Skocz do zawartości

Ile spala silniczek 2,5cm


maresca

Rekomendowane odpowiedzi

Do ok 8ccm / min Dużo zależy od regulacji silnika, założonego śmigła i stylu latania. Latając spokojniej może to wynieść mniej. Niestety trzeba to sprawdzić doświadczalnie. Ale orientacyjnie juz wiesz, ze trzeba ile trzeba liczyć żeby zalać + rezerwa na jakieś 2 min bezpiecznego lądowania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Ale chyba w samozapłonowych nie ma rezerwy na bezpieczne lądowanie? Gaśnie jak się skończy paliwo i już. Wcześniej nie wylądujesz.

A to zależy w jakim modelu F2C muszą mieć skutecznie działający wyłącznik, więc nie koniec paliwa decyduje o lądowaniu tylko wyłączenie silnika....w zasadzie na jedno wychodzi.

Ale jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie aby silniczek samozapłonowy wyposażyć w gaźnik RC i regulując obroty lądować z pracującym silnikiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę przerost formy nad treścią z tym gaźnikiem RC. Owszem są, choćby ENYA

Dołączona grafika

PARRA

Dołączona grafika

IRVINE

Dołączona grafika

czy samoróbki

Dołączona grafika

Dołączona grafika

http://www.dieselrc.com/

ale bez możliwości płynnej zmiany stopnia sprężania w zależności od skladu mieszanki jest to trochę iluzoryczne. sam też kiedyś (hoohoo, albo jeszcze dawniej) zamierzałem przerobić Rytm 2,5ccm na RC. Zrobiłem nawet własnoręcznie gaźnik (o kupnie gotowego wtedy można było jedynie pomarzyć) na podstawie książki niezawodnego pana A.Schiera i "Modelist Konstruktora" (nawiasem mówiąc było to porządnie opracowane pismo interdyscyplinarne), który mam do dziś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie. Współczesne silniki samozapłonowe znakomicie radzą sobie z regulacją obrotów dokładanie na tej samej zasadzie jak silniki żarowe. Wystarczy wklepać do you tube choćby "Davis Diesel" aby się o tym przekonać (nawet heli).

Z Rytmami była inna historia. Niektóre silniki (nie tylko samozapłony) nie nadają się na takie przeróbki ze względu na cechy konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.