krzylas Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Rapier Tamten post był rozwinięciem poprzedniego. Chcę z 2 pakietów 3S uzyskać pakiet 6S1P. Pakiet 3S2P miałby za małe napięcie do silnika, który chcę wykorzystać. Mam ten model wraz z instrukcją, nie mam skanera. Jeżeli interesuje Cię coś konkretnego - pytaj, znajdę i podam. Pozdr., Michał W takim razie: 1. Waga twojego modelu do lotu i jego wyposażenie ( rozumiem, że napęd spalinowy ) 2. Jak lata ten model ( krótki opis ) ? 3. Gdzie jest CG ? 4. Czy używasz klapolotek? 5. Czy coś zmodernizowałeś badź czy polecasz coś zmodernizować ? 6. Jakie są podawane w instrukcji wychylenia sterów i jakich ty używasz ? 7. Czy w modelu masz balast , czy udało Ci się wyważyć model samym wyposażeniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Pakiety o tak małych pojemnościach (jak na silnik tej mocy) będą mocno obciążane i lot nie będzie długi. Powinieneś myśleć nad pakietami o większej pojemności. Marcin (i oczywiście Michał) - zerknij kilka postów wcześniej. Moc pobierana przez silnik elektryczny to iloczyn prądu i napięcia. Skoro napięcie (pakiet 6s w porównaniu z 4s) 1,5x większe to prąd do uzyskania tej samej mocy 1,5x mniejszy. Oczywiście jeśli ktoś spróbuje traktować ten silnik przy zasilaniu 6S np. 50A to oczywiście pakiety <3Ah są nienajlepszym pomysłem. Ale: 1. To ma być Cessna a nie np. Mustang 2. Silnik i tak pewnie by długo nie pożył przy >20V i 50A czyli >1000W na wejściu (to jego wyraźnie górny zakres możliwości podawanych przez producenta). Jeśli wierzyć danym ze strony to max sprawności osiąga już od jakichś 15A i potem ta sprawność spada powoli (ale jednak). Proponuję zerknąć na taki wykres (oczywiście to tylko oszacowanie) No i zasadnicze pytanie - ile czasu chcielibyśmy latać. Jeśli normalne loty - timer na 10-12 minut to prąd przy max gazie powinien być w okolicy 10C. czyli pojemność aku ok. 1/10 nominalnego prądu. Jeśli nie zanudzimy się lotem 20 minutowym z jednego ładowania - wówczas pojemnośc już ok. 1/5-1/6 tegoś prądu czyli pakiet o dobre 50-80% cięższy. Im dłużej tym -> cięższy pakiet a zatem -> większa prędkość minimalna i -> większy pobór mocy czyli -> większy pakiet (kółeczko nam się zamyka a model staje się coraz trudniejszy w pilotażu). Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Marcin (i oczywiście Michał) - zerknij kilka postów wcześniej. Moc pobierana przez silnik elektryczny to iloczyn prądu i napięcia. Skoro napięcie (pakiet 6s w porównaniu z 4s) 1,5x większe to prąd do uzyskania tej samej mocy 1,5x mniejszy. Oj aby ta teoria szła w parze z praktyką Oczywiście to co piszesz jest faktem. Wiadomo też że to prąd ogranicza silnik to znaczy że na pakiecie 6s ten silnik uzyska maksymalną swoją moc. Jeżeli na tym pakiecie z optymalnym śmigłem osiągi silnika są za wysokie może się okazać że wcale ekonomicznie nie jest stosowanie mniejszego śmigła ograniczając pobierany prąd. Ekonomiczniejsze może być zastosowanie słabszego napięciowo pakietu w tym przypadku 5s. Akurat przy tym napędzie do tego modelu lepiej jest machać ciut większym śmigłem lecz wolniej aniżeli mniejszym ale szybciej. Różnica na pewno będzie w sprawności napędu a to sprawność wyznacza ile warta jest moc. W każdym napędzie i modelu są to dość indywidualne sprawy, nie powiem że jest to reguła ale wierzyć kalkulatorom napędu to właśnie zasilanie 5s byłoby najlepiej trafionym napięciem dla tego konkretnego przypadku - moim zdaniem. Oznacza to że osobiście zwiększałbym pojemność a nie ilość cel, (ograniczał obroty silnika zostawiając prąd jaki jest) - zachowując podobne proporcje wagowe. Przykładowo wg kalkulatora ze strony którą podałeś: - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 6s - śmigło APC E 10x5 2382g 62MPH - ok 30A - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 6s - śmigło APC SF 9x6 2795g 72MPH - ok 55A lub - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 5s - śmigło APC E 11x5,5 2478g 58MPH - ok 30A - TGY AerodriveXp SK Series 42-50 650Kv - pakiet 5s - śmigło APC E 11x7 2658g 72MPH - ok 38A Jak już ma być 6s to śmigło optymalne tylko obroty ograniczone (Ustawieniami aparatury) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Mam ten model wraz z instrukcją, nie mam skanera. Jeżeli interesuje Cię coś konkretnego - pytaj, znajdę i podam. Pozdr., Michał W takim razie: 1. Waga twojego modelu do lotu i jego wyposażenie ( rozumiem, że napęd spalinowy ) 2. Jak lata ten model ( krótki opis ) ? 3. Gdzie jest CG ? 4. Czy używasz klapolotek? 5. Czy coś zmodernizowałeś badź czy polecasz coś zmodernizować ? 6. Jakie są podawane w instrukcji wychylenia sterów i jakich ty używasz ? 7. Czy w modelu masz balast , czy udało Ci się wyważyć model samym wyposażeniem ? 