Skocz do zawartości


Zdjęcie

Delta z depronu w 120minut


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
806 odpowiedzi w tym temacie

#781 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 949 postów

Napisano 27 August 2014 - 19:50

Takie małe sprostowanie to nie jest hełm a'la Robertus , jego filmów nie trzeba oglądać na leżąco :) , poza tym wszystko pięknie .  



#782 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 27 August 2014 - 22:09

Tak, ładowałem balanserem prądem 1A, mam zdjęcie nawet żeby nie było że coś tam ;)

Bardzo przepraszam za to że film trzeba było oglądać na leżąco  :unsure:

Już poprawione  :)


Teraz jak ładowałem pakiet już na jutro rano to wypluło mi 3055mAh ale weszło by więcej tylko zadziałało zabezpieczenie czasowe 200min. Ładuję dalej i zsumuję wyniki. W sumie to mi to pasuje, że więcej prądu zabieram na raz  :lol:  :P  



#783 Y/F-22

Y/F-22
  • Modelarz
  • 845 postów

Napisano 27 August 2014 - 23:18

Najprawdopodobniej coś jest z pakietem, mój jeden już stary 2,2 aH balansuje się nieraz i 120 minut jak zapomnę wyłączyć. Po prostu ładowarka "chce a nie może" go zbalansować i jest już naładowany po około 70 minutach ładowania 2,2A a ładowarka sama mi kiedyś zakończyła proces dopiero po dopiero 170 minutach. Zdejmij termokurcza i zobacz bo może walnęli się i masz inne tzn. większe cele ... choć wtedy pakiet miałby inny wymiar. Jeżeli masz nowiutki pakiet rozładowany do totalnego bezpiecznego minimum (i rozładowany mniej więcej równo) to podczas balansowania często wchodzi w niego więcej ale kilkanaście/kilkadziesiąt mAh, mam tak czasami z nowymi pakietami. Ta różnica jest jednak za duża. Ustaw sobie ograniczenie pojemnościowe na 2600 mAh i zobacz napięcie celek pod dojściu ładowarki do tego progu, jak będą po 4,19/4,20 to znaczy, że po prostu coś jest nie ten teges z ładowarką i wbija "puste" mAh na licznik przez co nie kończy procesu ładowania. Taką sytuację miał mój znajomy ale tam wchodziło niecałe 250 mAh więcej niż pakiet miał pojemności.



#784 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 27 August 2014 - 23:28

Bateria po naładowaniu wskazuje średnio 3070mAh i na każdej celi jest od 4.18V do 4.20V

Czasomierz zatrzymał proces ładowania bo ładowałem malutkim prądem- dłużej znaczy lepiej dla pakietu :)

Dodam że jest to nowiutki pakiet i ma za sobą 3-4 ładowania.

Okey, jutro rozładuję pakiet do napięcia bezpiecznego (regiel mi chyba obcina gaz przy 3.2 lub 3.0V/na celę)

I naładuje do 2.6Ah i jak będzie 4.2V/ na celę to znaczy że ładowarka oszukuje pisząc ponad 3Ah ;)



#785 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów

Napisano 28 August 2014 - 07:04

Naładuj normalnym ładowaniem, a potem doładuj z balansowaniem. Balansowanie polega na tym, ze ładowarka trochę podładuje cele a potem je rozładowuje do równego poziomu. Stąd takie stratne mAh, ale to nie powinna być tak duża różnica jak u Ciebie.



#786 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 28 August 2014 - 09:35

Idę wylatać pakiet i będziemy ładować :)


Tak z ciekawości, lot trwał 11 minut gdzie połowa tego była na pełnym gazie ;)

Załączone miniatury

  • DSC_0504.jpg
  • DSC_0505.jpg


#787 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 28 August 2014 - 10:51

No i mam wyniki. Przy naładowaniu 2600mAh napięcie na celach wynosi 4.07~4.09V. Czyli po prostu ma więcej pojemności niż 2.6Ah. Dalej ładuję balanserem i zobaczymy ile wejdzie do pełna :)

Balanser naładował do końca i weszło razem 2990 mAh.

Mi to pasuje i nic nie będe ruszał.

Byłem bardzo ciekaw prędkości z jaką lata moja cyferka.

Kiedyś pobrałem aplikację na androida która mierzy prędkość maxymalną i jak jechałem z tatą autem to prędkość była taka sama jak na liczniku a aucie więc działa :)

Włożyłem telefon w gąbkę, owinąłem folią bąbelkową i przykleiłem do modelu taki kokon :lol:

Kilka szybkich przelotów z wiatrem i pod wiatr, lądowanie i odczyt prędkości:

P1020504.JPG

 

 

Prędkość jest jak dla mnie imponująca, a taki wynik był na takim śmigle:

P1020505.JPG

 

 

 

 

 

Ciekawe jakby było na innych śmigłach, ale silnik ma tylko 1000kV więc nim rekordu prędkości nie będę bił ;)



#788 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów

Napisano 28 August 2014 - 12:41

NIe zrozumiałeś tego co napisałem chyba



#789 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 28 August 2014 - 12:45

Zrozumiałem, tylko narazie postąpiłem tak jak pisał Y/F-22



#790 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów

Napisano 28 August 2014 - 12:56

Nie zrozumiałeś bo do pakietu nie weszło 2990mAH, a tylko tyle przeszło przez ładowarkę. A to dwie różne sprawy.

