Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trener górnopłat .40-.46


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 15 maj 2017 - 09:00

Czołem!

 

Jak w temacie. Chcę kupić model spalinowego trenerka pod silnik .40-.46. Na oku mam kilka modeli, może macie z nimi jakieś doświadczenia i możecie coś polecić?

 

-Paragon - Phoenix Model

-Domino - Phoenix Model

-Arising Star - Seagull

-Boomerang- Seagull

-Swift - Seagull

-Excel 2000 - Black Horse

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

Pozdrawiam,

Maciej


  • 0

#2 zalesvw

zalesvw
  • Modelarz
  • 524 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądSzczecinek
  • Imię:Darek

Napisano 15 maj 2017 - 10:27

A nie lepiej wyciosać samemu ? Proste to to w budowie przecież... Ostatecznie jakiś kit np. Piper J3 SIG'a...

Z tego co podałeś to wygląda jak jedna konstrukcja w różnych schematach "malowania".

Rozpiętości prawie takie same, masa prawie taka sama, konstrukcja jak wyżej... Pozostaje więc chyba tylko kwestia który Ci się najbardziej podoba, bo latały będą myślę wszystkie praktycznie tak samo.


  • 0

#3 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 15 maj 2017 - 11:04

Darku, rozważałem taką opcję. Niemniej mam świadomość, że taki górnopłacik to model na 2-3 miesiące. Potem trafi do działu [giełda] a sam będę się rozglądał za dolnopłatem. Ciosał będę w zimie :) Teraz wolę poświęcić wolny czas na naukę pilotażu.

 

Pozdrawiam!

Maciej


  • 0

#4 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3007 postów
  • Age: 27
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 15 maj 2017 - 11:53

Jak latasz? Jakie masz lotnisko? Nie polecam modeli z przednim kołem bo szybko je stracisz. Pozostałe- każdy będzie latal
  • 0

#5 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 15 maj 2017 - 12:14

Lotnisko Chudoby, trawiaste.

 

Poprzedni trener górnopłat, którym latałem jakieś 10 lat temu, posiadał trzypunktowe podwozie i nigdy nie miałem z nim problemu. Większe piankowe kółka się wsadzi.

 

th_DSCF0285.jpg


  • 0

#6 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1986 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 16 maj 2017 - 21:14

http://www.rc4max.co...ar,3,2498.html

http://www.rc4max.co...ort,3,2497.html

I będziesz Pan zadowolony


  • 0

#7 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 17 maj 2017 - 08:39

Wojtku, dziękuję za rekomendacje :) Na pewno modelik wpada korzystnie cenowo ;)

 

Pozdrawiam,

Maciej


  • 0

#8 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1986 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 17 maj 2017 - 19:46

Najlepszy byłby Kyosho Calmato (górnopłat lub dolnopłat Sport) ,ale już chyba go nie produkują,no i cena inna.

 

lub Acapulco z Top Model ale tego już na pewno nie produkują od kilku lat

 


  • 0

#9 witold_pi

witold_pi
  • Modelarz
  • 71 postów
  • Age: 40
  • SkądŚląsk
  • Imię:Wi told

Napisano 23 maj 2017 - 17:02

Poszukaj pod silnik 60, jest większy, stabilniejszy w locie no i silnik nada się do nastepnego modelu (np phonixa)

Pozdrawiam

Witek


  • 0

#10 wacek.matuszak

wacek.matuszak
  • Modelarz
  • 402 postów
  • Age: 57
  • Skądpoznan
  • Imię:włodek

Napisano 03 czerwiec 2017 - 22:40

I co wybrałeś ? Bo wszystkie  zaproponowane w 1 poście są dobre - minus Boomerang oczywiście.


  • 0

#11 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 13 czerwiec 2017 - 08:12

No więc po wielu rozmowach 'na polu' oraz przeczytaniu licznych opinii i wątków w internecie mój wybór padł na ten oto modelik:

 

IMG_20170601_170154.jpg

 

Travel Air od Black Horse.

 

Napiszę coś więcej po pierwszych lotach. Obecnie czekam na silnik, a w międzyczasie montuję skrzynkę startową.

 

Pozdrawiam!

Maciej


  • 0

#12 cacekspoko

cacekspoko
  • Modelarz
  • 78 postów
  • Age: 32
  • SkądBusko
  • Imię:Jacek

Napisano 13 czerwiec 2017 - 08:45

A jednak. Bedziesz zadowolony. Pamietaj o innym CG niz podaje instrukcja. Jaki silniczek wstawisz?
  • 0

#13 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:14

Jedzie do mnie ASP S46A. Właściwie mam już całe wyposażenie. Czekam na paczki z gratami i będę składał model "do kupy". Przy okazji zdecydowałem się też wymienić moduł nadawczy w moim Turnigy z oryginału na FrSky.

 

O CG będę pamiętał. Jakiej pojemności zbiornik masz w swoim podróżniku? Na ile lotu wystarcza?

