Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spalony silnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Atomizer

Atomizer
  • Modelarz
  • 419 postów
  • Age: 36
  • SkądOlszewki
  • Imię:Michał

Napisano 12 May 2017 - 13:17

No witam!

Wszystkich co się znają :P

Posiadam silnik turnigy 4400KV. Zapytałem kolegę elektryka czy ten silnik jest ok.

No wziął sprawdził i powiedział tak jest ok... chwilę się zastanowił - nie spalony?

I teraz nie wiem. Jak sprawdzić taki silnik? Ma trzy kabelki, trzyfazowy prądu zmiennego, bez szczotek a ja mam miernik standardowy. Może sam jakoś sprawdzę czy jest jeszcze OK czy do wyrzucenia.


  • 0

#2 ppompka

ppompka
  • Modelarz
  • 537 postów
  • Age: 21
  • SkądAugustów
  • Imię:Paweł

Napisano 12 May 2017 - 14:55

Sprawdź opór pomiędzy wszystkimi uzwojeniami. 1-2, 2-3,3-1 itd. Jeżeli jest taki sam to znaczy że uzwojenia się nie stykają, izolacja nie jest spalona.


  • 0

#3 Atomizer

Atomizer
  • Modelarz
  • 419 postów
  • Age: 36
  • SkądOlszewki
  • Imię:Michał

Napisano 12 May 2017 - 16:49

Sprawdziłem 😀
Wyszło równo po 00.5 na każdym uzwojeniu.
Porównaniem z nowym nie używanym jeszcze silnikiem i też miał równo 00.5
To chyba dobry jest 😃
Jest to silnik turnigy H2223-4400KV
Zastanawiam się gdzie można znaleźć zastosowanie tego motorka.
Może ktoś doradzi ☺
  • 0

#4 dziobak

dziobak
  • Modelarz
  • 423 postów
  • Age: 65
  • SkądSzczecin
  • Imię:Władek

Napisano 12 May 2017 - 17:15

W helikopterach klasy 450


  • 0

#5 Atomizer

Atomizer
  • Modelarz
  • 419 postów
  • Age: 36
  • SkądOlszewki
  • Imię:Michał

Napisano 12 May 2017 - 17:34

Właśnie doczytałem w Google 😀
A mnie akurat helikopter nie kręci ☺
  • 0

#6 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 201 postów
  • Age: 52
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 13 May 2017 - 20:17

typowy pomiar oporności uzwojeń mało daje przy silnikach modelarskich -nie pozwala stwierdzić, że uzwojenia są dobre... -

czasem można jedynie stwierdzić ewidentne spalenie.

 

problemem jest dokładność pomiaru.

 

silnik modelarski ma tak małą oporność, że różnice nawet 30% -czyli np zwarte 2 zwoje z 6 czy 5 z 15 nie dają żadnego wyniku na typowych miernikach.

.

a zwarcie pojedynczego zwoju jest w ogóle niewidoczne...

 

dokładność miernika wynosi około 0,2 oma.. podobnie różnice styku końcówki pomiarowej co najmniej 0,1 oma -zależnie jak się przyłoży...

 

 oporność uzwojenia często jest na poziomie poniżej 0,1oma...  -a zwarcie miedzy zwojowe to różnica na poziomie 0,01 oma -typowy miernik tego nie zmierzy.

 

jeśli uzwojenie ma przejście do masy -to  na pewno uszkodzone.

 jeśli pomiar wychodzi dobrze -to nadal nic nie wiemy.

 

jeśli oporności uzwojeń są rzędu kilku omów (np w niektórych wolnoobrotowych silnikach) -to równa oporność mówi, że jest dobrze.

 

jeśli oporności normalnie   są małe -ułamek oma -to pomiar jest za mało dokładny żeby coś wnioskować...

 

trzeba by mieć specjalne przyrządy -lutowane przewody pomiarowe itp. (ewentualnie pomiar tzw. "metodą techniczną" coś mówi)


  • 1

#7 sagitt

sagitt
  • Modelarz
  • 25 postów
  • Age: 53
  • SkądChojnice
  • Imię:Alexander

Napisano 19 May 2017 - 10:40

Powąchać, jeśli jest spalony to czuć.


  • 0

#8 Atomizer

Atomizer
  • Modelarz
  • 419 postów
  • Age: 36
  • SkądOlszewki
  • Imię:Michał

Napisano 20 May 2017 - 21:07

Właśnie nic nie czuć. Oddam za darmo. Jak ktoś chce.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych