Skocz do zawartości

Benzyna ~30cc vs Benzyna ~50cc


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Na przyszły sezon ma być coś większego.

 

Co prawda czynię kroki w kierunku modelu 2metrowego pod benzynę 50cc, ale widziałem spory wybór modeli około 180cm rozpiętości pod benzyny 30cc.

 

Cenowo spora różnica - za cenę nowego modelu pod 50cc można mieć model pod 30cc z silnikiem.

 

Tylko czy warto?

 

Jakie są Wasze opinie, najlepiej poparte osobistym doświadczeniem, na temat modeli klasy 30cc (jeśli można je tak nazwać).

 

Warto się w nie pakować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

...Istnieje opinia, że benzyna ma sens od 50ccm.

Istnieje też wiele innych opinii, nie zawsze słusznych :) Benzyna 30cm może nie wypada rewelacyjnie wagowo na tle silnika żarowego, co nie znaczy, że takie rozwiązanie jest pozbawione sensu. Lata u nas model ok. 1,8m z takim właśnie napędem i radzi sobie całkiem dobrze. Drugi, zmontowany czeka na oblot. Wg mnie jest to całkiem niezła alternatywa dla dużych, niestety drogich modeli i nie warto od razu spisywać tej wielkości na porażkę. Niemałe znaczenie ma też styl latania czy własne preferencje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod 30/35ccm praktycznie w ofercie firm nie ma modeli 3D.

Dla modeli 50ccm jest tego tyle, że naprawdę jest w czym przebierać... wolę trzymać się "standardu"

Na 30 będzie ci jeszcze ciężej walczyć o wagę niż na 50ccm, wiem co piszę bo już przechodziłem przez to, co gorsza mam same złe doświadczenia z tymi małymi wynalazkami. Cena silnika 30 a 50 niemal ta sama (oczywiście mam tu na mysli coś w klasie DL) dobrze pracujcą sprawdzoną pięćdziesiątkę kupisz bez problemu, większy koszt to co najwyżej model... wyposażenie wchodzi niemal to samo.

Mógłbym tak dłużej pisać "na nie" dla 30, dla mnie jak słońce jest że minimum 50ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje sie pod tym co Darek pisze lewą nogą , prawą ręką i czym jeszcze tylko się da :D Dodam tylko że różnica wagowa miedzy 30cc a 50cc to w wiekszosci przypadków nie więcej jak 200g.Dla przykładu Saito 150 waga około 680g, a jego odpowiednik w benzynie waży z zapłonem i pakietem ponad 1000g. W takim wypadku model około 180cm nabiera takiej wagi, że latanie 3D przypomina walkę na śmierć i życie.Można pokusić się o model 2m pod silnik 30ccm ale musi to byc cos super lekkiego w granicach 4,6kg np Su 29S z Sebartu oczywiscie wydech rezonans i bedzie to silnik na styk do tej wagi

 

PS ludzie nia zdają sobie sprawy jak ważna w 3D jest waga mało to nie chcą nawet spróbować latania lekkim modelem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, z tego wynika, że jeżeli odpuszczam 3D, to 30ccm jest do 2m OK.

Ja mam ochotę kupić sobie DLE-55 do tego modelu ale boję się, że model będzie za ciężki i ciężar silnika i moc będą nieproporcjonalne do płatowca.

Polecam opis 2m ravena na rctoruń. Model lata, kręci a nawet wisi - na 28ccm.

Skończy się tak, że kupię Saito :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, z tego wynika, że jeżeli odpuszczam 3D, to 30ccm jest do 2m OK.

Dokładnie tak, chyba że zrobisz mega ultra lekki model ale to bardzo bardzo trudne...

 

Ja mam ochotę kupić sobie DLE-55 do tego modelu ale boję się, że model będzie za ciężki i ciężar silnika i moc będą nieproporcjonalne do płatowca.

Mocy nigdy za mało ale waga na 100% poleci i już widzę jak w ciasnych figurach i przy małych prędkościach zawija się w kora.

 

Bo 2 m to właśnie taki "głupi rozmiar"

No już lepiej tego nie było można ubrać w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy! Pozostaje wybrać tę 30tkę. Pewnie skończy się na DLE-30

Następny model na wish liście ma 2,5m i tam producent poleca 80-100, więc będzie prościej.

