Skocz do zawartości

Koła do modeli retro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

jestem zupełnym amatorem w dziedzinie modelarstwa rc, potrafię tylko kupić najprostszą aparaturę i jako tako zamocować w modelu. Robię modele samochodów i łodzi z nastawieniem na dokładność detali, choć jednocześnie z napędem elektrycznym. Problem w tym, że interesują mnie pojazdy sprzed 1939 roku, a to chyba mało popularna dziedzina w modelarstwie rc. I tu tkwi cały problem: wszystko robię samemu w przypadku samochodów z tektury, cienkiej blaszki itp., ale mam zasadniczo dwa poważne problemy: koła i obłości karoserii. Ten drugi rozwiązuję tak, że po prostu nie robię bardzo opływowych modeli, raczej takie, w których karoseria jest wystarczająco kanciasta. Nie umiem bowiem kształtować blaszki tak, aby stworzyła np. obły błotnik, a innych materiałów, z których takie rzeczy mógłbym wykonać nie znam. Zawsze zostaje szlifowanie drewna albo tektury, ale to też niezupełnie ten problem rozwiązuje. Natomiast problemu z kołami zupełnie nie jestem w stanie rozwiązać: po prostu nie wiem skąd wziąć albo jak zrobić koła do samochodów retro. W załączniku przesyłam zdjęcie mojego modelu samochodu CWS w skali 1:24. Koła pożyczyłem z plastikowego modelu opla blitza wyprodukowanego przez italeri. Niestety takie rozwiązanie, choć koła pasują niemal idealnie, w zasadzie uniemożliwia jeżdżenie modelem po śliskich nawierzchniach bo opony są zwyczajnie plastikowe a nie gumowe. Dodam jeszcze, że zależy mi na prostocie rozwiązania. Być może dałoby się w domu z pomocą odpowiednich materiałów i umiejętności odlać oponę z odpowiednim bieżnikiem, ale ja jestem na to zdecydowanie za mało zaawansowany. Dlatego postanowiłem na różnych forach modelarskich popytać, a nuż znajdzie się jakieś rozwiązanie skąd takie koła wziąć albo jak plastikowe "ogumować". Z góry przepraszam jeśli to nie jest najlepsze do tej kwestii forum (może bardziej odpowiednie byłoby jakieś z modelarstwa redukcyjnego), ale postanowiłem popytać wszędzi