Skocz do zawartości

Pakiet Li-Po 1300mAh 3S


stan1906
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj,

na początek

http://abc-modele.pl/akumulatory-li-po-kompendium-wiedzy/

 

a pakiet ten miałem używałem przez trzy sezony, a potem go potraktowałem z wiatrówki (dla zabawy zrobił bum-a raczej pssssyyyt i trochę ognia)

pakiet dobry nawet przy złym traktowaniu, średniej klasy i ceny.

zdobywając wiedze na temat pakietów najważniejsza jest ich wydajność prądową "C"

ps pamiętaj, aby zawsze sprawdzać czy wtyczki są te same we wszystkim, aby się nie przejechać, że bateria leży sobie sezon, gdyż nie chciało się prze lutować wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Kompendium z tego linka kilka dni temu przestudiowałem bo ktoś w innym temacie podrzucił mi tego linka. Jestem początkujący więc to dla mnie trochę czarna magia;D Wtyczka wygląda na taką samą - blaszki tworzą literę T.

Co do wydajności to chodzi Ci o wartość dla tego konkretnego pakietu 20C? Jaka powinna być aby pakiet był dobrej klasy? Zakładam, że to 20C jest w porządku. Jakby miał mi podziałać za te pieniądze 3 lata to byłbym bardzo zadowolony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtyczek to jest ich trochę rodzajów. Osobiście używam XT60 (tak mi wygodnie). Na początku zabawy nadziałem się nie raz na to, że kupując np regulator wtyczka nie pasowała mi do pakietu, lub odwrotnie, lub musiałem dokupić/do robić przejściówki aby móc je ładować bo ładowarkę zakupiłem z kablami przy których była wtyczka typu T-DEANS.  Pamiętaj konektory są zawsze męskie i żeńskie (wtyczka i gniazdo)

 

Zawsze wszystko zależne jest od dobranej całości.

Dobierasz silnik do modelu, co gdy model waży 2 kg to silnik o ciągu 1kg na nic się nie zda. A następnie regulator i Pakiet. Bo nie potrzeba nam dużego pakietu, gdy latamy małym modelem i waga pakietu jest dla przykładu równa z wagą modelu.

 

Jeśli wybierasz ten pakiet masz określony prąd rozładowywania "Prąd rozładowania: 20C (26A)" to z tej informacji wynika, że przy silniku gdzie masz poboru więcej niż (dla bezpieczeństwa) 20-22A ta bateria przegrzeje się i może się uszkodzić.

albo cytując:

Wydajność prądowa – oznaczona literą C. Określa maksymalne natężenia prądu, który można pobierać z akumulatora. Nie jest podawana w amperach. Jest to mnożnik, który pozwala wyliczyć wydajność w amperach. Typowe wartości to 10C, 15C, 20C itd. (wielokrotności 5). Spotyka się również oznaczenia typu 30-40C, gdzie 30C to typowa wydajność, a 40C to wydajność chwilowa. Oznacza to, że akumulator nie zostanie uszkodzony, jeśli prąd chwilowo podskoczy do przedziału 30-40C.

 

prąd ten pobiera silnik sterowany regulatorem.

(napisz jaki masz zestaw - silnik regulator)

 

Bateria służy dłużej w zależności od jej użytkowania i traktowania. Jak się ładuje i jak się rozładowuje. Ja ładowałem w sposób szybki i rozładowywałem do 3.3V gdzie teraz tak nie robię. Balansowanie cel też jest ważne. Dobra ładowarka poradzi sobie z tym, nie zapominaj o trybie STORAGE (przechowywanie) na zimę rozładowuje/doładuje baterię do poziomu 3.8V

 

 

Tej wiedzy jest bardzo dużo, koledzy zaraz napiszą więcej niż ja + ew. poprawią mnie. też nie jestem ekspertem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.