Skocz do zawartości

Modelarskie turbiny odrzutowe


RobertK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Lata się np. na lotnisku w Nysie lub w Kosorowicach :ble:

Widzę,że na "dziko" lub na jakimś lądowisku :shock: Nie boicie się ? :wink: Na jaką kwotę macie OC ? Widzę, że jety coraz popularniejsze. Trzeba zaproponować DA nowy temat :devil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lata się np. na lotnisku w Nysie lub w Kosorowicach :ble:

Widzę,że na "dziko" lub na jakimś lądowisku :shock: Nie boicie się ? :wink: Na jaką kwotę macie OC ? Widzę, że jety coraz popularniejsze. Trzeba zaproponować DA nowy temat :devil:

BB , a w czym widzisz problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątków o ubezpieczeniach jest parę - poszukaj, ale najrozsądniejsze jest ubezpieczenie w jakims niemieckim klubie, wystarczająco wysoka jest suma gwarancyjna.

 

Gdzie Ty widziałeś lądowisko chyba, że przygodne, ale tak to można mówic o każdej łace jako o lądowisku przygodnym. Co to znaczy na "dziko" - zła przestrzeń powietrzna czy piękne okolicznosci przyrody, a może brak władania terenem??

 

Nie słysząłeś o lotniskach modelarskich?? Co prawda wydzielenie przestrzeni powietrznej jest trudne ale możliwe.

 

To o co własciwie chciałeś zapytać??

 

Zawsze "się boimy" jak się nie boisz to chyba wiesz co znaczy.

I czy to jest Jet czy szybki duży model napędzany silnikiem tłokowym, gigant akrobat czy styropianek (ale nie klejony taśma pakową bo takim nie wypada latać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja zaczynam z uwagą śledzić ten temat bo nie powiem jety mnie rajcują. Ja napewno skupie się na kupnie ARFa z tego co widziałem model wielkośc mieć musi bo potrafi zmniejszyć sie do rozmiaru kropki w kilka sekund.

 

Koszty napewno nie małe ale zamiast kupowac 3 metrowego akrobata można zapodać jeta :mrgreen:

 

Fachowców proszę nie podają jak najwięcej info ajaki model jakiej firmy polecają itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie podepnę jeszcze parę filmików ...

 

z rozruchu :

 

 

testy turbiny przez zamontowaniem w modelu

 

 

testy i ustawianie nowej turbiny na hamowni

 

 

testy starej turbiny, była przeznaczona na złom modelarski, a kolega reanimował ja, tu rozruch bez rozrusznika - sprężonym powietrzem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert

Rozumiem, że napinanie łożysk jest czynnościa obsługową a nie serwisową.

Na "czuja" czy klucze dynamometrycznym??

Możesz opisać po krótce o co chodzi.

Łożyska są napięte wstępnie sprężyną po przez suwliwą tuleje w tzw. tunelwale jeśli napinacz znajduje się w tylnej części turbiny pracuje on w mniej korzystnych warunkach (temperatura) http://blog.alvarolopez.net/images/KJ66esquematico.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjeciu widoczne wyraźne odbarwienie wału w miejscu obsadzenia turbiny roboczej i łożyska tylnego ( wał leży odwrotnie w stosunku do montażu turbiny i sprężarki ) W tym silniku napinacz jest w przedniej części tunelwału.

Dołączona grafika

 

Arkos napisz więcej odnośnie waszych jetow

jakie silniki ,podwozie ect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos napisz więcej odnośnie waszych jetow

jakie silniki ,podwozie ect.

Ok, uzyskałem informacje od kompetentnego kolegi (to taki nasz inż. lotniskowy, wszystko na jego głowie wiec mam pewność, że informacje tu podane będą wiarygodne :wink: )

 

Zaczęło się od modelu Harpoon, podwozie Eurokit, silnik Jetcat P60 ...

 

Dołączona grafika

 

pierwsze ustawienia, regulacje ...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

szczęśliwy właściciel medyk (Robert) niesie model na pas startowy :wink:

 

Dołączona grafika

 

Linki do filmów z lotu tym modelem są parę postów wyżej.

 

I tak to się zaczęło, następnie koledzy z lotniska w Kosorowicach pojechali do Czech na zlot gigantów i tam jeden z kolegów dostał do naprawy od kolegi z Czech dwie turbiny tzw. złom modelarski, nie poddał się uruchomił je ...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

link do filmu z testów tych turbin też podałem parę postów wyżej ...

jedna z tych turbin jest zamontowana w modelu.

 

Następnie ten kolega Czarkoś od dwóch turbin kupił model New Rookie, podwozie Jet 1A, silnik Frank TJ 74

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Niedawno koledzy byli w Niemczech na JetPower i tak kupli dwa modele Scorpion`a, silniki do nich też juz kupione od P.Kicińskiego GTM120, podwozia Behotec

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Chwile po tym doszedł jeszcze jeden :wink: New Rookie, podwozie Jet 1A, silnik Jetcat P120SE

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Link z lotów też parę postów wyżej. Mam nadzieję, że odpowiedziałem dogłębnie na pytanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się ze powstał ten wątek bo będę miał wiele pytań do fachowców. Na targach jet powet kupiliśmy ze znajomym ten model http://www.skymasterjet.com/xviperjet.htm i trzeba będzie go poskładać do kupy wyposażyć i ulotnić. Obawiam się również, że będę zmuszony założyć watek o budowie tego Jeta zawierający wiele pytań typu „co z tym mam zrobić ?” i że pomożecie mi z doborem wszystkiego co jest potrzebne do uruchomienia takiego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...ciach trach]Obawiam się również, że będę zmuszony założyć watek o budowie tego Jeta zawierający wiele pytań typu „co z tym mam zrobić ?” i że pomożecie mi z doborem wszystkiego co jest potrzebne do uruchomienia takiego modelu.

 

wszyscy lubia takie wątki czytac wiec nie ma sie czego obawiac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrozumiałe podpowiec kto produkuje z "przednim napinaczem"??

Armand , celowo napisałem "...dla niektórych..." Ja miałem turbinę z tylnym napięciem i nigdy żadnych problemów nie było.Tak więc nie rozważaj zakupu pod tym kątem. Pytanie inne ,chcesz kupić nową czy używaną ? Bo jeśli nową to bedziesz miał prawdopodobnie takie rozwiązanie

Dołączona grafika

 

Arkos koniecznie musimy zorganizować zlot jetowców ;D

 

solainer ruszaj z budową tego modelu co by na zlot zdążyć :rotfl:

 

A mogłem jechać na JETPower :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos koniecznie musimy zorganizować zlot jetowców ;D

Nie ma problemu, już mam na swoim koncie jedna duża imprezę i jedna mniejszą, damy radę ... może w maju ?

 

 

EDIT:

 

karlheinz

Może w rewanżu też pochwalisz się swoimi modelami i osiągnięciami w jetach ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.