Skocz do zawartości

Jak to działa


ertman_176

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jakoś nigdzie tutaj nie znalazłem :0 - pomimo, że latam już ponad rok, wciąż nie wiem wielu rzeczy :oops: No więc - chodzi o model Drona - wielkości Ursusa, ale z twardego styropianu. I tu pytanie - sporo osób radziło, aby serwa zasilić innym pakietem poprzez BEC. Czy byłby ktoś tak wspaniałomyślny i nakreślił szybko w Paincie schemat działania i podłączeń w BEC'u, lub przystępnie to wytłumaczył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 1 rok później...

Witam serdecznie

 

Podepnę się pod temat ponieważ mam problem związany z moją niewiedzą :)

Posiadam taki model latający :

 

http://abc-rc.pl/p/6...i-szybowce.html

 

Miałem w nim zmieniany regulator na taki (poprzedni padł) :

 

regulator_xqxnsxe.jpg

 

Teraz poddał się silnik, który chciał bym wymienić i tutaj prosił bym o dobór silniczka. Chciał bym taki żeby pociągnął jeszcze z rok czasu jeżeli to wogóle możliwe :)

 

 

Silnik był taki :

 

silnikpng_xqxnsne.png

 

Pytanie czy muszę jeszcze dolutować do silnika jakieś oporniki czy wystarczy podłączyć?

Proszę wybaczyć może banalne pytania ale wiadza nikła na ten temat:)

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje :)

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

bedzie zapas w regulatorze, czyli nie spali sie regulator tak szybko :)

ogolnie regulator ma miec wieksza wydajnosc pradowa niz silnik...

 

aha

zdarza sie dosc czesto ze nasi skosnooczy bracia zawyzaja wydajnosc regulatorow...

stad lepiej brac poprawki na nich :)

 

A można mieć regiel 30A jak zalecany jest 18A?

 

A Ja przypadkiem styknąłem ze sobą kable regla, jak był pod napięciem, i teraz jak go połączę z li-po to nie chce nawet drgnąć silnik. Spalił się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy działają serwa.

Jeśli nie, to regiel ci się całkowicie spalił, a jeżeli serwa działają, to działa ci chociaż BEC :P

Ale nie martw się, nie jesteś sam. Na samym początku spaliłem regiel za drugim włączeniem i to zanim poleciał pierwszy raz samolotem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde urządzenie elektryczne pobiera tyle prądu ile potrzebuje. Wartość max regulatora to max pobór prądu jaki może obsłużyć. Regulator wiec zawsze musi mieć tą wartość większą niż max możliwy prąd pobierany przez silnik.

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha

zdarza sie dosc czesto ze nasi skosnooczy bracia zawyzaja wydajnosc regulatorow...

stad lepiej brac poprawki na nich :)

 

I temu komuś chodziło o to, że nasi żółci koledzy na dajmy to regulator, który ma max wartość 15A, nakleją oznaczenie że max to 17A

Dlatego zawsze lepiej brać regulator z zapasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

Czytając te wszystkie opisy nasuwa sie mi jedno pytanie..... czy faktycznie nie za bardzo skupiamy sie tylko na jednym fakcie zwiazanym z doborem pakietu ,regla i silnika ,a nie mówiac nic o modelu w którym to wszystko ma pracować!!Pamiętać przeciez należy ,że modele latają w okreslonych warunkach tj.w górach na zboczu w powietrzu bardziej rozrzedzonym czy na wietrze czy nad klifem w gęstym powietrzu (w zimie) itd...itd....co z kolei ma przełożenie właśnie na dobór i parametry odpowiedniego napędu modelu ...Pza tym rozpietosć ,profil ,i powierzchnia skrzydła nie mówiac o wadze modelu równiez wpływa na jego areodynamikę i mechanike lotu...i co za tym idzie na moc potrzebna do "windy".Za bardzo skupiamy sie na technicznym doborze, a pamietac nalzezy że dobór pakietu jego pojemnosci regla i silnika robi sie strikte pod dany model i nie mozna za bardzo generalizowac w tym temacie...bez wizualizacji danej konstrukcji modelu.Jesli mówimy o motoszybowcach (w tym temacie mam wieksze doś.)to napęd jest tylko po to aby go wyniesć na odpowiednia wysokosć ,a pózniej juz pilot sam sobie szuka "miety" termiki i prądów wznoszących delektujac sie lotem !Owszem wazne informacje techniczne są potrzebne ale bez przesady bo w locie i tak wszystko wychodzi (ile trzeba mocy i na jak długo)jeszcze to zalezy od pilota i jego doswiadczeia w poruszaniu sie w przestrzeni powietzrnej...Nikt nie wspomnaił również o tym ,ze pakiety LI-po maja okreslone cykle ładowania i z kazdym cyklem tracą swa wydajnosć.Tak wiec takie pakiety nalzy oszczedzac i nie "piłować" ich w locie na maxa!:-)

Troszke si e rozpisałem ale wątek fajny i potzrebny dla nowicjuszy jak najbardziej....

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.