 

Pozdrawiam,

Maciej


  • 0

#14 cacekspoko

cacekspoko
  • Modelarz
  • 78 postów
  • Age: 32
  • SkądBusko
  • Imię:Jacek

Napisano 13 czerwiec 2017 - 11:27

Zbiornik zainstalowany mam ten który daje producent - szczerze, nigdy nie sprawdzałem jego pojemności. Pewnie coś około 200ml. Na silniku .46 przy pełnym gwizdku mam około 12min lotu.


  • 0

#15 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 13 czerwiec 2017 - 12:06

A, to idealnie. W takim razie nie będę kombinował i wstawię dołączony do zestawu.

 

Do tego wrzucam 5 serw HS-322HD (Hitec) i pakiet LiFePo4 (2100 mAh).

 

Nie mogę się doczekać aż go ulotnię :)


  • 0

#16 cacekspoko

cacekspoko
  • Modelarz
  • 78 postów
  • Age: 32
  • SkądBusko
  • Imię:Jacek

Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:45

Nie mogę się doczekać aż go ulotnię :)

I jak idzie? Ruszyło coś?


  • 0

#17 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 26 czerwiec 2017 - 09:35

Powoli składam model 'do kupy'. Dopiero odbudowuję warsztat po wielu latach przerwy i robota ciągle staje bo brakuje jakiegoś klucza albo innego kabelka. Ale całe wyposażenie już jest. Skrzynka startowa właściwie gotowa. Chciałbym wziąć go na pole w weekend 8-9 lipca, ale nie wiem czy się uda. Walczę :) Żadnych fotek na forum nie wrzucałem bo chyba nikogo nie interesuje składanie ARF'a ;)

 

BTW, to już chyba odpowiedni moment - jakie ustawienie CG sugerujesz?

 

Pozdrawiam!

Maciej


  • 0

#18 cacekspoko

cacekspoko
  • Modelarz
  • 78 postów
  • Age: 32
  • SkądBusko
  • Imię:Jacek

Napisano 26 czerwiec 2017 - 11:36

Próbowałem na sobie CG wskazane w instrukcji czyli - 72mm. Wymagało to dołożenia dużej ilości ołowiu na dziób co już było podejrzane. Model mocno nurkował i był szybki przy podchodzeniu do lądowania. Wywaliłem ołów i CG mam w okolicach 95-100mm i takie ustawienie polecam. Wychylenia sterów te wskazane w instrukcji na początek są ok - potem spokojnie możesz zwiększyć jeśli chcesz troszkę poszaleć ;) Działaj i nie zapomnij o filmiku z oblotu - będę śledził temat.

 

Aaa właśnie możesz zapoznać się z tematem wzmocnienia montażu podwozia - http://www.rcgostyn....odeli&Itemid=41

Jest tu pokazana stara wersja TravelAira jeszcze ze skrzydłami przykręcanymi od dołu ale u nas jest podobnie.

Ja u siebie wylaminowałem kadłub i było ok przez sezon. W końcu kanapka złożona z 3 sklejek służaca za montaż podwozia nie wytrzymała i jej część wyszła wraz z jedną golenią. W tym momencie w miejsce kanapki wkleiłem klocek z litego drewna na żywicy epoksydowej i jak na razie jest ok.

 

Pozdrawiam


  • 0

#19 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 26 czerwiec 2017 - 12:34

Wielki dzięki za wszelkie uwagi. To bardzo pomocne :)

 

Będę wrzucał info o budowie, lotach i tym podobnych. Pytanko do moderatorów - kontynuować w tym wątku czy zrobić nowy / przerzucić ten do działu o spalinach jak już będzie co pokazać?

 

Pozdrawiam,

Maciej


  • 0

#20 Bonczek

Bonczek
  • Modelarz
  • 107 postów
  • Age: 26
  • SkądWawa/Lubartów
  • Imię:Maciej

Napisano 07 lipiec 2017 - 10:32

No więc niecały miesiąc po zakupie modelu udało się zakończyć budowę:

 

IMG_20170706_234959.jpg

 

Zdaję sobie sprawę, że takiego ARF'a można poskładać w weekend. Kilka rzeczy skopałem (np. za szeroko wyciąłem folię wklejając statecznik poziomy).

 

Środek ciężkości wypada w okolicy 8cm od krawędzi natarcia skrzydła, więc nieco bardziej z tyłu niż podaje instrukcja, pomimo przesunięcia pakietu maksymalnie do przodu, pod sam zbiornik. Niemniej, internet sugeruje, że proponowany w instrukcji środek ciężkości (72mm) jest za bardzo do przodu. Zobaczymy ;)

 

Póki co założyłem mniejsze śmigiełko na potrzebę docierania silnika. Zbudowałem sobie stojak z rurek PCV. Przy samym modelu wszystko jest zrobione, teraz muszę jeszcze zamontować w skrzynce startowej bańkę z paliwem i można jechać na pole. Wstępnie planuję jutro dokonać rozruchu silnika i przy sprzyjających warunkach zrobić oblot w niedzielę. Trochę panika :P

 

Pozdrawiam!

Maciej


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych