Skocz do zawartości

Yak 54 K.Halicki


Rekomendowane odpowiedzi

Drukarni A0 pod dostatkiem w Lublinie. Plany są celowo na A0 aby zminimalizować niesymetryczność modelu wynikającą z braku dokładności sklejania kartek. Jeśli jednak ktoś niema dostępu do A0 ( w większości nawet średnich miast to już standard ) można plany podzielić na a4 za pomocą darmowo dostępnych w sieci programów ( było o tym na forum ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

W związku z problemem w doborze wyposażenia podaję tutaj optymalne :

 

-silnik o masie 15-20g, ważna jest średnica silnika która działa jak przekładnia w siniku i pozwala kręcić docelowym śmigłem 8x4.3. Zalecana średnica silnika to minimum 25mm i KV w granicach 1700-2200obr/V.

-regulator dowolny 10-12a o masie do 15g,

-serwomechanizmy jakie ja polecam to o ciągu minimum 1kg i masie 5-7g, jako względnie tanie i dobre serwa polecam Blue Bird bms 306BB oraz ich pokrewne. Zawodniczo dymond D47, robbe fs-31 oraz ich pokrewne zasilane z 2s li-pol,

-odbiornik do 10g min. 4ch.

-śmigło 8x4,3 GWS,

-optymalny akumulator do takiego modelu to akumulator 2s o pojemności 300-360mah.

 

Takie wyposażenie uznaję za optymalne do lotów 3D ( pozwalające uzyskać model o najlepszym stosunku : ciąg, masa, reakcja na stery, czas lotu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z problemem w doborze wyposażenia podaję tutaj optymalne :

 

-silnik o masie 15-20g, ważna jest średnica silnika która działa jak przekładnia w siniku i pozwala kręcić docelowym śmigłem 8x4.3. Zalecana średnica silnika to minimum 25mm i KV w granicach 1700-2200obr/V.

-regulator dowolny 10-12a o masie do 15g,

-serwomechanizmy jakie ja polecam to o ciągu minimum 1kg i masie 5-7g, jako względnie tanie i dobre serwa polecam Blue Bird bms 306BB oraz ich pokrewne. Zawodniczo dymond D47, robbe fs-31 oraz ich pokrewne zasilane z 2s li-pol,

-odbiornik do 10g min. 4ch.

-śmigło 8x4,3 GWS,

-optymalny akumulator do takiego modelu to akumulator 2s o pojemności 300-360mah.

 

Takie wyposażenie uznaję za optymalne do lotów 3D ( pozwalające uzyskać model o najlepszym stosunku : ciąg, masa, reakcja na stery, czas lotu ).

Najlepszym silnikiem biorac pod uwage jakosc/cena jest Pulso 2203/46 (jako silnik uniwerslany do halowek) lub 2203 z 2300kV jako silnik do 3D. Sam uzywam silnikow Hackera od jakiegos czasu- a10-9l w modelach 3d i a10-15s w precyzji (srednica calkowita obydwu silnikow to zaledwie 21mm).

Wiele osob mowi, ze po co wydawac 150PLN+ na silnik. Odpowiedz jest prosta- zwroccie uwage na lozyska. Ja latam juz 2,3 sezon na tym samym silniku i lozyska chodza super- dostaja oleju co pare wypadow na hale i naprawde chodza wciaz dobrze. Nie odpadaja w nich przewody, tak jak w tanszych chinskich silnikach. Sa praktycznie bezawaryjne.

 

 

Z regulatorow seria turnigy plush 6A i 10A jest bardzo dobra i lekka- nie ma co brac serii np super simple i oszczedzic 2 dolary, gdy mamy tamte dostepne.

 

 

Z innych serw mogę smiało polecić na stery troche slabsze GWS pico. Dostalem je w komplecie z zapasowymi przekladniami ze 4 lata temu i jeszcze zadnej nie musialem wymieniac. Jako zawodnicze dorzuce jeszcze JR s185/188 (6g cyfraki, bardzo szybkie, lecz z malym momentem, wiec minimum to 2 na lotki) oraz Futabe s3154 na lotki (7,8g, 1,5kg*cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie masz się czym chwalić. Twój silnik daje mały nadmiar mocy a serwa nie zapewniają odpowiednich wychyleń. Czyli nie wykorzystujesz całego potencjału modelu. Model 3D to kompromis pomiędzy wagą, mocą silnika a wychyleniami ( przy tym ostatnim parametrze ważna jest również szybkość działania oraz precyzja ).

 

Tylko że ja mam silnik Turnigy 2204-12 - na śmigle 8x4 daje 220g ciągu - to chyba wystarczy, serwa dają wychylenia,,ile fabryka dała'' - do oporu, także można mieć lekkie i dobre wyposażenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie masz się czym chwalić. Twój silnik daje mały nadmiar mocy a serwa nie zapewniają odpowiednich wychyleń. Czyli nie wykorzystujesz całego potencjału modelu. Model 3D to kompromis pomiędzy wagą, mocą silnika a wychyleniami ( przy tym ostatnim parametrze ważna jest również szybkość działania oraz precyzja ).

 

Tylko że ja mam silnik Turnigy 2204-12 - na śmigle 8x4 daje 220g ciągu - to chyba wystarczy, serwa dają wychylenia,,ile fabryka dała'' - do oporu, także można mieć lekkie i dobre wyposażenie.

Co do serw tak jak napisał Boogie - na pewno w locie nie uzyskujesz 45stopni nawet ( opór lotki "odgina" serwo i niestety jest kiepsko ).

 

Mój model waży 150g i ma 450g ciągu. Komentarz jest chyba zbędny.

 

Kiedyś też miałem manie jak najlżejszego modelu ale w lataniu 3D i freestyle nie tędy droga, w lataniu akrobacji owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretną różnicę czuć dopiero na przeskoku między 130-150g. Cała sztuka polega na odpowiednim balansie wagi do mocy i właściwości lotnych. Modele freestylowe zwykle nie latają więcej niż 2 sekundy po prostej więc niska waga nie jest potrzebna. Wagą redukuje się bezpośrednio prędkość w modelu i tu inwestycja w model ok 115 gramów jest jak bardziej wymagana przy modelach do akrobacji precyzyjnej. Jednak w modelach freestylowych stawia się na dynamiczność i zwrotność modelu. W f6B redukcja wagi zwiększa jedynie (ale nieznacznie) dynamiczność (no chyba że jest to redukcja za 180g na 130g) i niweluje poniekąd wypadkowa siłę odśrodkowa działająca na model podczas gwałtownych manewrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne to malowanie ci wyszło, jeśli zgrasz z nim malowanie kadłuba będzie bajka.

 

Paweł - wagi może dojść 3-5g przy malowaniu sprayem / aerografem. Spokojnie można to olać. Depron 80cm do freestyle w moim odczuciu powinien ważyć ok. 155-165g - mam teraz Yaczka 140g i lata trochę mułowato. No ale tu nie ma jednej zasady - co kto lubi.

 

EDIT: Malker, rada. Najpierw rób zawiasy sterów, potem maluj. Taśma zawiasu o wiele lepiej trzyma się depronu niż farby. Poza tym wywal to COŚ z przodu skrzydła i naklej płaskownik na całej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paweł ;)

Wiesz co, planowałem dać płaskownik na 1/3 skrzydła, tak jak to robił Artemis3 (?), przecinając po całej długości skrzydło. Mam jakieś odczucia, że nie będzie skrzydło zbyt sztywne jak to jest teraz (w yaku 55 mam po całej długości w 1/3 skrzydła).

 

Natomiast zawiasy chcę wypróbować z UHU-POR, podobno działają bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.