Skocz do zawartości

Messerschmitt Bf-109H v55


JANTAR87

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wczoraj dopiero był oblot. Powietrze dość turbulętne i silny wiatr ale poszedł jak na myśliwiec przystało :) Lekkie trymowanie na lotkach i chodził jak po sznurku przy przerwie pomiędzy podmuchami :P

Natomiast, dało się we znaki wyważenie "takie w sam raz" które nie jest na mocny wiatr, trzeba będzie doważać ołowiem, bo dalej do przodu pakietu nie wepchnę... :angry:

Co najważniejsze a czego nie wiem, to ile kręci silnik. Oblot był na śmgle 9/4, z ręki poszedł bez problemu pod wiatr ale to rzadna skala.

Dam znać jak znowu polatam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 9x5 to powinien mieć w granicach 14500-15400 rpm, na 9x4 mieliśmy 16800-18060 rpm... jesli silnik jest dobrze i prawidłowo dotary. Ale że to MVVS to regulacja przed prawie każdym startem musi być. Zgodnie z regulaminem ACES WW2, maks rpm dla tego silnika to 15500, a w górze się może rozkręcić.

 

Aha i przed każdym wyrzuceniem mesera wstrząsnij nim pare razy.... aż się silnik wkręci w obroty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 9x5 to powinien mieć w granicach 14500-15400 rpm, na 9x4 mieliśmy 16800-18060 rpm... jesli silnik jest dobrze i prawidłowo dotary. Ale że to MVVS to regulacja przed prawie każdym startem musi być. Zgodnie z regulaminem ACES WW2, maks rpm dla tego silnika to 15500, a w górze się może rozkręcić.

 

Aha i przed każdym wyrzuceniem mesera wstrząsnij nim pare razy.... aż się silnik wkręci w obroty ;)

 

Dzięki Tochy :)

 

W tym sezonie na gwał mi padają serwa. Najpierw na wysokości w akrobacie TPMG-946R a teraz właśnie w me 109 na lotce mg 90, cholera już mnie bierze. Oba naszczęście na próbie na ziemi i oba miały tylko jeden dzień lotny przy czym to mg90 tylko jeden lot !

Zasilałem je lipolem 7,4V ale odbiornik przecież zmniejsza napięcie do 5V. Miazga jak nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Zasilałem je lipolem 7,4V ale odbiornik przecież zmniejsza napięcie do 5V. Miazga jak nie wiem.

 

Nie wiem jaki masz odbiornik ale 99% odbiorników na rynku nie zmniejsza napięcia zasilania, zasilanie odbiornika = zasilaniu serw. Chyba, że masz jakiś nowszy system to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że jeden post pod drugim ale nie widzę tutaj możliwości edytowania ostatniego swojego.

Serwa paść musiały, ponad 7V a nawet 8V zrobiło swoje. Reszta wytrzymała a odpadły tylko najsłabsze jednostki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, temat to już kotlet ale postanowiłem wreszcie zapodac jakiś filmik z oblotów :)

Jutro wrzucę drugi :)

ENJOY! :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=utls3AEs85s&feature=youtu.be

 

 

Aha, silnik (czarny MVVS 3,5) ma już swole lata i przebieg, na śmigle 9/4 kręci 15,400rpm więc szału nie ma ale już chyba taki w nim zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo. I fajnie. My też niedawno oblatywaliśmy naszego

Silnik na dotarciu, więc latał na przelaniu - 14,500rpm i na 2/3 gazu bo jeszcze skrzypi w GPZ ale widać, że ma potencjał. Wspominałeś o padających serwach i problemie ze środkiem ciężkości. Może lepiej zamiast lekkiego lipola i doważania nosa, zastosować 5 szt. Sanyo Enelop 2100 mAh. Są cięższe od lipola, dadzą 6V więc serwa będą bezpieczne a jednocześnie równie szybkie i silne. W naszym akku są przy samej wrędze silnikowej obok zbiornika i SC jest około 5cm od natarcia w środkowej cięciwie i nie był doważany a zachowuje się naprawdę nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto drugi filmik :)

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=tIS56wXBakk&feature=plcp

 

 

Może lepiej zamiast lekkiego lipola i doważania nosa, zastosować 5 szt. Sanyo Enelop 2100 mAh.

 

Tak już zrobiłem jakiś czas temu :) z wyważeniem nie mam teraz problemu. Oba filmy zostały nagrane przy umiarkowanym wietrze i chodzi jak po sznurku :)

Może być problem jak będzie tornado, wtedy będę musiał doważyć przed lotem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.