Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ansaldo Ballila z Cyber-fly


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
91 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lech Mirkiewicz

Lech Mirkiewicz
  • Modelarz
  • 544 postów

Napisano 27 May 2009 - 19:53

Witam. Loty Ballilą ujawniły wady podwozia. po kilku lądowaniach zrobiło się trochę pływające i model nieźle tańczył przy starcie wstawiłem mu więc dodatkowe wzmocnienie co załatwiło sprawę usztywniając mocowanie do kadłuba. Silnik już prawie dotarty zaczyna pomiatać modelem wkręca się na 11500 na śmigle 10x4 i paliwie 10% propower( z sicalem).
Dołączona grafika

#2 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 11 May 2009 - 07:09

A Oesa sprawdzałeś na tym 20%?

Na ASP 10,6k to wystarczający wynik.

#3 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 10 May 2009 - 23:16

jedno co jest pewne to równiej, no i jak pisałem wylatałem cały zbiornik i nie zgasł (chyba się mniej grzeje), raz się lekko przytkał ale zastosowałem procedurę - odpuść na chwilę i znowu opór i było ok.

obroty 10,6 a nawet pokazywało się 11 ale nie był tego w stanie utrzymać dłużej i zaczynał przygasać.

#4 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 10 May 2009 - 21:31

a jak na tym nowym paliwie chodzi?

#5 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 10 May 2009 - 19:53

dziś Ballila wróciłą do jednostki pierwszo liniowej, niestety moce przerobowe okazały się zbyt małe i całe siły zostały poświęcone na dozbrajanie jednostek IIWW :D

Zasadziłem jej nowy silniczek ASP i jakoś daje radę :D , gdyby jeszcze nie przeciekał górą :( (pokrywka od zaworów) trzeba będzie pomyśleć o jakimś silikonie.

No i chyba będę zakładał jakiś malutki kołpaczek, bo gumka od rozrusznika starcza na niezbyt długo przy odpalaniu bez kołpaka, a jak się rokalibruje otwór to tak nim rzuca, że model można rozwalić od drgań :mrgreen: :?

Ale ASP generalnie jest OK, co prawda nie jest jeszcze nawet chyba dotarty po 6-7 zbiornikach paliwa jak zaczyna się grzać wystarczy na chwilę przymknąć gaz i za chwilę znów opór, tylko czy na zawodach da radę rozr€żnić dzwięk swojego silnika :?: :mrgreen:

#6 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 06 April 2009 - 11:22

Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze ostatecznej lokalizacji, ale jak tylko będziemy mieli ją potwierdzoną to damy znać :)

#7 Lech Mirkiewicz

Lech Mirkiewicz
  • Modelarz
  • 544 postów

Napisano 06 April 2009 - 11:17

Lubin! super! mam tylko 600 km ,pewnie odpuszczę ale w okolice Warszawy są prawdopodobne tylko dokładnie gdzie?

#8 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 06 April 2009 - 11:00

A najbliższa okazja 25 kwietnia w Lubinie.

#9 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 06 April 2009 - 10:46

okazja będzie w czerwcu a dokładnie 20, będą zawody kombat IWW, IIWW w okolicach W-wy :D

#10 Lech Mirkiewicz

Lech Mirkiewicz
  • Modelarz
  • 544 postów

Napisano 05 April 2009 - 19:56

W końcu i ja ulotniłem swoją Ballilę. To pierwszy mój model tak długo budowany i który tak długo czekał na oblot. Start oczywiście z kółek dość ociężały,czuć wagę modelu a silnik wstępnie dotarty na lekkim przelaniu nie pracował pełna mocą. Ten lot nie był zbyt przyjemny bo raczej przyzwyczaiłem się do latania z dużym zapasem mocy. Drugi lot już w pełnej mocy był znacznie przyjemniejszy. Model lata całkiem poprawnie nawet dość szybko jak już się rozbuja to można pokręcić troszkę akrobacji.Lotki wymagają dużych wychyleń. Do kombatu w swojej klasie na pewno będzie dobry i pewnie tylko do kombatu, ale do tego był zaprojektowany. Trochę nim polatam i poczeka na półce na okazję do walki albo pójdzie pod "młotek".
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#11 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 07 March 2009 - 23:15

hehe dokładnie!
:)

#12 Wodzu 7

Wodzu 7
  • Modelarz
  • 267 postów

Napisano 07 March 2009 - 23:03

Widzę,ze Janek zapamiętał dobre rady "jak ustrzec się kapotazu przy lądowaniu? PODCHODZIĆ DO LĄDOWANIA NA PLECACH !!!!!! :lol: Pozdrawiam Wojtek.

