Skocz do zawartości


Zdjęcie

OS Max FS 110 Alpha z pompą paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 danielc123

danielc123
  • Modelarz
  • 3 postów
  • SkądGdynia
  • Imię:Daniel

Napisano 03 sierpień 2017 - 09:32

Cześć,

 

Mam silnik jak w temacie. Od nowego latał jakieś 4 razy - w sumie może 30 - 40 minut. Ostatni lot zakończył się upadkiem ze względu na problemy z mocą, nierówną pracę a w efekcie zgaśnięcie.

Teraz badam go na ziemi i objawy są takie, że przez chwilę jak jest zimny, to udaje się osiągnąć jakieś 7-8 tyś obrotów ale jak tylko się podgrzeje, to spada do 5. Cały czas przy tym pracuje nierówno i ostatecznie gaśnie. Do tego dość silnie wibruje mimo wyważonego śmigła. Nie mam pojęcia co mu się stało.

Pytanie mam do forumowiczów, czy znacie jakieś serwisy tych silników w Polsce ? 

 

Pozdrawiam

Daniel.


  • 0

#2 Jimmy_hh

Jimmy_hh
  • Modelarz
  • 35 postów
  • Age: 34
  • SkądLegionowo
  • Imię:Marcin

Napisano 03 sierpień 2017 - 09:48

Cześć

Zacznij od wymiany świecy - w czterosuwach rzadko się przepala ale po pewnym czasie nieprawidłowo działa.

Jeśli nie pomoże to sprawdź luz zaworowy.

 

Cześć,

 

Mam silnik jak w temacie. Od nowego latał jakieś 4 razy - w sumie może 30 - 40 minut. Ostatni lot zakończył się upadkiem ze względu na problemy z mocą, nierówną pracę a w efekcie zgaśnięcie.

Teraz badam go na ziemi i objawy są takie, że przez chwilę jak jest zimny, to udaje się osiągnąć jakieś 7-8 tyś obrotów ale jak tylko się podgrzeje, to spada do 5. Cały czas przy tym pracuje nierówno i ostatecznie gaśnie. Do tego dość silnie wibruje mimo wyważonego śmigła. Nie mam pojęcia co mu się stało.

Pytanie mam do forumowiczów, czy znacie jakieś serwisy tych silników w Polsce ? 

 

Pozdrawiam

Daniel.


  • 0

#3 bynek

bynek
  • Modelarz
  • 80 postów
  • Age: 58
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpień 2017 - 12:59

Na 99 procent przyczyna jest nieprawidłowo działający regulator membranowy/pompa paliwa/.

Brud w paliwie lub uszkodzona  gumowa membrana /starzenie gumy/.

Można spróbować otworzyć  pompę, ale efekt będzie taki, że wysypie się kilka sprężynek i nie wiadomo  póżniej jak to poskładać.

 

Te Osy z pompą fajne są jak nowe, perfekcyjnie reagują na otwarcie przepustnicy.

 

Naprawa raczej nieopłacalna, najprościej zdobyć gażnik bez pompy i będzie po problemie


  • 0

#4 Jimmy_hh

Jimmy_hh
  • Modelarz
  • 35 postów
  • Age: 34
  • SkądLegionowo
  • Imię:Marcin

Napisano 04 sierpień 2017 - 06:41

bzdura!!

mam 3 OS z pompą i mają kilka lat - 0 problemów

zacznij od podstaw i nie dotykaj pompy!

Na 99 procent przyczyna jest nieprawidłowo działający regulator membranowy/pompa paliwa/.

Brud w paliwie lub uszkodzona  gumowa membrana /starzenie gumy/.

Można spróbować otworzyć  pompę, ale efekt będzie taki, że wysypie się kilka sprężynek i nie wiadomo  póżniej jak to poskładać.

 

Te Osy z pompą fajne są jak nowe, perfekcyjnie reagują na otwarcie przepustnicy.

 

Naprawa raczej nieopłacalna, najprościej zdobyć gażnik bez pompy i będzie po problemie


  • 1

#5 danielc123

danielc123
  • Modelarz
  • 3 postów
  • SkądGdynia
  • Imię:Daniel

Napisano 06 sierpień 2017 - 11:17

Dzięki koledzy za informacje. Sprawdziłem luzy zaworów i są OK. Pompa chyba też pracuje poprawnie a może nawet za bardzo. Silnik pracuje w pozycji odwróconej więc otwór pobierania powietrza od gaźnika jest ustawiony do góry. Zauważyłem, że przy odkręceniu przepustnicy już na jakieś 70% z tego otworu wylatują w górę kropelki paliwa co mogłoby oznaczać, że silnik się zalewa. Próbowałem to regulować obiema dostępnymi w gaźniku śrubkami ale bezskutecznie. Pytanie w takim razie co może być przyczyną zalewania silnika i jak to usunąć ?


  • 0

#6 hellios81

hellios81
  • Modelarz
  • 61 postów
  • Age: 36
  • SkądLuzino
  • Imię:Adrian

Napisano 31 sierpień 2017 - 11:12

Na jakim paliwie latasz ? Odkręć tłumik i zajrzyj do wewnątrz silnika.. Jeżeli będzie tam sporo czarnego nagaru, zdejmij głowicę i zobacz w jaki stanie są gniazda i grzybki zaworów. Jeżeli zawór wylotowy będzie pokryty nagarem to trzeba go wyjąć oczyścić nagar z zaworu i gniazda, ewentualnie dotrzeć jedno z drugim pastą ścierną.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych