Skocz do zawartości

Powiew Rebelii


Rekomendowane odpowiedzi

Ghandi gdzieś czytałem że docelowo ma być to makieta :) więc 4xturbinka :)

 

Tak na poważnie: 2x EDF75 plus odpowiednie do tego silniki wyjdzie wnet tyle samo co 4xEDF65 :) co fajniejsze - praktycznie ciąg 2xEDF75 będzie sporo mniejszy niż 4xEDF65 na waga nie co tylko większa dla 4xEDF65 - same zalety dla 4xEDF65!

 

Silnik dla EDF65 to koszt już od 99zł ale dla EDF75 - prawie 200zł! Tak czy siak napęd tunelowy do tego cudaka do tanich nie należy.

 

hmm... musze to sobie policzyć no i zanabyć pierwszy tunel w zyciu - zobacze jaki toto ma cią.... ale wyposazanie modelu-modelu rozpocznie sie nie wczesniej niz za miesiac - niewydolnosc kieszeniowa ;)

 

 

Chyba ze pojdzie dromader ten tandetny ;):lol: no i ten duzy (o ile go dokoncze) to wtedy bede mogl pozwolic sobie na kupno wyposazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze to sobie policzyć no i zanabyć pierwszy tunel w zyciu - zobacze jaki toto ma cią...

Fajny pomysł i na pewno poleci.

Przynajmniej ten depronowy powinien jako tako lecieć.

Natomiast jakichś specjalnych osiągów, zwłaszcza tanim kosztem, to się nie spodziewaj.

Chodzi mi głównie o prędkość lotu - po prostu będzie latać :D

Przy zastosowaniu dwóch napędów bardzo prawdopodobny jest ciekawy efekt dźwiękowy (dla samego tylko dźwięku warto dać dwa lub więcej silników).

Najprawdopodobniej na śmigle pchającym przy podobnej włożonej mocy osiągniesz więcej, a i latające skrzydełka też nieźle wyją (napęd pchający).

No, ale tunel to tunel :lol:

Cały czas mówię o tanim rozwiązaniu - coś z napędów GWSa - bo tylko takimi się bawiłem.

 

I jeszcze jedna sprawa do przemyślenia.

Dla pokazywanego tutaj http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=1312 A10 na 2 EDF 55 zamiana szczotek na bezszczotki tylko trochę pomogła (przy tym samym lub podobnym zasilaniu model startował z ziemi i latał bardzo podobnie).

Natomiast spadek kosztów jest ogromny (odpadają oddzielne dla każdego silnika regulatory i drogie silniki szczotkowe).

Nie wiem tylko kto w Polsce sprzedaje te napędy z silnikami szczotkowymi (za granicą taki tunel GWSa kosztuje podobnie co w kraju, a silnik szczotkowy to dodatkowo kilka $).

Ja tak kupowałem, ale wtedy nie było ich jeszcze u nas i nie miałem wyboru.

 

PS Dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi z tym odgłosem dwóch silników, proponuję filmik z lotu A10 (tu akurat na 2 bezszczotkach Feigao): http://www.szabatowski.livenet.pl/hubert/hubert/a10bulb1.wmv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz specyfikację silników GWS`a zastosowanych wraz z turbinkami EDF55 lub EDF65

 

Zobacz sobie dane przykładowo EDF55+silnik szczotkowy EM300H

 

http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/021.htm

 

ciąg 181g przy 10,8V prąd 7.1A

 

Ta sama turbinka tyle że z silnikiem BLM005 GWS`a (4600obr/V)

 

http://www.gwsus.com/english/product/motor/gwblm005.htm

 

ciąg 381g przy 11.1V prąd 17.1A co oznaczało by że dla 4xturbinka EDF55+silnik GWS 005 4600obr/V potrzebujesz pakietu 3sXp o wydajności prądowej 70A! co nie wróży nic dobrego (pakiet ciężki i drogi) ale, wg tych danych można też uzyskać ciąg 365g przy 14,8V prąd 9,7A z turbinką EDF65 i silnikiem GWS005B 3000obr/V i tutaj potrzebny byłby pakiet 4sXp ale o wydajności prądowej 40A. - taki pakiet mógłby by być lżejszy ale przede wszystkim tańszy. Problem znowu z obsługą pakietów 4s przez tańsze regulatory. Niestety przy doborze napędu trzeba mocno się zastanowić jakie rozwiązanie byłoby najlepsze. Nie jest to tak proste jeśli ma się to mieścić w jakiś rozsądnych granicach cenowych. (jak by nie patrzeć rozsądne one nie będą :( ) do turbinek EDF75 należałoby użyć silników np. Feiago ale są znacznie droższe i cięższe.

 

Dodam jeszcze że takie silniki są w ofercie polskich sklepów np tu:

 

http://www.airhobby.pl/index.php?cPath=26_28_89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko parę zdań wyjaśnienia odnośnie EDF.

Tuneliki kupowałem dosyć dawno w TH i sprawdziłem, czy coś nie pokręciłem z cenami.

W TowerHobbies wygląda to tak:

EDF 55 z silnikiem 300H 13$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHP8&P=7

EDF 64 z silnikiem 300H 13$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHR0&P=7

EDF 75 z silnikiem 400 15$: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHHR2&P=7

Jeżeli od razu planujesz bezszczotki, to raczej nie ma to sensu, może lepiej kupić w Airhobby.

Jednak tak jak wspomniałem, na początek można spróbować na EM300H, a potem zamieniasz silniki na bezszczotkowe.

Co do cen w TH to trudno powiedzieć, bo teraz jest duży wybór również u nas i trzeba wszystko dokładnie przemyśleć pod swoim kątem :)

Ponadto duże znaczenie w kosztach mają Lipole, mimo że bardzo staniały (trochę o tym zapomniałem :) )

Bez wydajnego zasilania nie ma co marzyć o lataniu z tunelami.

 

Myślę, że z mojej strony chyba wystarczy.

Teraz kolej na działania konstruktora, powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.