Skocz do zawartości

Velox z Orion Models


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam praktycznych opinii na temat modeli firmy Orion Models z Czech.

Jako że na stronie nie podano cen, zwróciłem się z prośbą o takowe. Otrzymałem szczegółowy cennik Veloxa 2,6m i 2,2m, zarówno jako KIT, ARC i ARF.

Zestawy podstawowe są niekompletne - zawierają to co drewniane, maskę, rury alu. i 'spojovaci material' (chyba klej?).

Dodatkowo wybrać (i zapłacić) można za - kabinę przezroczystą lub węglową, papcie i kołpak szkło lub węgiel. Extra dokupuje się również galanterię, podwozia itd. Jak ktoś poda mi metodę na zamieszczenie tutaj pliku .XLS na forum, to chętnie udostępnię szczegółową listę - może ktoś też się pokusi na taki model.

Jako że dostęp do taniej galanterii mam - zapasy i UH, to będę przymierzał się do rozmiaru 2,6m w wersji ARC z węglowym wyposażeniem. Myślałem o DLE 111 - z UH to 'tylko' 1500zł.

 

Według wstępnych obliczeń sam model w tym rozmiarze bez silnika i elektroniki wyjdzie w okolicy 3,5 tys - to niewiele mniej w porównaniu do np. modeli ARF Pilota, ale po pierwsze lubię mieć wybór a nie bezmyślnie akceptować rozwiązania ARF (wyposażenie, pokrycie itd.) a po drugie koszt rozciąga się w czasie - najpierw model a po drodze reszta wyposażenia.

Wiem, że Borys takim lata/ł - znalazłem Jego wzmiankę w którymś wątku - miło by było, gdyby się wypowiedział.

Alchemique też miał przygodę z kitem 2,2m - wytropiłem jego relację na FG a niedawno pozbywał się nówki.

 

Proszę - jak ktoś coś wie, niech pisze, zanim poświęcę kawałek swojego modelarskiego życia na model, o którym zbyt wiele nie wiem a po prostu przypadł mi do gustu (w końcu bracia słowianie a nie żółte dzieci, więźniowie i Bóg wie kto jeszcze lepiący dla całego świata). O pogodnej, małżeńskiej symbiozie nie wspomnę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę czy składałeś go osobiście, czy kupiłeś ARF. No i jakie bebechy mu sprezentowałeś. Czy masz jakieś uwagi konstrukcyjne itp. Wiem, że ciągnę za język, ale po to chyba mamy to forum, aby ułatwiać przepływ wiedzy, no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że na stronie nie podano cen, zwróciłem się z prośbą o takowe. Otrzymałem szczegółowy cennik Veloxa 2,6m i 2,2m, zarówno jako KIT, ARC i ARF.

Ile jeśli można wiedzieć kosztuje taki model ? Interesuje mnie cena modelu ARF 2,2m i 2,6m.

i ile ewentualnie jakieś części typu podwozie maska czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Velox Revolution II

Wings span 2200mm

 

Kit - 186 EURO

ARC - 363 EURO

ARF - 534 EURO

 

Zestaw zawiera:

1. Wooden parts ready to cover, cowl, hinges, jointing material, aluminium tubes elox,cut-out's for hinges. ARF covered by Oracover, painted

Options

 

Dodatkowo:

 

Kit ARC ARF

 

2 Removable elevators 10,9 30,1 30,1

3 Canopy - carbon 30,5

4 Canopy - clear 9,6 9,6

5 Landing gear carbon 29,4

6 Tail skid free 9,0 9,0

7 Tail skid operated 13,7

8 Wheel covers 16,3 16,3 26,1

9 Spinner Glass 10,3 10,3 15,5

10 Spinner Carbon 26,7 26,7

11 Wheels dia. 85 7,2 7,2

12 Wheel axels 2,5 2,5

13 Rudder levers 3,8 3,8

14 Tank 0,5l 9,5 9,5 9,5

15 Petrol tube 1 meter 8,4

16 Ball joints M3 (12 pcs) + gears 9,9

17 Control cable, terminals for rudder 2,7

18 Servo cables 23,7

19 Electronic switch E-Power 27,5

20 Silencer JMB for Roto 35, ZDZ 40 80,1

21 Silencer JMB for DA50, ZDZ 50 105,2

22 Wing covers 24,8

23 Tail covers 10,7

24 Assembly tube 16x1x1200, 2 Pcs, for kit only 14,5

25 Assy of alighting gear 18,3

26 Assy of Choke (Servo) 12,6

27 Assy of Choke (mechanical) 21,7

28 Propeller assy 13,4

29 Assy of canopy 11,1

30 Assembly of silencer and engine 22,1

31 Assy of hinges and rudder levers 29,4

32 Assy of servo's 40,8

33 Model set up, test flight 83,9

 

 

 

 

 

 

 

Velox Revolution II

Wings span 2,6m

 

 

Kit - 316 EURO

ARC - 587 EURO

ARF - 832 EURO

 

