Skocz do zawartości

Budowa Katany z Artexu


dukeroger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

No i w koncu przesylka dotarla do mnie. Co w srodku to mozna zobaczyc na zdjeciach. Ogolnie ok tylko myslalem ze podwozie tez bedzie w komplecie a dostale tylko pokazany na drugim zdjeciu plaskownik do wygiecia. Inni tez tak mieli? W sumie nie sa to jakies specjalne pieniadze ale wrazenie minimalnie zepsute. Wyposazenie zamowione w sumie koncowa lista wyglada tak:

 

* regulator TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

* silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-42 1000Kv / 605w

* zlaczki 4mm Gold Connectors 10 pairs (20pc)

* pakiet Rhino 2350mAh 3S1P 25C Lipoly Pack

* odbiornik Hitec HFD-08RO

* smiglo APC 13x6,5

* serwa Hitec HS 82 MG

 

Dołączona grafika

zawartosc zestawu

 

Dołączona grafika

podwozie do samodzielnego wygiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 210
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ten duralowy płaskownik to zbrodnia w tym modelu.Ja jak założyłem podwozie duralowe to odrazu zrobił się za ciężki.Wręgi kadłuba które są umiejscowione na długości obrysu skrzydła ( żebra przykadłubowego) wzmocnij poprzeczkami z listewek sosnowych 3x5mm , wystarczy po jednej na wręgę.Ja to zrobiłem ale już po lekkim zawadzeniu skrzydłem o ziemię w skutek czego tylna część skrzydła połamała kadłub razem z wręgami.To jeden z nieprzemyślaneych elementów tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole to dziwnie troche z tym zestawem; opis na stronie (co prawda nie artexu ale perfecthobby) mowi:

 

Zestaw zawiera:

 

# wszystkie niezbędne i wynikające z konstrukcji modelu elementy balsowo -sklejkowe, owiewkę silnika i kabinę z plexi

# ponadto: wszystkie niezbędne elementy ( popychacze, cięgna , wzmocnienia, wręgę silnika ),

bowdeny oraz podwozie.

# INSTRUKCJĘ W JĘZYKU POLSKIM , BOGATO ILUSTROWANĄ

 

z tego nie widze:

popychaczy, ciegien i z podwozia nic poza tym plaskownikiem (przydaly by sie osie i same kola o jakichs lockach nie wspominajac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zastosuj zamiast płozy kółko ogonowe, do momentu kiedy tak nie zrobiłem serwo kierunku pluło trybami na prawo i lewo po lądowaniu na trawie.Po wymianie na koło przestałem wymieniać tryby.Model jest lekki i trzeba mu to przyznać ale w pogoni za wagą niektóre elementy są odchudzone za bardzo ( jak wspomniane przeze mnie wcześniej wręgi kadłuba ) Co do wyposażenia modelu to faktycznie prawie go nie ma a pomysł z wyginaniem podwozia duralowego bez giętarki ewentualnie bez uprzednich prób może sie skończyć pogięciem tego elementu.Sklejkowe dźwignie sterowe proponuję odrazu wyrzucić i zastąpić je szklano-epoksydowymi (ja robię z płytek do obwodów drukowanych).Porównując zestaw Ultimate 40 z Great Planes zakupiony przeze mnie za 349zł w modele sklep z rok temu to wogóle nie ma porównania.W zestawie GP sama instrukcja ma z 50 kartek, 3 wielkie plany w skali 1:1 a do tego wszystkie najdrobniejsze śrubki itp.Brak tylko kół i kołpaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie składania Katany w wersji spalinowej. Sugestie co jeszcze poprawić w tym modelu bardzo by mi się przydały. Z tego co wiem zasilanie ze wzgledu na wyważenie musi być umieszczone za skrzydłem. Na razie nie mam pomysłu jak to rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zastosuj zamiast płozy kółko ogonowe, do momentu kiedy tak nie zrobiłem serwo kierunku pluło trybami na prawo i lewo po lądowaniu na trawie.Po wymianie na koło przestałem wymieniać tryby.Model jest lekki i trzeba mu to przyznać ale w pogoni za wagą niektóre elementy są odchudzone za bardzo ( jak wspomniane przeze mnie wcześniej wręgi kadłuba ) Co do wyposażenia modelu to faktycznie prawie go nie ma a pomysł z wyginaniem podwozia duralowego bez giętarki ewentualnie bez uprzednich prób może sie skończyć pogięciem tego elementu.Sklejkowe dźwignie sterowe proponuję odrazu wyrzucić i zastąpić je szklano-epoksydowymi (ja robię z płytek do obwodów drukowanych).Porównując zestaw Ultimate 40 z Great Planes zakupiony przeze mnie za 349zł w modele sklep z rok temu to wogóle nie ma porównania.W zestawie GP sama instrukcja ma z 50 kartek, 3 wielkie plany w skali 1:1 a do tego wszystkie najdrobniejsze śrubki itp.Brak tylko kół i kołpaka.

Fakt dokumenacja to nie jest mocna czesc tego zestawu. Dobrze ze mam kogo pytac ;)

Co do kolka... ma to byc kolko wleczone sterowane przez sprezyne z steru kierunku czy po prostu wleczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystajac z okazji pochwale sie.

