Skocz do zawartości

Prząśniczka - Depron


JarekF

Rekomendowane odpowiedzi

OK. Silnik taki podałem bo taki mam i mam do niego mocowanie.

 

Dołączona grafika

 

Myślałem, że będę mógł założyć mniejsze śmigło. Pasowało by mi 6 - 7 calowe. A gdyby zastosować również pakiet dwucelowy ? Ale dobrze, że zwracacie uwagę. Słucham zatem Waszych propozycji co do wyposażenia. Model będzie miał rozpiętość 1100 mm, a waga ? Myślę, że 500-600g z wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak, wszystkie tego typu będą OK. do tego oczywiście EMAX CF 2822 i pewnie jeszcze sporo innych. Pamiętaj tylko, że silnik masz z tyłu więc może trzeba będzie bardziej dowazać przód lub szukać jak najlżejszego chociaz pewnie wystarczy cięższy pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śmigło 8 calowe to silnik będzie dość wysoko nad płatem. Ja chciałbym zastosować śmigło 6 calowe max 7 calowe. Czy potraficie mi doradzić jaki silnik wtedy dobrać. Myślałem, że przy zastosowaniu mniejszego śmigła mogę zastosować silnik o większych obrotach, stąd pomysł z tym innrunerem. Można również do niego zastosować pakiet 2S 7,4 V. Będą mniejsze obroty, chociaż spadnie zapewne moc. No ale nie będę się upierał. Jeżeli doradzicie mi coś ciekawego, to chętnie skorzystam. Ten dzwonek do którego podałem powyżej link, lada dzień powinien do mnie przyjść pocztą. Zakupiłem go na e-bayu z myślą o TOTO 0, ale może również napędzać Prząśniczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeem daj spokój 7Ł za to dziadowstwo to przesada, Emax 2822, o którym pisze Fokker, jest lepszy, ładniejszy, waży 39g i kosztuje 6$. A jak chcesz wypasa to za 12& masz Turnigy, też rozmiar 2822.

Emaxa mam w Focusie, z pakietem 3s i śmigłem zrobionym ze śmigła 10x6, GWS. Skróciłem je do rozmiaru 5-6cali, jest lekkie, a ma szerokie łopty, w sam raz do silnika z niskim kv, które ma pracowac w wolnym płatowcu.

 

polecam taki zestaw.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polecacie ten:

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5354

 

A co myślicie o tym:

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=5423

 

Można powiedzieć identyczny.

Ma większy kV i proponują śmigła o rozmiarze jaki mnie interesuje. Ciąg też przyzwoity i myślę, że ta Prząśniczka zmieści się w tej wadze. Cena zadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv

Też będzie dobry. ja jednak wolałbym zastosować motor z mniejszym kv, a w zamian założyć śmigło z szerszymi łopatkami, którego prędkość strumienia zaśmigłowego bedzie mniejsza, bardziej dostosowana do małej predkości motoszybowca.

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejsze śmigło tym silnik musi szybciej je kręcić, a im szybciej kręci tym latanie coraz... :?: :rotfl:

Pierwszy byłby chyba najlepszy ale on jest na śmigła 9 - 10', a to dla Ciebie za duże. Jednak im większe tym model latałby realistyczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałeś żadnych problemów z przyciętym smigłem? Ja również przycinałem chyba z 9 lub 10' do 8. Łopaty szerokie, latało sie dobrze ale czy pobór był duzo większy tego nie wiem. Natomiast gdy przyciąłem z 17' do 14 lub 15' do silnika 4suwowego to były okropne problemy; jesli dobrze pracował na małych to żle na wysokich i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem, najmniejszych. Może dla tego że to był GWS, jest to lekkie śmigło i trudniej w nim coś spieprzyć. "Normalnego" nie odważyłbym się przycinać, nie odważyłbym się później krawędzi zaokrąglać. bałbym sie że nie będą równe.

zresztą do małych, tanich silników staram sie stosować śmigła GWS, jest duża różnica w wadze, w porównaniu do śmigła normalnego i trochę się oszczędza te marniutkie, jak na moc silnika łożyska.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Niewiele, ale do przodu.

Wykończyłem tył kadłuba i zamontowałem statecznik poziomy.

 

Dołączona grafika

 

Jeszcze przeszklenie kabiny i kadłub gotowy.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wyciąłem także płaty. Jest to surówka do przeszlifowania i wykończenia. Mam nadzieję, że z efektu końcowego będę zadowolony, tak jak to miało miejsce w Prymusie.

 

Dołączona grafika

 

 

I na koniec podsumowanie wagi. Poważyłem wszystko, dając minimalny zapas. Kadłub, płaty, listwy (dźwigary, spływ), kawałek sklejki na mocowanie silnika, za kabinę robiła butelka PET. Jeżeli Hobby King podaje prawidłową wagę swoich towarów to cały model z wyposażeniem powinien ważyć około 650 gram. Zobaczymy na koniec jak się ma teoria do praktyki :wink: .

 

Baxter12 i Fokker dzięki za rady w temacie napędu. Odwdzięczam sie dodając "pomógł".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baxter12 i Fokker dzięki za rady w temacie napędu. Odwdzięczam sie dodając "pomógł".

Dzięki ale ja to robię (pomagam) bezinteresownie :mrgreen:

650g do lotu? To na "dzwonku" lub EMAX'ie będzie - "Speed Prząsniczka" :rotfl:

Na filmie mój model o tej samej rozp., na "dzwonku" i masie ok 750g;

 

Chyba to tylko na filmie wydaje się, że jest bardzo szybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.