#13 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 07 March 2009 - 20:55

no i trochę polataliśmy, super zabawa jeśli ktoś się wacha to polecam kombat IWW.

na szczęście Janek był bardzo gościnny i do domu wróciłem w komplecie.

niezły lot plecowy :lol: szkoda że wyszło nie ostro :(
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#14 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 23 February 2009 - 09:41

Czyli bez wzniosu jednak lata?

#15 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 22 February 2009 - 20:39

z gaźnikiem to faktycznie mi się pomyliło, zgadza się odwróciłem tylko popychacz, przekładałem gaźnik ale w asp 61f - skleroza nie boli :D

dziś udało zaliczyć mi się jeden lot, co prawda silnik chodził nie tego ale lotki działały poprawnie, następne loty raczej jak się ociepli, bo regulacja silnika na mrozie jest średnio przyjemna :lol:

gdzie się podziały moje koła :?: :mrgreen:

Dołączona grafika

#16 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 22 February 2009 - 11:29

hmm z tą regulacją (iglicą) nic się przecież nie zmieniło i tak miałbyś ją pod tłumikiem. Wajcha przepustnicy jest tylko odwrotnie. A aby się nie parzyć to unieś trochę tłumik.

#17 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 22 February 2009 - 08:11

z gażnikiem chodziło mi oto aby minąć łoże i zbiornik

Dołączona grafika

wada to że regulacja obrotów jest dokładnie pod tłumikiem i czasem smażą mi się palce :mrgreen:

Dołączona grafika

przy okazji oględzin po oblocie zauważyłem że chyba schrzaniłem mocowanie serw od lotek (poskąpiłem kleju) i serwa się ruszały :oops: , zrobiłem poprawkę i obecnie serwa przyciśnięte są dodatkowo pokrywkami, no to teraz pozostało się przelecieć i zobaczyć czy pomogło :lol:

Dołączona grafika

#18 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 21 February 2009 - 23:19

no ładnie z tym pilotem. Ja dziś walczyłem z odpaleniem ki-45 na polu ale kilka akademickich błędów spowodowało wyczerpanie aku do odpalania i nie latałem.
Może daj jakąś fotkę tego gaźnika, co to daje?

#19 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1791 postów

Napisano 21 February 2009 - 18:42

co do SW to jest ok może się nie precyzyjnie wyraziłem, jestem pod wrażeniem reakcji :D
Silnik, był odpalany raz na ziemi plus 2 loty tak więc raczej docieranie we wstępnej fazie z tłumikiem jest mały problem bo przełożyłem gaźnik na drugą stronę i pod wydechem mam regulację, :oops: no ale samo cygarko mogę obrócić.
Miałem dzwonić żeby umówić się na jakiś wspólny patrol, ale wyszło jakoś wszystko z zaskoczenia :D
No i czeka mnie jeszcze casting na pilota, aczkolwiek syn broni wszystkich swoich zabawek zaciekle, może jak pójdzie spać :mrgreen:

#20 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 1184 postów

Napisano 21 February 2009 - 18:32

Hehe no z tymi beczkami to bywa różnie, twarde druty i duże wychylenia trochę pomogą ale zabiorą prędkość. W walce beczki się raczej nie przydają, jednak reakcja na lotki jest dość wskazana. Co do nerwowego SW to daj expo i będzie po problemie. Aha i domiksuj kierunek do lotek. Tłumik możesz przekręcić aby rura ciśnieniowa szła bardziej prosto. Jak kręci silnik? Rozumiem że jakieś docieranie na razie?