Skocz do zawartości

POLARIS


Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik montuje się na krzyżaku. Dlaczego prułeś wieżyczkę? Wyciągnąć nieco przewody. Podłączyć na goldy, czy polutować, zaizolować i wciągnąć spowrotem. A dziurę wokół wejścia przewodów w wieżyczkę zapaćkać silikonem. Potem zawsze wydłubiesz. Jakby co ;) Na pewno do tego przyda się luk od spodu, za redanem. Żeby dostać się do regulatora, bo chyba tam go wsadziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Regulator - na szczęście - mam "na górze", za pakietem. A pruć trzeba było. bo nakrętki mocowania silnika były wewnątrz gondoli silnikowej. Nowy silnik przykręcę wkrętami do drewna. Będzie "w razie czego".

edit:

Silnik wymieniony. Przy okazji zmieniłem śmigło na JXF 7*5 - przy pełnym otwarciu przepustnicy napęd pobiera 15A, obrotów nie zmierzyłem.

Ponadto okazało się, że padło serwo od lotek. A więc dodatkowe prucie i łatanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś w przerwie pomiędzy falami mżawki Polaris z nowym silnikiem został oblatany. Zauroczył mnie duży zakres prędkości - utrzymuje się w powietrzu bez opadania od 1/4 gazu i leci wówczas baaardzo powoli. Mocny silnik z dużymi wychyłami lotek skutkuje "błyskawicznymi" beczkami - do normalnego latania przydaje się ustawienie Dual Rate na 60% (brak nerwowości). Również start z trawy - bez problemu, o ile trawa nie za wysoka. Trochę myszkuje na nierównościach. Silnik i regulator po locie dość gorące - radiator wystawiony na grzbiecie.

Zadowolenie z modelu wzrosło jeszcze bardziej :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jako że wziąłem się za budowę Polaris-a.. to odsmażam kotleta :)

W planach, a właściwie plany już wydrukowane i sklejone, jest budowa modelu 100%, czyli standard. Miał być co prawda 133%, ale to może później, jak się ten sprawdzi.

Mam pierwszy dylemat... Model miał być wykonany z płyty EPP 6mm, ale materiału zbrakło, to znaczy mam za mało, niż jest wymagane. :wink:

Dylemat polega na tym, co wykonać z EPP, a co "uzupełnić" depronem :roll:

Mogę (z tego co posiadam) wykroić skrzydło i "ogon", reszta depron... lub kadłub z EPP a skrzydła, wzmocnienia e.t.c z depronu...

Jak radzicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, jutro się zabieram za krojenie EPP i depronu :D

 

Bzik, taka wycieczka do Stolnicy to ~150km... Wychodzi drożej niż wysyłka kurierska :mrgreen:

 

Darqo, jeśli chodzi o statecznik pionowy, to mam zamiar zastosować patent znaleziony na RCG:

 

100-3121.jpg100-3202.jpg2870318.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wspominane było wcześniej, ale przydaje się wzmocnienie np. jakimś węglem w dolnych partiach kadłuba. Cały odcinek od redanu. Bo po wzmocnieniu samego statecznika i jego osadzenia właśnie kadłub na dole potrafi się rozrywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wzmocnienie to z kanapki węglowo depronowej?

Kanapka będzie laminat FR4/EPP/FR4. Staram się wystrzegać węgla ze względu na FPV... ;)

Ale to dopiero w modelu 150% :mrgreen:

Obecnie klei się ogonek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Depron to nie "kulkowany" styropian. Nie chłonie wody w przestrzenie między nimi. Oryginały były oklejane początkowo kolorowymi taśmami pakowymi dla wzmocnienia depronowego dna przed uszkodzeniem na trawie. No i w celach estetycznych oczywiście również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.