Skocz do zawartości

Pomocy - szukam silnika elektrycznego


kwiekjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję wzmocnić napęd do mojego dużego szybowca z wyciąganym napędem bo nie startuje sam z trawy. Ograniczenie to średnica 42,5 mm a długość około 100 mm. Dodatkowo maksymalne śmigło jakie tam zmieszczę to średnica 16 cali.

 

Czy znacie coś co się tam zmieści i może dostarczyć z takim śmigłem ponad 2000W? Model w całości wazy około 14 kg, to 7-metrowy Nimbus.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Janusz Kwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przy takiej wadze i rozpiętości modelu propozycje Konrada są za słabe. Raczej celowałbym w serię Hacker A50 Turnado (posiadam taki silnik A50 12L Turnado V3 z dłuższym wałem) ale średnica silnika jest większa od silnika, który potrzebujesz. Jeśli miałbyś możliwość przeróbki to polecam ten silnik. Jest na 6S i kręci śmigłem 14"×10" i pociągnie szybowiec o masie do 16 kg. Podobny do niego o mniejszej średnicy 48,7 mm Hacker A50 12L V4 na 8s o mocy 2009 W osiąga przy pomocy śmigła Xoar 15"×10".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Dziękuję Wam wszystkim za wiele cennych uwag, już zacząłem oglądać strony z silnikami które proponujecie a także myślę nad opcją "gumową" :-). Kilka moich przemyśleń po czytaniu Waszych odpowiedzi:

 

1. Chcę spróbowac utrzymać ten sam KTW czyli pozostać przy maksymalnej średnicy silnik 42 mm i śmigle 16 cali - w związku z tym większy silnik nie wchodzi niestety w grę (oglądałem Hackera A50 z zazdrością i żalem, że się nie mieści ;) ). Jak nie dam rady podkręcić tego zestawu to będę szukał nowego, większego KTW.

2. Ciekawym pomysłem jest start z lin gumowych bo nawet mam taki system z EMC Vega ale używałem tylko na zboczu a rzeczywiście patrzyłem na YT i widziałem takie starty - spróbuję. Chociaż najbardziej chcę mieć kompletnie niezależny start (bez gumy, bez wózka) abym spokojnie sam wszystko ogarniał.

3. Ciekawe są tm małe silniki o dużej mocy ale one chyba są tylko do turbin a to nie wchodzi w grę w moim obecnym systemie.

 

Jak ktoś ma kolejne pomysły to bardzo chętnie i jeszcze raz BARDZO dziękuję za pomoc!

Janusz Kwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz w ofercie firmy przekładniowej Reisenauer:
https://www.reisenauer.de/artikelauswahl.php5?kid=85

To jako przykład 1750W prz 17" śmigle i ponad 7kg ciągu statycznego. Ale jak się do nich odezwiesz na pewno pomogą w doborze odpowiedniego napędu dokładnie do Twoich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może coś bardziej przyziemnego  i ogólnodostępnego ? ;)

Śmigło 16 x 10 i moc ponad 2000 W z pakietu 4 s .Model z wagą 2,550-2800 g "znika" w pionie więc może do Twojego modelu by wystarczył spokojnie ...

http://www.jetimodel.com/en/katalog/Motors/@produkt/Phasor-Race-2014-5100-2D/

do tego regulator

http://www.jetimodel.com/en/katalog/Speed-Controllers/@produkt/MEZON-120-lite/

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum rządzi!

 

Znowu fajne wskazówki - dzięki Panowie!. Poproszę Raisenauera o wskazówki i zobaczymy co dadzą. Ten Phasor co wskazałeś Rafał to ma moc ciągłą 750 W a chwilową 5s to "kosmiczne" 120 A ALE! Z tej serii największy Phasor ma mocy ciągłej 1400 W a chwilowo może pobrać 240 A. Tyle to by chyba wieżyczkę urwało :-) ale tak czy inaczej powinno wystarczyc aby model nabrał odpowiedniej prędkości i wystartował z trawy a potem 1400 W powinno spokojnie wystarczyć do całkiem dobrego wznoszenia. A ten Phasor chyba wejdzie po prostu idealnie do mojego NImbusa.

