Skocz do zawartości

profil szybowca


krys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

To mój pierwszy post na tym forum.

Mam na imie Krystian, buduje szybowce.

 

Mam zamiar budować szybowiec o rozpiętości 1,5m i cięciwie 175-70mm. Nie znam się zbytnio na profilach. Szybowiec ma być głównie termiczny, zastanawiam się między profilami SD7080, a MH30. Ma to być profil cieńki (coś jak SD7037).

Jakie polecalibyście profile tego typu?

 

Pozdrawiam Krystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Z czego chcesz robić skrzydło? Ze styropianu czy konstrukcyjne? To w tej chwili najważniejsza kwestia. Część profili, m.in. 7037, są to profile wklęsło - wypukłe, a więc trudne do wykonania metodą klasyczną. Bez info o technice wykonania niewiele poradzę.

 

EDIT: I skąd z lubelskiego jesteś ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ja rozumiem, ale nie dla każdego to będzie takie proste ;) Myślę ze też sobie poradziłbym, ale tu pojawia się kolejna rzecz: 7037 to profil laminarny i wymaga dobrego odwzorowania, a tymczasem konstr. żeberkowa, szczególnie kryta folią kiepsko ten profil odwzoruje.

 

Ja nie twierdze że się nie da, tylko że to dość trudne do zrobienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Profili 1 jest bardzo wiele SD, razem z 7037, itd. Może masz jakąś baaardzo starą wersję?

A co sądzisz o E-174? Oczywiście Sd70XX również się nadają....

 

**********************

Korzystając z tego, że powstał taki ładny temat :) : jakie byście polecali profile do szybowcowego latającego skrzydła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem profili 2, ale jedną z pierwszych wersji, teraz mam profli2.20, jest tu prawie 500 profili więcej(razem 2200).

 

Chyba będę robił 2 egzemplarze, jeden z SD7084, a drugi HN1033, nie mogę się między tymi dwoma zdecytować. Będę miał zapas na zawody :wink: :wink: :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach