Skocz do zawartości


Zdjęcie

kierowanie kierunkiem lotu z rolling harrierze ??


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mellon-68

Mellon-68
  • Modelarz
  • 297 postów

Napisano 03 March 2010 - 15:09

Witam!

Już kiedyś odzywałem się w dziale 3D
http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18371
i naprawdę polecam ten elementarz! Sekcja intermediate.

Co do rolling harrier oraz innych harrier'ów to dokładniejszy link w tym miejscu:

http://www.jamesball...ediatemenu.html

#2 MironRC

MironRC
  • Modelarz
  • 819 postów

Napisano 24 February 2010 - 07:45

Wiem ze symulator :wink: coś tam mi wychodzi, chciałem tylko trochę sobie uprościć, ale nie tak łatwo :roll:

#3 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 2356 postów

Napisano 23 February 2010 - 22:20

Polecam Extre kreci na pełnych wychyleniach jak wiertarka a przy odpowiedniej regulacji expo jest dobra do precyzyjnego latania

Bardzo ładnie lata tez Yak 55M krilla w Aerofly pro deluxe, ale trzeba sporo ustawic, bo standadowo jest kilka błędów.

#4 slawko_k

slawko_k
  • Modelarz
  • 757 postów

Napisano 23 February 2010 - 18:17

Masz rację ale oczywiście od symulatora może zacząć.

#5 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 2356 postów

Napisano 23 February 2010 - 18:00

To tylko na symulatorze bedzie krecił.Na żywo jest inaczej trzeba sporo treningu i wyczucia.Jednym to przychodzi szybko innym niestety nie.

#6 slawko_k

slawko_k
  • Modelarz
  • 757 postów

Napisano 23 February 2010 - 15:34

Nie za bardzo. po prostu ćwicz w symulatorze. po kilku godzinach będziesz kręcił lewo i prawo

#7 MironRC

MironRC
  • Modelarz
  • 819 postów

Napisano 23 February 2010 - 11:54

a nie da się radia zmiksować żeby ta akrobacja trochę łatwiej wychodziła? :roll:

#8 darkarll

darkarll
  • Modelarz
  • 604 postów

Napisano 15 July 2009 - 14:03

Moment dodania gazu i podpierania trzeba wyczuć indywidualnie dla każdego modelu. Zależy to też od siły wiatru.


no i ani na boku ani na płasko , a raczej pomiędzy "na boku " i "na płasko "

#9 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 6452 postów

Napisano 15 July 2009 - 14:00

Rzeczowa odpowiedź Rabbit. :D
Załóżmy , że w Aero nie ma wiatru, a model to Edge żółto-niebieski z czarną aksamitką ... :devil:

#10 rabbitlkr

rabbitlkr
  • Modelarz
  • 1197 postów

Napisano 15 July 2009 - 13:46

Moment dodania gazu i podpierania trzeba wyczuć indywidualnie dla każdego modelu. Zależy to też od siły wiatru.

#11 Grzesiek80

Grzesiek80
  • Modelarz
  • 22 postów

Napisano 15 July 2009 - 13:37

Witam. Mam pytanie m. in. do użytkownika darkarll.
Panie Darku, w którym momencie wychyla Pan lewy drążek w róg? Gdy model jest na boku czy na płasko? Jak to jest z gazem? Dodajemy w jakimś określonym momencie?

Ćwiczę rolling harriera w kółko i szczerze powiedziawszy nie za bardzo mi to wychodzi nawet w Aerofly..
Pozdrawiam

#12 slawko_k

slawko_k
  • Modelarz
  • 757 postów

Napisano 24 November 2008 - 19:05

No w mode 2 zdecydowanie trudniej to zrobić ale się oczywiście da. rok temu sam o to samo pytałem ale po kilkunastu godzinach na symulatorze i w realu zaczyna to wychodzić.
Trzeba cały czas podtrzymywać kierunkiem i wysokością, ruchy wykonywać w rytm obracania się modelu a zakręty uzyskuje się dzięki przesunięciu fazy swoich ruchów względem obrotu modelu i jak przyspieszasz ruchy to model zakręca w stronę przeciwną niż wychylone masz lotki a jak opóźniasz swoje ruchy względem obrotu modelu to model będzie zakręcał w tą stronę co masz drążek lotek wychylony.

Po kilku h ćwiczeń będziesz już ósemki poziome kręcił a jak do tego nauczysz się operować dobrze gazem i orientować się w tym wszystkim to i ósemki pionowe wykręcisz.

proponuje AFPD i pomarańczową extrą ćwiczonka. fajnie się nią ta figure robi.