 

Tak więc chyba on na razie prowadzi w moich myślach ale będę jeszcze spokojnie myślał robił tableki i porównywał.

 

Jeszcze raz dla wsystkich Dziękuję!

Janusz Kwiek

 

P.S. A może ktoś sie wybiera na zawody ATTP w ten weekend? Lotnisko Korne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego ASW 20 w budowie  mam taki zestaw; 

silnik NEO z przekładnią 6,7-1 śmigło 17x11 zasilane jak na razie z 4 s daje mi 8,5 kg ciągu

zastanawiam się jaki ciąg uzyskam z 6 cel max 100A i odpowiednim doborem śmigła aby te prądy nie przekroczyć.

A że elektryki to jeszcze dla mnie nowość więc sam nie potrafię fachowo obliczyć. i szykuje drugi zestaw napędowy gdyby ten okazał się nie trafiony o sile ciągu 5000g

Całość będzie o ile to możliwe w pół makiecie ASW20 o rozpiętości 4300cm.waga 4,5-5,8kg trudno z góry określić wagę końcową do puki nie zostaną wykonane skrzydła . W tej chwili zestaw pracuje w motoszybowcu 3,6m 3,2kg. Ze względu na ogromny ciąg czekam na mniejsze śmigła aby nie latać rakietą. Pozdrawiam Władek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, te silniki Phasor z przekładnią sa do modeli np. szybowców o wadze do 7 kg. A Ty potrzebujesz silnika, który pociągnie 14 kg model. Posiadam Phasora 2026/3600 z prrzekładnią 6,7:1 w modelu Vampire o rozpiętości 3600 mm i wadze 3100 g na 4S ze śmigłem RF 16"x10" i wielkiego szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ten Phasor co wskazałeś Rafał to ma moc ciągłą 750 W a chwilową 5s to "kosmiczne" 120 A ALE!

 

Janusz ,moc 750 W to ma silnik i 5100 kv .Po założeniu przekładni moc na wale wygląda trochę inaczej :D .

Podany regulator 120A spokojnie wytrzymuje amperaż jaki jest przy starcie czyli ok .160 A i wznoszeniu przez 5-8 sekund

Obroty na 4 s przy śmigle 16x10 na wale przekładni to ok. 6500  czyli bezpieczne dla łopatek Areonaut (które są zdecydowanie lepsze od słynnych RF-ów :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz ,moc 750 W to ma silnik i 5100 kv .Po założeniu przekładni moc na wale wygląda trochę inaczej :D .

Podany regulator 120A spokojnie wytrzymuje amperaż jaki jest przy starcie czyli ok .160 A i wznoszeniu przez 5-8 sekund

Obroty na 4 s przy śmigle 16x10 na wale przekładni to ok. 6500  czyli bezpieczne dla łopatek Areonaut (które są zdecydowanie lepsze od słynnych RF-ów :P )

Ha, ha, :D Oczywiście, że moc na wale przekładni wygląda inaczej. Jest mniejsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, te silniki Phasor z przekładnią sa do modeli np. szybowców o wadze do 7 kg. A Ty potrzebujesz silnika, który pociągnie 14 kg model. Posiadam Phasora 2026/3600 z prrzekładnią 6,7:1 w modelu Vampire o rozpiętości 3600 mm i wadze 3100 g na 4S ze śmigłem RF 16"x10" i wielkiego szału nie ma.

To prawda ale jest jedno "ale" - to jest duża makieta i on ma mieć wznoszenie rzędu 1-3 m/s aby minimum raz albo idealnie 2 razy wzniósł się na jakieś 200-300 metrów. To nie musi a nawet. Ie powinna być "dziura w niebie" po 15 sekundach ;-)

 

Janusz

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.