Skocz do zawartości

Barakuda Modellot


specyfick

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszła paczka z Barakudą z Modellotu.

Barakuda w momencie zamawiania przeszła lekki tuning.

Modyfikacje dotyczyły głównie płata czyli:

- dźwigar został pociągnięty do końca płatów, standardowo były krótsze,

- tkanina pod fornirem 80 gr/m? zamiast 50-tki,

- krawędź spływu wzmocniona tkaniną węglową,

- w kadłubie puszczone 2 paski tkaniny węglowej, nie wiem jak jest standardowo.

 

Waga po wyjęciu z pudła:

- skrzydło prawe 537 g

- skrzydło lewe 526 g

- statecznik prawy 34 g

- statecznik lewy 34 g

- bagnet stalowy 105 g

- kadłub, kabinka, mocowanie stateczników - 370 g

RAZEM - 1606 g.

 

Wyposażenie jakie zakupiłem i takie planuje:

- serwa lotek - BMS-555MG Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 23g

- serwa klap i usterzenia - BMS-380MG Micro Servo (Metal Gear) 3.6kg / .15sec / 15.6g

- odbiornik - Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 8Ch 35Mhz

 

Napęd:

- w trakcie planowania, jeśli będzie w ogóle.

 

Wykończenie:

Rozważam technikę wykończenia skrzydeł i stateczników.

1. Oczywiście rozpatruje malowanie ale tylko u lakiernika bo sam nie mam pojęcia jak podejść do tematu. Lakiernik 400 km od Gdyni w postaci mojego brata, ale za to profesjonalna robota.

2. Folia, mało profesjonalnie ale mogę zrobić sam, nie będzie szału ale zawsze nie musiał bym jechać 400 km do brata do warsztatu.

3. Motipy i moja piwnico-modelarnia. Minusy to brak pojęcia o malowaniu puchami plusy to zebrane doświadczenie i bliskość warsztatu.

 

OCENA WSTĘPNA:

Model co prawda nie jest wykonany jak laminatowy F3X za 1000 € i to widać.

Jest kilka szczegółów które nieprzeszły by w drogich modelach.

Kadłub przezwoicie wykonany.

Cena/Jakość jak zwykle w modelach z Modellotu przyzwoita.

 

Kilka fot na początek, dalsze oczywiście w miarę postępów w pracach:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No widzę nowa maszyna będzie świstać na klifie.

 

Powiedz z czego jest zrobiony bagnet i czy jest dobrze spasowany ( podejrzewam, że jest to solidnie zrobione jak to z modellotu).

 

Z malowaniem to bez przesady , chyba lakiernika nie trzeba fatygować ,tym bardziej , że daleko.

 

Wiem , że Juras zna się na temacie i nie sądze by ci odmówił porady.

 

No i oczywiście jestem ciekaw czy Hamera z blejżyka tym oblatasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sexy

Nic dodać nic ująć ;)

 

Jeśli te BMS będą się spisywać jak te które kupilismy do telemastera, to naprawdę warte ceny. Nasze kosztowały 13,13$ sztuka - 6kg, standard 47g, metal. Chodzą po prostu pięknie. Co do odbiornika - sprawdzony przeze mnie, działa elegancko. To tak żeby uprzedzić wszystkich tych, którzy zaraz by tam pchali Hiteki sziteki i inne Futaby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Wygląda spoko choć nie jest to laminat ale cena rekompensuje róznicę i dla wielu może być alternatywą umożliwiającą starty f3f , Słuszne rozmiary przyzwoita waga i cena !!! Czy ktoś z kolegow wie co tam za profil jest pierwowzorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

W tym temacie czytałem że jest to HN1033:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1103&postdays=0&postorder=asc&highlight=modellot&start=45

RG15 to raczej wolny profil jeśli model jest lekki , dodatkowo oporny na mechanikę typu klapy. HN1033 to profil stosowany w stingu i wielu innuch modelach zboczowych

lata dobrze i dobrze kręci. Nie mam pojęcia jak z wytrzymałością takiego modelu kadłuba i reszty. Ocenić bedzie to można w powietrzu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie czytałem że jest to HN1033:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14271

RG15 to raczej wolny profil jeśli model jest lekki , dodatkowo oporny na mechanikę typu klapy.

