Skocz do zawartości

ZAGI 12%


Rekomendowane odpowiedzi

Z źle ustwionym silnikiem tez powinien polecieć - tylko skręcać.

hmm myślałem, że przes ustawienie wychylenia kąta silnika (góra/dół) odpowiada za właśnie właściwe wznoszenie, sprawność, czy jakby to określić ;) , bo ty tutaj mówisz chyba o prostopadłym ustawieniu względem kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Suwanie modelu po ziemi nie jest miarodajne. Prąd wydaje 2,8A się mały jesli to full gaz.

 

Może masz coś niedokładnie nawinięte i stąd problemy. Zwoje na każdym żebie musza być identycznie nawinięte - ta sama ilość zwojów i w tą samą stonę.

 

Od kiedy Skaleń założył sklep i ma w nim silniczki tp za 33zł przerubki stały się bezsensowne.

 

Wstawiłem taki silniczek za 33zł do delty i chodzi pięknie na razie. Może warto zainwestować bo są zrobione bradzo solidnie jak na tą cenę. Rożnica miedzy przeróbką z cd a Sklaniowym jest naprawdę spora in plus dla tp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleci bezproblemowo, co do startu to ewentualnie z gładkiej powierzchni, może sie udać ale niekoniecznie

Niestety pomyliłem się :(

Dobrze, że dodałem to "niekoniecznie" :lol:

Na filmie wszystko zapowiadało się dobrze.

 

Ten mój CD'czek na smigle 8x4,3 sie grzeje i spada jego wydajnośc, bo na początku daje rade posunąć model po ziemi, potem model juz stoi w miejscu i sie nie rusza... Sprawdzałem pobór prądu to wynosił ok 2,8A.. to też mnie martwi.

Silniczek zrobiłeś troszkę cherlawy, ale to co piszesz o spadku wydajności to typowy objaw rozładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może mało widziałem ale nie spotkałem jeszcze latającego skrzydła z lotkami ustawionymi w pozycji "0" , przy starcie zwłaszcza. To znaczy widziałem-u siebie :oops: , ale szybko to zmieniłem na +10stopni i od razu skrzydło zaczęło samo latać. Silnik natomiast mocowałem na listewce 10x10mm, przyklejonej w miejscu klejenia obu połówek skrzydła i równolegle do spływu i ten pomysł polecam.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesunąłem SC bardziej do tyłu, lotki pochylone bardziej niz wcześniej. Układ dźwigni wymieniony na lepsze. Płatowiec wzmocniłem rowingiem oraz połączyłem po środku listwą lipową. Faktycznie akumulator wykazywał niskie napięcie. Wróce ze szkoły to go doładuje i na pole ;) Mam nadzieje ze bedzie dawał rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ramach podpowiedzi podczas oblotów mógłbyś mieć jakiś ciężarek np.50g (naprawdę te 50g czy nawet 100g przy takim modelu nieorbi róznicy w locie prawie żadnej). Ciężarek byś sobie przymocował na taśmę na kadłubie na górze nad sc.

 

Gdybyś widział że model nie lata jak trzeba byś sobie przesuwał ten ciężarek (najlepiej płaski -np. jakiś medal czy spora moneta lub kawałek ołowiu czy płytka z metalu). Ułatwiło by ci to wstępnie ustalić s.c. bez zabawy z przasuwaniem aku w kałdubie i kąbinowania z przesuwaniem wyposarzenia w kadłubie.

 

Mam nadzieje , że twoja maszyna wkońcu poleci jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wywarzania dobry jest ołów w paskach, jaki stosuje się do wywarzania felg samochodowych ALUMINIOWYCH. Jak powiedziałem jest on w taśmach no po 60g podzielonych po 10 i 5 g dodatkowo sztabki takie posiadają warstwę klejącą coś na za sadzie naklejki odrywasz zabezpieczenie i przyklejasz do modelu. Ja tam z medalami bym nie kombinował

Co do silnika to powinien w delcie być zamocowany nie jako z wykłonem w dół na przedłużeniu górnego profilu wtedy lotki koniecznie pare stopni w górę i to musi ltać jak nie poleci to wywal silnik (jak ci pisałem na innym forum ja mam silnik zbigowy w tzagim i uważam że jest to odpowiedni silnik do tak grubego profilu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem przerobić silnik od Zbiga.

Moje skrzydełko właśnie na takim lata.

Tylko robiąc silnik dobierz uzwojenie do swoich potrzeb (może ktoś podpowie).

Żebyś się potem nie zdziwił i nie musiał pisać, że Twoje akumulatory to złom.

Chodzi o to, ze mój silnik na 3 lipolach ze śmigłem 8040 bierze w okolicach 20A, a ze śmigłem 8060 aż 30A (zaraz sprawdzę jak jest nawinięty i tu wpiszę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet z laptopa rady sobie z tym silnikiem nie da najprawdopodobniej, więc chce zakupić TEN LI-POL

 

silnik chyba nawine 0,7 - bede musiał pomierzyć jakie mam grubości drutu, a z tym moze być problem, bo suwmiarką manualną ciężko stwierdzić... Taki silnik ze śmigłem 7x3,5 bierze ok 7.5A przy 3S

 

EDIT: Nie mam 0,7mm drutu ;/ Zastanawiam sie nad nawinięciem 3 pasm drutu 0,4 lub 2 0,5, wtedy parametry będą podobne. Czy mam wpakować tyle warstw ile wejdzie ? t.j 4 warstwy 0,4mm pełne i tyle lub 3warstwy 0,5mm pełne i 4warstwa od środka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tak trochę OT spytam

 

a jaką masz suwmiarkę?? z tego co się orientuje to suwmiarki mierzą z dokładnościami 0,1mm, 0,05mm i 0,02mm czyli drut o grubości 0,7mm bardzo łatwo można zmierzyć za pomocą dwu ostatnich, także sprawdź z jaka dokładnością mierzy Twoja bo może sie okazać, że po prostu wypadało by poczytać trochę o mierzeniu suwmiarkami i wtedy określenie grubości drutu nie będzie już problemem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede musiał pomierzyć jakie mam grubości drutu, a z tym moze być problem, bo suwmiarką manualną ciężko stwierdzić...

nawin ciasno na rurke N zwojow(czym N wieksze tym dokladniejszy pomiar), zmierz laczna szerokosc, a potem podziel przez N. przykladowe N=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mierzyć metodą opisana przez Adama ale ta suwmiarką w miarę dokładnie można zmierzyć drut bezpośrednio.

 

Ściskasz drut szczekami suwmiarki(ale mierz szczekami tylko tam gdzie są szersze a nie na spłaszczeniu ponieważ to spłaszczenie ściera sie i potem wyniki wychodzą oszukane) I teraz jeżeli 0 nie pokrywa sie z żadną z kresek na podziałce milimetrowej to sprawdź która z kolejnych kresek na noniuszu pokrywa sie z podziałka milimetrową. Każda następna kreska to 0.02mm. teraz do całości jaka wyszła Ci przy mierzeniu(ta liczba, która masz po lewej stronie od 0) dodajesz wynik z noniusza i już masz dokładny wymiar.

 

ps. tak namieszałem, że nie wiem czy ktoś zrozumie co ja tu napisałem ale kij, jak nie będziesz nadal wiedział o co chodzi to poszukaj na internecie, gdzieś na pewno sposób dokonywania pomiarów suwmiarką będzie zrozumialej opisany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.