Zestaw zawiera:

1 Wooden parts ready to cover, cowl, hinges, jointing material, aluminium tubes,cut-out's for hinges. ARF covered by Oracover, painted

 

 

Dodatkowo:

2 Canopy - carbon 34,8

3 Canopy - clear 9,6

5 Landing gear carbon/wood 36,3

6 Tail skid free 9,0

7 Tail skid operated 13,7

8 Wheel covers 19,3

9 Spinner Glass 13,1 13,1 18,7

10 Spinner Carbon 38,1

11 Wheels dia. 105mm 13,3

12 Wheel axels 3,0

13 Rudder arms 4,4

14 Ball joints M3 (16 pcs) + gears 11,5

15 Control cable, terminals for rudder 3,0

16 Tank 0,5l 9,6

17 Tank 1l 11,9

18 Set of servo cables 35,2

19 Elektronicher Schalter E-Power 26,7

20 Petrol tube Tygon 1m 8,5

21 Silencer JMB for ZDZ 80RV, RV-J, DA85 119,8

22 Silencer JMB for ZDZ 100B2NG 166,7

23 Carbon propeller 26/10 59,3

24 Wing covers 33,0

25 Rudder and elevator covers 19,6

26 Tubes 16x1x1200 for wings assy (only kit) 14,8

27 Assy of alighting gear 19,6

28 Assembly of silencer and engine 23,6

29 Assy of choke (servo operated) 13,4

30 Assy of choke (mechanical) 23,2

31 Propeller assy 14,3

32 Assy of canopy 11,8 0,0

33 Assy of hinges and rudder levers 40,3 0,0

34 Assy of servo's 57,0 0,0

35 Model setup, test flight 97,8 0,0

 

 

 

 

Myślę, że wszystko jest mniej więcej zrozumiałe. Wszystkie Ceny w EURO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zestawienie z 12 sierpnia daje trochę niższe ceny na rozmiar 2,6m.

Odpowiednio kit/ARC/ARF to 299/569/799 Euro. Natomiast dodatkowe elementy są nieco droższe - pewnie w sumie wychodzi podobnie.

 

Poradźcie, czy silnik DLE 111 będzie bardzo ciążył na mordę w wersji 2,6m w porównaniu do rekomendowanych DA 85 czy ZDZ 80 ? Zaznaczam że zależy mi na możliwości wyważenia tylnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach 2,6m 90% to motorki DA 100 dodatkowo z nie małymi tłumikami, a czasem nawet z rurami rezonansowymi, więc DLE 111 nawet na puszkach to dobry wybór.Z środkiem cięzkosci nie powinno byc problemów chyba, że projekt zakłada dużo mniejszy silnik.Zawsze można manipulowac zbiornikiem z paliwem gaznik ma pompe wiec nawet jak przesuniesz zbiornik nie będzie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat manewrowanie zbiornikiem paliwa to nienajlepszy pomysl. Zbiornik paliwa umieszczamy albo w srodku ciezkosci, albo przed nim- zaleznie od preferencji.

 

Model byl projektowany pod silniki klasy 80, wiec z nimi nie powinno byc problemow z wywazeniem. Przy zastosowaniu silnika typu DLE 111 proponuje zastosowac tlumiki typu canister, ktore troche przesuna srodek ciezkosci do tylu, no i dadza duzo lepszy dzwiek.

Dodatkowo mozna przesunac serwo od steru kierunku na sam tyl i zastosowac krotki popychacz.

A reszte oczywiscie akusami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy przesuną do tyłu bardziej niż puszki różnica może być minimalna, skoro puszka waży połowe z tego co canister może wyjść na to samo. Na pewno zyska na przejciach na obroty no i duzo przyjemniejszy dzwięk chociaż 2 cylindrowy silnik na puszeczkach tez ładnie brzmi :D

Z tego co widzę to kolega raczej oszczędnie podchodzi do sprawy, bo silnik tańszy DLE więc raczej na canistry nie uśmiecha mu się wydać 650zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - DLE z UH to 560$ z przesyłką a tak bardzo przez wszystkich pożądany DA 85 to ponad 3tyz zł. Radek - ile kosztuje taki ZDZ 80 u Czechów? - to Twoje okolice.

Od początku planuję zastosować tłumiki canister - nie brałem pod uwagę, że mogą w sumie zaważyć 800g. Te Veloxy określane są jako BARDZO lekkie - nie mam zamiaru spaprać tego klockowatym napędem, zwłaszcza że to balast przedni.

Widzę zatem duże zalety jednocylindrowca - ale nowego pewnie nie kupię, tylko będę czatował na używkę (mało ich już w tych większych rozmiarach...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega latał Veloxem 2,6m na silniku ZDZ 80. Dokładnej wagi nie znam ale z tego co mówił to ok. 10kg. Jak dla mnie ciąg w zupełności wystarczający. Konstrukcja jest lekka i pakowanie wyposażenia "na wyrost" niepotrzebnie zwiększy wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.