Skocz do zawartości

PIDy dla 250 na cleanflight


Gość z.x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam problem i nie mogę go zlokalizować.

Posiadam quada na Naze32 rev6 z aktualnym softem cleanflight (2.1.0).

I quad zaczyna mi się bujać w locie, utrzymuje się na szczęście ale cały czas jest niestabilny.

Kombinowałem z PIDami, ale nie znam się za dobrze na tym.

 

Więc chciałem poprosić o czyjeś sprawdzone PIDy.

 

Przypuszczam jeszcze że to może być nadajnik. Odczyty są stałe w konfiguratorze, ale kto wie.

Dowiem się jak mi kolega pożyczy nadajnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jedno pytanie - w jakim modzie latasz? w horizon? stabilize?

Bo PIDY pidami - ale tryb lotu ma duzo znaczenia. W trybie RATE albo Manual - juz nie pamietam jak bylo w Cleanflight - nie ma stabilizacji. Wiec jak puscisz drazek to model bedzie dalej poruszal sie w popprzednim kierunku. Nawet dmuchniecie wiatru spowoduje jego ruch - trzeba caly czas MANUALNIE kontrolowac quada. Przy locie FPV to nie przeszkadza, bo ruchy modelu w tym trybie sa duzo wieksze niz przy zwyklym zawisie i wiatr niewiele tu zmienia. Aby nie bujalo to musisz wlaczyc jakis tryb stabilizacji.

 

Napisz dokladnie co sie dzieje.

 

Zle pidy zazwyczaj daja o sobie znac na dwa sposoby -> za niskie i model slimaczy sie (dajesz ruch drazka a ten reaguje z opoznieniem (za male kp), albo przestrzeliwuje pozcje a potem wraca (za male kd)). -> za duze i model wpada w oscylacje - trzesie sie - ale nie buja.

Moze masz kontroler nie przykrecony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, o tym zapomniałem napisać.

Używam tryb ANGLE.

 

Postaram się nagrać jakiś film.

Ale to widać że jakiś problem jest z czymś innym bo go że tak powiem trzebie (buja się).

Ciekawa sprawa że drugi dron (rama ta sama, silniki, śmigła i regulatory inne, kontroler chyba lepszy ale wersja ta sama), i ma ten sam problem.