Skocz do zawartości

profil szybowca


krys

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Profil HN1033 jest super!!!

Mój szybowiec ma popularną nazwę dziwoląg :lol:. Skrzydło skrzyżowanie f3j i odrzutowca :shock:. wieczorem wstawie fotki.

Ma jedną wadę-słabo reaguje na ster wysokości, a za czuły na kierunek. Co może być przyczyną?

 

U nas choć nie ma zbocza, to już pare osób chce robić. Po radawcu robię drugą wersje rozwojową. Miał mieć 152cm rozpiętości (f3 mini), na płasko ma 158cm, a w rozwinięciu 144cm, 5wzniosów na połówkę 8) i grubość max-1,5cm, min-7mm :shock:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzydło na żółtej foli, przy kadłubie mi dzisiaj pękło.

 

dane:

nazwa: Phantom IA

rozpiętość: ok.144cm

długość: ok.95cm

waga: 420g(gotowy do lotu)

aku: aaa800mAh (latem wymienie na 1200mAh)

odbiornik: hitec HFS-08RD

serwa 2xhitec HS-55

 

Model jest dość trudny w pilotażu! Chyba ze względu na wzniosy(od poprzedniego ucha, podane w mm)): centropłat00, 1wznios: 25; 2wznios: 20; 3wznios: 20; 4wznios: 25; 5wznios: 30; na końcu jest 17cm!, statecznik pionowy od belki ogonowej ma 14cm.

 

W jakich warunkach profil ma najlepsze zastosowanie na terenie płaskim?

 

Planuje po radawcu zrobić wersję IIA, ze zmnieszonymi wzniosami i większą rozpiętością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdefiniuj "trudny w pilotażu". Trudności dopatrywałbym się raczej w dziwnym kształcie skrzydła, a nie we wzniosie. Skrzydła z wielostopniowym wzniosem są z powodzeniem stosowane cały czas. Druga rzecz to pofałdowane pokrycie - przynajmniej z tego co widzę na zdjęciach - źle odwzorowany profil będzie słabo działał.

 

Ktoś ma inne koncepcje? Przede wszystkim napisz, w czym się przejawia trudność w sterowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oklejony jest dobrze, to co widać na zdjęciach, to odbicie słońca, jedynie centropłat w okolicy pęknięcia jest pofałdowany.

 

Trudny w pilotażu-

żle reaguje na wysokość:

przy dużym wietrze wychylenie do góry ok.6stopni to potrafi zrobić beczke

przy małym wietrze wychylenie do góry ok.30stopni i ledwo się podniesie, a jak jest nisko to i potrafi do dołu polecieć :crazy:.

 

reakcje na kierunek:

1. poniżej 1,5m lepij nie skręcać po się gładzie z miejsca na bok kadłuba i uchem w glebe.

2. robi duże zakręty, można mniejsze, ale idzie na bok..itd.

3.lubi wogule nie areagować na kierunek (ja mam ustawione 125% w jedną i drugą stronę).

 

Ja umiem na nim jako tako latać, trzeba po prostu go umieć wyczuć, codziennie go trza na nowo wyważać i ustawiać stery i pierwsze 10 lotów to zazwyczaj pionowo do dołu :cry:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taśma papierowa(izolatka się skończyłą), bo folia jak jest gorąco się odrywa( 2 ostatnie ucho ze strony czerwonej trzeba jeszcze raz okleić, bo się pofalowała[taśma]). Natarcie chyba jutro zakleje, bo też już nieźle pocharatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.