8. Na razie chyba tyle. Nie będzie łatwo, bo modelu jeszcze nie ulotniłem Mało tego, siedzi on wciąż w fabrycznym kartonie i... czeka na odrobinę czasu. Tymczasem zbieram do niego wyposażenie (ale serduszkiem będzie SAITO FA-56). W/g instrukcji, CG znajduje się 73-78 mm od krawędzi natarcia (mierząc w odległości 220mm od osi modelu, chociaż na tym odcinku skrzydło jeszcze się nie zwęża). Wychylenia: ster kierunku 20-25mm w każdą stronę, ster wysokości 15-20mm w każdą stronę, lotki 15-20mm w każdą stronę. Wydaje mi się że ten model może być łatwiejszy w wyważeniu dzięki balsowemu statecznikowi pionowemu (wersja "50" ma statecznik laminowany w formie który pewnie będzie dość ciężki). Na druty podwozia głównego planuję przygotować profilowane osłonki z czegoś lekkiego (balsa oklejona folią?...) żeby dodać więcej uroku temu w sumie ładnemu modelowi. Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Kaper, Marcin133:, dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Sam już jednak nie wiem co wybrać . Jaka opcja zasilania będzie najlepsza ? Co wybralibyście wy na moim miejscu ? Mikon, dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze kilka pytań: 1: Czy będziesz wycinał klapy / stosował klapolotki ? 2. Czy lotki i stery w twoim modelu też chodzą trochę ciężko ? 3: Jaką producent podaje wagę pustego modelu ? 4: Gdzie kupiłeś model ( pytam z ciekawości ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Mikon, dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze kilka pytań:1: Czy będziesz wycinał klapy / stosował klapolotki ? 2. Czy lotki i stery w twoim modelu też chodzą trochę ciężko ? 3: Jaką producent podaje wagę pustego modelu ? 4: Gdzie kupiłeś model ( pytam z ciekawości ) ? Klap nie planuję wycinać (nie chcę też zwiększać wagi); Zawiasy w zestawie są typu "zginanego" wklejane na CA (bez uczciwej ośki)- dużo w ich przypadku zależy od wklejenia jeżeli chodzi o jakość działania. Producent podaje wagę 2500-2650 (z obciążeniem 78-82). Sam model kupiłem w "dziewiczym" stanie na aledrogo, ale to było już ze 2 lata temu (zawsze mi się podobała ta Cessna). Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Mam dokladnie taka cessne w remoncie i jedynie co mi zostało to zrobienie przedniej szyby i kapcie na koła . Czy ktos popelnil juz takie kopyto ? Chetnie wypożyczę . Ciekawe czy poleci na ASP 4T 51 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ciekawe czy poleci na ASP 4T 51 ? A co ma nie polecieć? Z dobrym silnikiem to nawet drzwi od stodoły Faktem jest że dla 4T zalecają od .52 do .63, ale myślę że nie będziemy sie kłócić o 0.01 cuin Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Marek: (zakładając, że nie remontowałeś kątownikami ołowianymi :wink: ) będzie bardzo ładnie latał na czterotakcie w dolnych granicach zalecanej pojemności. No i ten dźwięk 4T - w takim modelu bezcenny. Tak przy okazji - jesteś pewien tego .51 ??? - o ile pamiętam ASP ma w ofercie czterotakty .52 i .61 (zresztą oba zdatne do tego modelu) a .51 - nie. Marcin: Zdecydowanie tak - z pakietów 6s i 4s - najlepszy będzie 5s :devil: i wtedy śmigło 11 cal - skok w zależności od potrzeb prędkościowych (czyli m.in. masy modelu do lotu). jeszcze słówko o kalkulatorze - oczywiście tylko wartości przybliżone i w dodatku wyniki trzeba traktować z pewnym dystansem. np. śmigła SF przy 6 celach bym nie założył. Michał: Podpowiadamy, komentujemy, ale decyzja wyboru musi należeć do Ciebie. Przy odrzuceniu wstępnego pomysłu na wykorzystywanie pakietu(-ów) w innych modelach pakiet 5S do tego silnika + śmigło 11x6(może 7) wydaje się na razie najlepszym rozwiązaniem. Przy obstawianiu na dwa pakiety w szeregu 6s i śmigło dość małe (pewnie coś okolicy 9,5x5 może 9,5x6) może być niezłym pomysłem. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Marek:(zakładając, że nie remontowałeś kątownikami ołowianymi :wink: ) będzie bardzo ładnie latał na czterotakcie w dolnych granicach zalecanej pojemności. No i ten dźwięk 4T - w takim modelu bezcenny. Tak przy okazji - jesteś pewien tego .51 ??? - o ile pamiętam ASP ma w ofercie czterotakty .52 i .61 (zresztą oba zdatne do tego modelu) a .51 - nie. Tak masz racje 52 a nie 51 ... jakąś mi się ubzdurało . Do remontu oczywiscie uzywam tylko olowiu :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 W modelu będzie więc pakiet LiPo 5S1P 3000 mAh Znalazłem filmy prezentujące ten model : http://www.vimeo.com/516299 i Na 99% jest to Cessna 182 CMPro "40" z dorobionymi klapami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silvermind Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Czesc Michal jesli jeszcze nie znalazłes a potrzebujesz manuala do cessny to w linku na samym dole pod zdjeciami jest do pobrania manual w PDF do tej wlasnie cessny http://bombayrc.com/product_info.php?cPath=21_24&products_id=82 pzdr Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzylas Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dziękuję za link. Instrukcja bardzo mi się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.