Skocz do zawartości

silnik szczotkowy klasy 480 - pomoc w wyborze regulatora


miki20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kup taki:

http://allegro.pl/regulator-esc-do-silnikow-szczotkowych-turnigy-30a-i6873413805.html

 

 

A dlaczego?

Mi podoba się kolor naklejki, taki podobny do nieba:)

 

Regulator jak działa i kręci silnikiem to znaczy, że jest dobry.

Na tym poziomie wiedzy to powinno ci wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz i przepraszam za głupie pytania. Poziom mojej wiedzy jeszcze jest bliski poziomowi podłogi :-(

 

a ) Ile ten silnik 480 może pociągnąć prądu i na jakie jest napięcie?

b ) Jaka jest różnica między silnikami szczotkowymi i bezszczotkowymi i jakie to ma znaczenie w przypadku samolotów?

c ) czy ten regulator będzie pasował do odbiornika Flysky FS-iA6B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a)  niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów  ,poniżej przykłady

 

http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html

 

http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html

 

B) silniki bezszczotkowe są :

 -trwalsze-brak szczotek i komutatora  , łożyskowanie kulkowe .....

 -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach )

 -masz ich  wybór doboru mocy i obrotów (kv)   przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem ,  

   model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie)

 

 

c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa  będą pasowały do każdego odbiornika  (od lat jest to znormalizowane )

 

PS  Regulator do którego  Marek dał linka obsłuży obie wersje silnika- 7v i 12v  a wątpię byś miał coś jeszcze  innego jak właśnie  jeden z nich.

Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a)  niema jednego rodzaju silników 480 i ich parametrów  ,poniżej przykłady

 

http://www.rc4max.com/graupner_speed_480_race_7_2v,45,17759.html

 

http://electropark.pl/standardowe-silniki/11661-silnik-mig-speed-480-12v.html

 

 

W takim razie co oznacza parametr 480?

 

 

B) silniki bezszczotkowe są :

 -trwalsze-brak szczotek i komutatora  , łożyskowanie kulkowe .....

 -lżejsze (przy porównaniu silników o podobnych osiągach )

 -masz ich  wybór doboru mocy i obrotów (kv)   przekładnie są niepotrzebne - np ma być szybki model -wstawiasz silnik z wysokim kv i małym śmigłem ,  

   model spokojny ,rekreacyjny -silnik z niskim kv i dużym śmigłem......(tak w skrócie)

 
Co oznacza parametr kv?
 

 

c) ten regulator jak i każdy inny, oraz serwa  będą pasowały do każdego odbiornika  (od lat jest to znormalizowane )

 

A może dołożyć kilka PLN i kupić regulator dwukierunkowy? W razie czego będzie do łodzi albo samochodu? Czy dwukierunkowy do samolotu się zupełnie nie nadaje?

 

Dziś w lotnictwie RC to już napęd retro -napisz w czym to ma latać.

 
 
To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem?
Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakieś znaczenie, czy nie ma to sensu?
Samolot: 1,2 m rozpiętość skrzydeł, 0,8 m długości, waga 820 g, duże śmigło
To może w podobnej cenie albo za niewiele więcej uda mi się kupić silnik bezszczotkowy wraz z regulatorem?
Czy dla tego konkretnego przypadku ma to jakies znaczenie, czy nie ma to sensu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr 480  ,300, itp przy silnikach szczotkowych oznacza chyba tylko jego wielkość a dokładniej długość  .

 

KV -obroty na 1v   -pisałem o tym wyżej wspominając przy okazji słowo  o  zależności KV do wielkości śmigła.

 

Regulator dwukierunkowy w samolocie ..hmm  odradzam -gaz w aparaturze klasycznej jest na manetce  bez auto powrotu do neutrum- łatwo niechcącą  będzie włączyć wsteczny - a skutki mogą być różne i przede wszystkim w locie bardzo  niechciane.

 

Spokojnie w tej cenie kupisz  cały napęd z silnikiem 3F tym bardziej że odpada zakup przekładni -bez niej w szczotce  musiałbyś zastosować małe śmigło 

 

Wielkość i waga modelu to nie wszystko - inny napęd się daje do trenerka ,inny do akrobata czy myśliwca...

 

Przeglądnij uważnie filmy z poniższego linku -będziesz miał trochę szerszą wiedzę

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58133-youtube-filmowe-poradniki-i-podstawy/?hl=%2Bporadniki+%2Byoutube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za super filmiki. Zasięgnąłem również innych informacji w internecie.


Wychodzi na to, że w moim przypadku posiadając sprawny silnik z przekładnią optymalnie będzie dokupić tylko regulator, baterię i latać?


Wyrzucanie sprawnej przekładni i sprawnego silnika  i zamiana na bezszczotkowca to robienie sobie tylko dodatkowych kosztów i ewentualnych problemów z dopasowaniem nowego silnika do samolotu?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.