Raczej przeznaczony do klap. Kadłubu nie ma co porównywać do kadłubów modeli z TOP MODEL - jest o niebo wytrzymalszy, tamte się wyginaja w rękach. Ja mam wzmocniony i jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Tak Kamyczku, z pewnością HN1033 jest szybszy niż RG-15...

Re=200000 osiągniesz jak wsadzisz w niego silnik rakietowy ;)

Biorąc jednak pod uwagę Patryk twoją praktykę na zboczu sprawa wyglada nastepująco to co pokazaleś to jeden z wielu parametrów ktore posiada profil pomyśl o innych Cm0.25 itd

Z mojego doświadczenia wynika że HN1033 lata szybciej i lepiej zakręca choć ty masz prawo mysleć inaczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojej praktyki na zboczu to się nie czepiaj, bo akurat o niej wiedzy mieć nie możesz ;D

 

Co do zakręcania to jak najbardziej, HN1033 owszem skręci lepiej. Powód?

Może wejść na wyższe Cz i to wszystko.

Jakkolwiek w niskim zakresie RG-15 ma mniejszy opór, więc i poleci szybciej, na fizykę nei ma mocnych.

 

A jeszcze jak mi wyjaśnisz jaki wpływ ma moment pochylający na prędkość lotu, to już w ogóle będzie słodko ;D

 

No i jeszcze ważna kwestia.

Czy miałeś dwa identyczne modele, różniące się JEDYNIE profilami skrzydła?

Jak nie to nawet dyskusji nie ma, bo nie można stwierdzić, czy różnica prędkości lotu wynika z profilu czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjnie relacja będzie z budowy i lotów, jak zawsze.

Mówię że tylko rozpracuje temat malowania.

Chyba zdecyduję się na Motip Spray i mozolną robotę.

Co do serw to nie będę ich zmieniał bo już leżą na półce.

Wiadomo że jak wyląduje klapami to będzie nie tylko po serwach ale może i po klapach.

Serwa są mocne, a poza tym te klapy nie są aż takie wielkie.

Co do profilu to RG15 to jest z nazwy, wydaje mi się że nie jest to idealne odwzorowanie.

 

Z racji tego że w następnym roku to będę walczyć o wolność naszą i waszą nie będę w kraju więc zawody będę oglądać tylko przez internet. Ale za to mam nadzieje kupić jakąś porządną maszynę z laminatów. No taka praca.

Mam nadzieje robić z wypadu relacje, różne miejsca na świecie co weekend jakieś latanko na klifach europy i tak przez rok, ale to się jeszcze zobaczy. Taki off topik mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Profil może być CRD (Co Rączka Dała ) byle latal przyzwoicie i dał satysfakcję. Wygląda dobrze , latać też będzie a odwzorowanie profilu to rzecz względna . Laminaty z cnc wypieszczone czasem nie latają jak załozył konstruktor a kaczan daje radę. Ja bym tam połozył kilka warstw lakieru zakitował pory przeszlifował połozył jeszcze kilka i tyle Byle było gladkie i lekkie . Jak dołozysz wagi może być żle. Gotowe uzbrojone skrzydła do laminata 3m z kablami serwami i całą resztą ważą 1300-1500gr a cały gotowy model miedzy 2kg a 2,3 kg bez balastu. Jak się zmieścisz w podobnym zakresie bedziesz zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace ruszyły z kopyta.

Wybrana technologia malowania to Motip w piwnico-modelarni.

Wstępnie jestem zadowolony, myślałem że będzie gorzej.

Jeszcze do tego wszystkiego okazało się że mój sąsiad prowadzi sklep z lakierami, co mi bardzo pasuje. Pełna skala farb i lakierów po sąsiedzkich cenach :jupi:

Stateczniki pomalowane, tylko podkład 2 x ze szlifem i kolor, co by było lekko.

Jeszcze tylko biały a co do wykończenia to jeszcze myślę.

Więc nie poleruję jeszcze na błysk.

 

Skrzydła już pryśnięte szpachlówką natryskową. Jutro szlif i podkład.

 

Szybka fotka stateczników.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.