I też (a nawet bardziej) nie jest to model 3D

Ale do realizacji tego marzenia musi jeszcze upłynąć trochę czasu i wpłynąć kilka premii ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też się przymierzam do zakupu czegoś większego niż obecnie posiadam.

Myślałem nad jakimś modelem 1,8 m będącym w ofercie sklepu ef3m pod benzynkę DLE 30cc. Waga modelu do lotu to ok. 4500, natomiast ciąg silnika ok 8000, myślę że zapas mocy wystarczający. Po przeczytaniu komentarzy mam pytanie do Was, jaka powinna być max. waga modelu 1,80 do latania 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Gilesa 202 od CMPro (1.8m), i też się zastanawiam nad silnikiem... Chociaż ja bardziej myślałem o 26cc..(Czyli to był raczej zły pomysł :?: ) To miałby być pierwszy z takich większych modeli i pierwsza benzyna.. Narazie jestem zielony i czytam, ale jak przyjdzie czas to założę temat i będę ekspertów (Was) zadręczał pytaniami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model z żadnym silnikiem nie będzie dobrze latał a o 3d to już zapomnij.

I tu masz racje ;D

 

Witam.

Też się przymierzam do zakupu czegoś większego niż obecnie posiadam.

Myślałem nad jakimś modelem 1,8 m będącym w ofercie sklepu ef3m pod benzynkę DLE 30cc. Waga modelu do lotu to ok. 4500, natomiast ciąg silnika ok 8000, myślę że zapas mocy wystarczający. Po przeczytaniu komentarzy mam pytanie do Was, jaka powinna być max. waga modelu 1,80 do latania 3D?

4kg jeszcze przejdzie mój robiony od podstaw 3,3kg i to jest waga która daje pełen luz w powietrzu bez obaw, że model zwali sie na skrzydło i takim modelem lata sie naprawde przyjemnie.Ostatni model jaki zbudowałem na 1,8m ma 3,6kg i lata całkiem inaczej od poprzednika przy 4kg już nie chciałbym tego modelu.

Jeżeli myślisz poważnie o 3D to ze sklepu ef3m wybrałbym Yaka 54 180cm i do tego Silnik 4 suwa w przedziale 120-150 najlepiej Saito FA 150 lub 125 z wiekszą ilością nitro.

 

Wniosek z tego taki, że lepiej poczekać dozbierać kupić model pod 50cc jesli koniecznie chcesz benzyne, bo w modelu 1,8m 30tka sie nie sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo w modelu 1,8m 30tka sie nie sprawdzi

Tak myślisz, czy wiesz to na pewno ? Bo ja widziałem model z takim silnikiem i się sprawdzał. Poza tym zastanawia mnie dlaczego takie modele ktoś produkuje, na świecie ludzie nimi latają i jest dobrze, a u nas jak nie masz modelu przynajmniej 2,2m pod 50cm to zapomnij o polataniu :( Chyba nie każdy jest mistrzem w 3D i nie od razu musi mieć duży i super wypasiony model.

Nie neguję faktu, że przyjemnie lata się modelem lżejszym ale różne są umiejętności i oczekiwania co do modelu więc kategoryczne twierdzenie, że coś nie ma prawa latać (skoro lata) jest nieco dziwne.

A na koniec. Widziałem kiedyś lot wspomnianego Gilesa z CMPro, który to podobno też nie ma prawa latać, w wykonaniu dobrego pilota i jestem przekonany, że piszący takie opinie szybko by je zmienili :) Może nie tak do końca modele źle lub wcale nie latają tylko tym, którzy nimi sterują brak umiejętności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze można rozważyć model 1,8m z napędem elektro. Wyposażenie elektryczne w chwili obecnej nie wyjdzie specjalnie drogo a akumulatory są już naprawdę tanie ( około 150zł pakiet do takiego modelu który starczy na 30lotów i 8min latania, mając 3 można polatać a np. w moim wypadku wystarczą na cały sezon :)). Do tego model będzie lekki i miał spory nadmiar mocy. Ja osobiście wybrałbym 1,8m z napędem elektro albo dozbierałbym do benzyny 50cm w rozmiarze 225cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.