Skocz do zawartości

POLARIS


Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik montuje się na krzyżaku. Dlaczego prułeś wieżyczkę? Wyciągnąć nieco przewody. Podłączyć na goldy, czy polutować, zaizolować i wciągnąć spowrotem. A dziurę wokół wejścia przewodów w wieżyczkę zapaćkać silikonem. Potem zawsze wydłubiesz. Jakby co ;) Na pewno do tego przyda się luk od spodu, za redanem. Żeby dostać się do regulatora, bo chyba tam go wsadziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator - na szczęście - mam "na górze", za pakietem. A pruć trzeba było. bo nakrętki mocowania silnika były wewnątrz gondoli silnikowej. Nowy silnik przykręcę wkrętami do drewna. Będzie "w razie czego".

edit:

Silnik wymieniony. Przy okazji zmieniłem śmigło na JXF 7*5 - przy pełnym otwarciu przepustnicy napęd pobiera 15A, obrotów nie zmierzyłem.

Ponadto okazało się, że padło serwo od lotek. A więc dodatkowe prucie i łatanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś w przerwie pomiędzy falami mżawki Polaris z nowym silnikiem został oblatany. Zauroczył mnie duży zakres prędkości - utrzymuje się w powietrzu bez opadania od 1/4 gazu i leci wówczas baaardzo powoli. Mocny silnik z dużymi wychyłami lotek skutkuje "błyskawicznymi" beczkami - do normalnego latania przydaje się ustawienie Dual Rate na 60% (brak nerwowości). Również start z trawy - bez problemu, o ile trawa nie za wysoka. Trochę myszkuje na nierównościach. Silnik i regulator po locie dość gorące - radiator wystawiony na grzbiecie.

Zadowolenie z modelu wzrosło jeszcze bardziej :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jako że wziąłem się za budowę Polaris-a.. to odsmażam kotleta :)

W planach, a właściwie plany już wydrukowane i sklejone, jest budowa modelu 100%, czyli standard. Miał być co prawda 133%, ale to może później, jak się ten sprawdzi.

Mam pierwszy dylemat... Model miał być wykonany z płyty EPP 6mm, ale materiału zbrakło, to znaczy mam za mało, niż jest wymagane. :wink:

Dylemat polega na tym, co wykonać z EPP, a co "uzupełnić" depronem :roll:

Mogę (z tego co posiadam) wykroić skrzydło i "ogon", reszta depron... lub kadłub z EPP a skrzydła, wzmocnienia e.t.c z depronu...

Jak radzicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, jutro się zabieram za krojenie EPP i depronu :D

 

Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska :mrgreen:

 

Darqo, jeśli chodzi o statecznik pionowy, to mam zamiar zastosować patent znaleziony na RCG:

 

100-3121.jpg100-3202.jpg2870318.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wspominane było wcześniej, ale przydaje się wzmocnienie np. jakimś węglem w dolnych partiach kadłuba. Cały odcinek od redanu. Bo po wzmocnieniu samego statecznika i jego osadzenia właśnie kadłub na dole potrafi się rozrywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?

Kanapka będzie laminat FR4/EPP/FR4. Staram się wystrzegać węgla ze względu na FPV... ;)

Ale to dopiero w modelu 150% :mrgreen:

Obecnie klei się ogonek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Depron to nie "kulkowany" styropian. Nie chłonie wody w przestrzenie między nimi. Oryginały były oklejane początkowo kolorowymi taśmami pakowymi dla wzmocnienia depronowego dna przed uszkodzeniem na trawie. No i w celach estetycznych oczywiście również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.