Wczoraj w nocy przystapilem do skladania swojej Katany, ktora to juz od jakiegos czasu czekala na "wlasciwy moment" - czyli 50 powtorka Die Hard :roll:

Model sie sam sklada, mialem zamiar pare czesci przylozyc do kupy, a tu szkielet kadluba juz gotowy prawie.

 

PS. Nie zakladam osobnego watku z budowy, bo nic nowego nie wniose - pare zdjec tu wstawie - o ile kolega dukeroger, nie ma nic przeciwko.

Wyposazenie - jeszcze nie wiem do konca oprocz:

-pakiety - flight power 2170 4S (mam)

-serwa wysokosc i kierunek HS 81MG (mam)

 

Podwozie jeszcze starego typu a'la kanapka - drut + balsa.

Troche pewnie mi zajmie budowa - bo do dyspozycji mam malo miejsca i po klejeniu wszystko musze pakowac i chowac aby mi dziecko nie odchudzilo konstrukcji odrywajac co sie da :/

 

PS. kieszen dzwigara w kadlubie nalezy wklejac po zlozeniu kadluba do kupy... :oops: - mnie sie przylapal jak kleilem wzmocnienia i juz zostawilem... oprocz tego - nie moge sie doczekac dalszej budowy - wciaga jak bagno 8)

To moj pierwszy tartak RC - dawno temu (20 lat) skleilem tylko pare modeli z CSH .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3270&postdays=0&postorder=asc&start=285 tu moje przeróbki.Podwozie węglowe za rozsądne pieniądze można kupić u pana Przemka Guni http://pgmodel.pl/oferta/podwozia-weglowe .Oczywiście można je zwęzić ale ja akurat nie musiałem w innych modelach tego robić.

 

Zdjęć wzmocnień kadłuba już nie mogę zrobić bo model zmienił właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie zmierzyć teoretyczną odległość końcówki śmigła od podłoża i dopasować odpowiedni rozmiar.Jak śmigło ma mieć 12 cali średnicy to od osi wału będzie 6cali na każdą łopatkę, do tego ze 2 cale zapasu i uwzględniając średnicę koła masz wysokość samej goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem zasilanie ze wzgledu na wyważenie musi być umieszczone za skrzydłem. Na razie nie mam pomysłu jak to rozwiązać.

Zrób kieszeń tylnej części kadłuba , tak głęboką jak pozwoli ci włożyć się pakiet owinięty w gąbkę.

Nie obędzie się bez wycięcia części ażuru we wrędze kadłuba do której dotyka skośna wręga kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadlub prawie skonczony - zostaje szlifowanie garbu przed zamknieciem, ale do tego musze zone gdzies wyslac - bo mnie tym kadlubem ubije :lol: oraz pare pierdulek.

Stery wysokosci i kierunku sklejone.

Juz wiem czego nie lubie - oklejania balsa ................

Plan na jutro - bawic sie dalej ;) - skrzydelkami.

Najgorzej, ze nie moge tego balaganu zostawiac :( - oraz mala przestrzen do pracy - jednak przyjemnosc ze skladania wynagradza te niedogodnosci.

Zdjecia tego co juz mam zrobie jutro - zostawilem aparat w samochodzie i nie chce mi sie po niego isc :roll:

Juz mysle co bede sklejal nastepnego, a raczej nie moge sie doczekac - bo na 99% juz wiem co to bedzie ;)

 

Jak tam postepy kolego dukeroger ?? - zaczales juz ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczac zaczalem; ale jako ze to moj naprawde pierwszy balsiak powoli idzie... na razie powoli skladam kadlub do kupy. jaky kolega Slawek mogl powiedziec gdzie dokladnie widzial by te wzomocnienia z listewki 3x5 to bylbym wdzieczny. Jedna uwaga do "manuala" Artexowego - ten model troche sie zmienil - inne sa ksztalty otworow czasami sa lekko gdzie indziej. Przydal by sie update; dodac by wypadalo co zrobic z kabina pilota i mordka, podwoziem, galanteria- o tym slowa nie ma w "manualu". A jeszcze jedno pytanie do Slawka; przeczytalem ze polecasz do giecia balsy uzyac plynu do szyb; dlaczego nie wody? Plyn ma kolor normalnie - nie jest to problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodac by wypadalo co zrobic z kabina pilota

popieram - Spedzilem pare minut na ogladaniu kabinki i mam male watpliwosci jak ja ciac - mimo, ze zlozona pieknie katane ma moj kolega :oops:

Jakies wskazowki ?

Tasma obkleic i wtedy ciac ?

Najgorsze, ze musze jakies dobre nozyczki kupic w koncu ...

Co do giecia balsy - mnie sie ladnie ulozyla bez pryskania - ale i tak tego etapu nie lubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie trzeba zrobić w dwóch wręgach podklejając listewki 3x5mm w poprzek kadłuba.Zaznaczyłem czerwoną linią i strzałką w których miejscach trzeba je podkleić.mammuth, pozwoliłem sobie pozyczyć fotkę.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.