Skocz do zawartości

Turnigy H.A.L - migracja z aluminium do włókna węglowego


oko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój kopter rozpoczął żywot jako Turnigy H.A.L.:

 

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-h-a-l-heavy-aerial-lift-quadcopter-frame-585mm.html?___store=en_us

 

po czym zmienił się w sześciokopter a zamiast okrągłych rurek ma profile alu 20x20, z silnikami przykręconymi bezpośrednio do nich, została oryginalna płytka centralna. Trwałe, mocne, tanie w naprawach. Ale na obecnym etapie już za ciężkie. Trzeba zrezygnować z alu i przejść na włókno węglowe. I tu pytania:

 

-jaką średnicę rur wybrać?

-jakie mocowania rur (boomblocki), mocowania silników i płyta centralna?

-gdzie się takie sprawy dobrze kupuje? Wycina się na zamówienie czy są gotowce? Raczej się nie opłaca sprowadzać z Chin?

 

Ramiona nie muszą się składać do transportu. Dobrze by dało się "w razie czego" dokupić płytę, bo rury to pewnie standardowe. Żadne tam wymyślne kształty nie są potrzebne, wystarczą dwa kółka z otworem w środku. 

 

Z tego, co widzę, w niektórych rozwiązaniach płyta jest z włókna szklanego:

 

https://avifly.pl/pl/ramy-copterow/rama-hexacopter-fc-t680-weglowa-szklana-fpv-z-podwoziem-typu-t

 

ale czy to nie jest trochę drogo i zbyt wymyślnie? Wolałbym by w razie wypadku łamały się ramiona a nie płyta centralna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.