wymądrzała na forum? (Bo Jurek [czyno] dobrze wie, tylko On jest z tych co lubią żąrtować. :D )

 

Dobrze, spróbuję: odpowiednio dobrane różnicowe wychylenie lotek niweluje moment oporowy, który powstaje przy równomiernym wychyleniu lotek i wtedy zakręcanie staje się łatwiejsze, łagodniejsze, bardziej płynne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - po tylu wypowiedziach nadal wymyślasz coś mało sensownego. Zadajesz nieprecyzyjne pytanie, na które dostajesz bardzo precyzyjne odpowiedzi po czym piszesz, że nie wszyscy podzielają wypowiedzi poprzedników.

Gdybyś napisał, że chodzi o akrobację czy efekty to chyba wszyscy byliby zgodni by wychylać w przeciwną stronę niż zakręt lotkami.

Gdybyś napisał, że chodzi o słabo reakcję na lotki to chyba wszyscy byliby zgodni by wychylać w tę samą stronę. Taki właśnie przypadek podałem Tobie z moich lotów. Czy możesz wskazać kto z wypowiadających się nie zgadza się z tym co napisałem? Na razie wszystko wskazuje na to, że tylko TY nie zrozumiałeś wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.