Skocz do zawartości

F-21 Predator


Jacqubes

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej trzymać się zasady:

 

Lądujemy i startujemy zawsze pod wiatr.

 

Pierwsze obloty na duzej i miękkiej łące i to Z RĘKI , a nie z holu.

 

Gdy wytrymujesz model z ręki, zrobisz lot z ręki do ręki zabież się za hol :wink:

 

Robisz wszystko niepokolei , a to się może zemścić.

 

Zamiast progarmu do liczenia proponuje ustawić s.c. w 1/3 cięciwy (w kieszeń ołów) i na łąke.

 

Pare rzutów przed siebie i ustawisz s.c. odpowiednio dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mnie wyszło tak:

- ze wsp. stab. 16% - 128,9mm od natarcia (w centropłacie oczywiście)

- ze wsp. stab. 8% - 150,5mm od natarcia.

Przy czym:

- jednego wymiaru nie znalazłem

- mimo wszystko powinieneś postąpic tak jak w opisie

- ewentualnie wg Twych upodobań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diakon tam są wszystkie wymiary a jak jakiegoś nie ma to trzeba policzyć.

Twoje obliczenia są za duże o 1 mm :-P

 

Jacqubes - ja proponuje robić tak jak malinn napisał. Zaczynać od rzutów z ręki i wstępnie do trymować model a potem brać się za hole i dalsze trymowanie.

 

Peter-paralotnie jak się bawisz takimi modelami to i potrzebujesz dużo więcej wiedzy na ten temat. W takich modelach robi się to tak: mierzysz kąty natarcia i ustawiasz tak jak trzeba. Potem obliczasz środek ciężkości np programem z strony piotrap.de i wyważasz poprawnie model. Nio a potem holówka lub silnik w modelu i w gorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak to sie ma do np. 4.2m i 5kg.

 

A jak ma się mój 4,6m i 8kg wagi ?

 

Rzucasz go znad głowy i trymujesz :D Do pierwszego rzutu potrzebujesz pomocnika, drugi robisz sam :D rzucasz i odwracasz się po nadajnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom możesz powiedziec jak zajrzysz. Ja chyba już go oblatałem. Wyszło mi 17- 17.5 cm. Model szedł ładnie. Byłem na polu już rozłożyłem hol. Potem jeszcze wpadł wujek i mi model wyrzucał rozpędzając się troche (ja sam jakoś nie potrafie sie rozbiec z aparatura na klacie ;/ ). Model śm igał aż miło z ręki. Dlaczego nie uzyłem holu ? mam źle zamocowany hak i jak raz strzeliłem to poszedł prawie pionowo w góre. Przesune go o jakies 5mm do dzioba i wtedy strzele jeszcze raz - aż do skutku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha mam dylemat. @Motyl mówił mi, że hak holowniczy powinien być o ok. 10mm za SC. Tymczasem zgodnie z artykułami z PWM jest ukazane, ze powinien być ok. 10mm przed SC, tak samo mówi @Piotrek F3J. I teraz mam problem bo jeden i drugi śmiga dobrze szybolami z holu i to z dobrymi skutkami. Już sam nie wiem... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motylku,

 

Jak chcesz wyżej, to zaciągaj wysokością.

Hak ma byc mniej więcej tak jak napisał Artur. Hak ma byc umieszczony tak, aby model przy holowaniu wznosił się stabilnie bez tendencji do zadzierania i stawania "krzyżem" na niebie. Szybowiec powinien wznosić się na holu sam bez ingerencji pilota. Tak samo jak powinien sam wykonywać lot ślizgowy bez ingerencji sterem wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk Sokol, albo ty jestes tak mądry że nie jestes w stanie ogarnąć myślami i zrozumieć treści mojego postu, albo ja pisze bzdury :D poczytaj jeszcze raz i spróbuj ogarnąć myślami co chciałem przez to dać do zrozumienia :D Może zacytuje istotny fragment

 

Zasada jest taka że model podparty na haku ma mieć ogon cięższy .........

 

Pamiętaj że nie liczy się sposób wykonania a osiągnięty cel. Widzę że jesteś tak inteligentny że jak ktoś poda twierdzenie Pitagorasa jako a?+b?=c? to nie uwierzysz że d?+h?=a?, bo przecież pani powiedziała inaczej.

 

 

PS. poniosło mnie ale już nie trawie takiej sztucznej inteligencji, co to samo nie umie swoimi słowy wytłumaczyć sobie jak to ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.