Tak na marginesie ładowanie przez balansowanie trwa znacznie dłużej niż zwykłe i następnie krótka korekta z balansowaniem.

A Ty masz całkiem spory pakiet.



#791 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 28 August 2014 - 13:44

Mhm, czyli od teraz będę ładował normalnie i po naładowaniu jeszcze włączyć balanser.



#792 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 29 August 2014 - 12:31

Zwykłym ładowaniem dobija teraz do 2900mAh.

 

Podczas pikowania na pełnym gazie, SW praktycznie nie działa :lol:

 

Wydaje mi się że te serva są za słabe :) http://abc-rc.pl/Serwo-Emax-ES08MA



#793 AndyCopter

AndyCopter

    Wizard of Oz

  • Modelarz
  • 1185 postów

Napisano 29 August 2014 - 12:46

Zwykłym ładowaniem dobija teraz do 2900mAh.

 

Podczas pikowania na pełnym gazie, SW praktycznie nie działa :lol:

 

Wydaje mi się że te serva są za słabe :) http://abc-rc.pl/Serwo-Emax-ES08MA

 

Mam taką ładowarkę i podobne pakiety, i w głowę zachodzę jak Ty to obliczasz ?
A co do serw, to sprawdzać się będą przy małej i sztywnej powierzchni.
przypuszczam, że przy takich prędkościach, Twoje lotki będą się odkształcać.



#794 Y/F-22

Y/F-22
  • Modelarz
  • 845 postów

Napisano 29 August 2014 - 12:48

Może masz zbyt giętkie lotki a i taśmowe zawiasy robią swoje. I zmień to śmigło bo prosisz się o kłopoty, nawet nie jest prosto obcięte.



#795 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 29 August 2014 - 13:26

Miękkie lotki to fakt, i ogonek też sztywnością nie grzeszy, ale cóż, nie przewidziałem tego :/

Oczywiście zawiasy są wklejone normalne, z plastiku (nwm, jaki to materiał) i dodatkowo zabezpieczone taśmą.

Śmigło nie jest wyważone też racja, co może się stać?? Łożyska już kwalifikują się do wymiany :D

Nowe śmigła planuję (muszę !!) kupić, ale wysyłka droższa niż te śmigła :/

 

 

 

Mam taką ładowarkę i podobne pakiety, i w głowę zachodzę jak Ty to obliczasz ?

Nie rozumiem, przecież ładowarka wyświetla ilość mAh które wchodzą do pakietu.



#796 AndyCopter

AndyCopter

    Wizard of Oz

  • Modelarz
  • 1185 postów

Napisano 29 August 2014 - 16:24

Nie rozumiem, przecież ładowarka wyświetla ilość mAh które wchodzą do pakietu.

 

ano w tym rzecz, moja Redox Alhpa V2 pokazuje chwilowy pobór prądu podczas ładowania a nie ilość prądu pobranego łącznie po zakończeniu.

Najwidoczniej mam inny model ładowarki.

 

Lotki możesz zmniejszyć, i proponowałbym użyć z balsy, ew. jeśli będziesz się upierał przy depronie, to obustronnie oklej je papierem na wikol.



#797 Marcin Przybyła

Marcin Przybyła
  • Modelarz
  • 160 postów

Napisano 29 August 2014 - 16:39

Moje dwa Redox'y Alpha V2, kupione w różnym czasie, pokazują na bieżąco wpakowane mAh w prawym dolnym rogu na wyświetlaczu. Może inny soft?

 

Edit: 

Zresztą parę postów wyżej są screen'y z V2...



#798 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów

Napisano 29 August 2014 - 16:43

A w górnej linijce pokazuje chwilowy prąd jakim sie ładuje



#799 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 29 August 2014 - 18:25

Nie możesz mieć innego modelu, przecież też masz V2. Miałem kiedyś podróbę Imaxa B6 to na wyświetlaczu było wszystko to samo.Chcesz to zrób zdjęcie podczas ładowania. Robert ma rację, chwilowy prąd jest dokładnie nad ilością wpakowanych mAh do pakietu.



#800 polpakpol

polpakpol
  • Modelarz
  • 955 postów

Napisano 31 August 2014 - 09:57

Polatałem sobie dziś deltą, bardzo niskie przeloty, prędkość max 20km/h i ogólnie wożenie się po niebie.

Lot trwał lekko ponad 20 minutek  :D  :D Coś pięknego  ;)