Skocz do zawartości

Oleje do paliw metanolowych - moje doświadczenia...


Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 4 lata później...
  • 11 miesięcy temu...

Witam kolege Przemka.

Tak na wstępie zapytam z czystej ciekawości, skąd posiadasz taką wiedzę na temat paliw do silników modelarskich i samych silników? Kolega jest chemikiem? Pracuje przy silnikach?

Teraz pytanie docelowe :)

Posiadam dwa silniki do akrobacji na uwięzi: Super Tigre G51 Ring (pierścieniowy) oraz typowy silnik do F2B Stalker LT-EX .61 ABC (http://stalkerf2b.na...ru/Engine3.html ). Obydwa silnika w locie nie przekraczają 9000obr/min i nie dłużej niż 7minut w miarę na tych samych obrotach. Wcześniej do Tigra stosowałem paliwo standardowe (80 metanol i 20 rycyna), do Stalkera: 70 metanol, 10 rycyna, 10 syntetyk (najczęściej klotz), 10 nitrometan. Generalnie silniki pracowały wporządku, no ale zawsze można coś poprawić stosując lepsze oleje, skoro są dostępne :) . Te silniki, które obecnie posiadam są nowe, a więc wymagają docierania. Stąd kilka pytań:

1. Jaką mieszankę kolega proponuje do docierania obydwu silników?

2. Jaką mieszankę do lotów?

3. Gdzie kolega kupuje oleje?

4. Jeśli chodzi metanol z POCH'u rozumiem, że CZ.D.A. ? http://www.poch.com....4&kod=621990110 (jeśli chodzi o zakup, trzeba spełniać jakieś warunki? (np. czy zakup musi być na firmę, jakieś warunki bezpiecznego przechowywania itp.) Te, ceny które są podane uwzględniają pojemnik?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.