#13 Chomik

Chomik
  • Modelarz
  • 145 postów

Napisano 24 November 2008 - 14:03

Ja wiem że się da :D

Chwilami bardzo ładnie mi to idzie ;D
A treningu nie przeskoczę :) tylko że to nie jest takie hop siup :D

#14 rabbitlkr

rabbitlkr
  • Modelarz
  • 1197 postów

Napisano 24 November 2008 - 13:58

Ja tez latam w mode 2 także da sie;) Trening trening i jeszcze raz trening.

#15 Chomik

Chomik
  • Modelarz
  • 145 postów

Napisano 24 November 2008 - 13:53

Ja latam w MODE 2 :roll: i nie będę ukrywał że jest chwilami ciężko z tym rollem :evil:

Jak na razie latam na symulatorku by nauczyć się odpowiednich odruchów, żeby się nauczyć tej figury. A potem na lotnisku próby.... jak poskładam moją Extre :lol2:

problem stwarza mi kierunek :? kierunek mam na lewym drążku z gazem i chwilami przy zmianie kierunku skacze gazem do góry a w tedy modelik obraca się nie tak jak ma :?

dodatkowym problemem jest wyczucie wychyleń. zdarza mi się że znacznie przesadzam....

No i dla ułatwienia startuje z żylety :D

#16 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 2356 postów

Napisano 13 November 2008 - 20:28

Niektórymi funami nawet najlepszy pilot nie zrobi tej figury bo nie idzie np Diablotin, który ma typowy profil fun fly leko wklęsły za diabła nie chce robic rolla zaś inne fun fly z innymi profilami daja rade np http://pl.youtube.co...h?v=983hDZMe314 i tu Rabbit ma racje powodem twoich problemów jest twój model :x Kanciaty kadłub przerosniete skrzydło w stanie błogosławionym :wink:

#17 rabbitlkr

rabbitlkr
  • Modelarz
  • 1197 postów

Napisano 13 November 2008 - 19:22

Funfly to dość specyficzne latadła o dość specyficznych własnościach. Ciężko sie nimi kręci rollingharriera.
Wykonanie rollinga albo beczek po okręgu bez steru kierunku jest IMO niewykonalne. Dlatego wydaje mi sie, że to jest powód Twoich problemów.

#18 skidan

skidan
  • Modelarz
  • 532 postów

Napisano 13 November 2008 - 19:16

Ja również mam problem z rolling harierem.
Do niedawna latałem wyłącznie depronowcami i wykonanie mini beczek po prostej, czy po okręgu (w lewo , w prawo) nie stanowi dla mnie problemu. Ale..
W niedzielę ulotniłem MADMANA EVO w wersji elektro
rozpiętość 115cm, waga do lotu z pakietem A123 2300 4S wynosi 1400g. SC jest w 1/3 skrzydla.
Wytrymowałem go i lata b. dobrze, jednak kiedy chcę wykonać beczki po okręgu to przypomina to raczej wbijanie gwoździ. Samolot podnosi się i gwałtownie opada tracąc stopniowo wysokość.
Wcześniej nauczyłem się latać używając wyłącznie wysokości. Czy jest to wina wyłącznie tego, że nie podpieram go również kierunkiem? czy może za małej mocy silnika? bo niestety nie mam jest wystarczająco do zawisu :evil:

#19 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 2356 postów

Napisano 13 November 2008 - 18:33

Powiem tak ta frajda nie jest warta tego, że w powietrzu lata 15 tys zł i cały czas ma sie tego swiadomosc. Oblatałem oddałem i więcej nie biore tego na siebie.Gdybym zarabiał 20 tys miesiecznie to latam na luzie jesli mam zbierac na taki model kilka lat i latać nim ze strachem to wole pozostac przy "drobiu"
Nastawienie zmieniam bo lata się lepiej, tzn inaczej wszystko sie dzieje znacznie wolniej mozna latac i przypalać fajke.Błąd na małej wysokosci może duzo kosztowac na pewno po dodaniu gazu nie wyjdzie momentalnie w góre jak mały spaliniak

#20 rabbitlkr

rabbitlkr
  • Modelarz
  • 1197 postów

Napisano 13 November 2008 - 18:24

A to w takim razie zwracam honor.

I jak wrażenia? Zmieniasz podejście do modeli tej wielkości?