Skocz do zawartości

Krzysztof Figiel/kylorc/, kat."SENIOR" F6F3 Hellca


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na model konkursowy wybrałem F6F3 Hellcat, ponieważ jako mały chłopczyk zbudowałem model lotniskowca z MM. Na którym stały 24 małe Hellcaty ( tak sentyment do tego samolotu)

 

Krótki opis:

Dołączona grafika

 

Grumman F6F Hellcat (wiedźma) – amerykański pokładowy samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Jeden z najbardziej znanych samolotów biorących udział w walkach na Dalekim Wschodzie. Produkowany w latach 1942-1945 w liczbie blisko 14 000 sztuk (głównie wersje F6F-3 i F6F-5). Zasłynął rekordową liczbą 5216 zestrzeleń uzyskanych przez pilotów na jednym typie maszyny, z czego 5156 stanowią samoloty japońskie.

 

Dołączona grafika

 

F6F-3. Pierwsza podstawowa seryjna wersja samolotu. Posiadał silnik Pratt & Whitney R-2800-10 o mocy 1491 kW (2028 KM),

 

F6F-3N. Modyfikacja wersji F6F-3 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w gondoli na prawym płacie. Wyprodukowano 205 sztuk tych samolotów.

 

F6F-3E. Modyfikacja wersji F6F-3 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w aerodynamicznej osłonie pod prawym płatem. Wyprodukowano 18 sztuk tych samolotów.

 

F6F-3P. Modyfikacja wersji F6F-3 do rozpoznania fotograficznego z zamontowaną kamerą. Samolot posiadał standardowe uzbrojenie.

 

F6F-5. Wersja seryjna, produkowana od kwietnia 1944 roku, posiadająca wiele modyfikacji w stosunku do F6F3. Obejmowały one: silnik Pratt & Whitney R-2800-10W, poprawiona owiewkę kabiny, dodatkową płytę pancerną, wzmocnienie tylnej części kadłuba,

 

F6F-5N. Modyfikacja wersji F6F-5 do walki nocnej, którą wyposażono w radar z anteną zamontowaną w gondoli na prawym płacie. Wyprodukowano 1529 sztuk samolotów F6F-5N i F6F-5E.

 

F6F-5E. Modyfikacja wersji F6F-5 do walki nocnej, wyposażona w radar z anteną zamontowaną w aerodynamicznej osłonie pod prawym płatem

 

F6F-5P. Modyfikacja wersji F6F-3 do rozpoznania fotograficznego z zamontowaną kamerą.

 

F6F-3K i F6F-5K Modyfikacje specjalne polegające na zamontowaniu urządzeń zdalnego sterowania w celu użycia samolotów jako latające cele lub sterowane latające bomby.

 

Dołączona grafika

 

Opis konstrukcji

 

Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat z chowanym podwoziem operujący z lotniskowców przeznaczony do zadań myśliwskich i szturmowych.

 

Kadłub – konstrukcja półskorupowa, metalowa o przekroju owalnym. Pokrycie z blachy duralowej nitowane na gładko. Przedział silnika oddzielony od reszty kadłuba ścianą ogniową. Kabina pilota opancerzona. Pod kabiną zbiornik paliwa.

Myśliwiec nocny F6F-3N z radarem AN/APS-4

 

Skrzydła – całkowicie metalowe o obrysie trapezowym, 3-dźwigarowe, złożone z trzech części: centropłata mieszczącego składane do tyłu podwozie i zbiorniki paliwa oraz dwóch, składanych do hangarowania, skrzydeł zewnętrznych z zamontowanymi karabinami i zasobnikami amunicji. Powierzchnia płata 31,96 m?. Lotki metalowe, kryte płótnem. Wychylane hydraulicznie, czteroczęściowe klapy krokodylowe z automatycznym wciąganiem.

 

Usterzenie – pojedyncze konstrukcji metalowej, stery kryte płótnem. Statecznik pionowy zintegrowany z kadłubem. Usterzenie poziome o profilu symetrycznym.

 

Napęd – chłodzony powietrzem 18-cylindrowy silnik Pratt & Whitney R-2800-10W z wtryskiem wody i sprężarką o mocy 1491 kW (2028 KM) przystosowany do wtrysku wody uzyskiwał 1641 kW (2231 KM) z ograniczeniem do 5 minut. Pojemność skokowa 45,9 l. Oś silnika odchylona w dół o 3°. Silnik napędzał trójłopatowe metalowe śmigło Hamilton Standard o średnicy 3,99 m. Trzy wewnętrzne zbiorniki mieściły 946 l paliwa. Pod kadłubem instalowano odrzucany zbiornik o pojemności 568 l.

 

Podwozie – o układzie klasycznym, główne chowane do tyłu w skrzydle, kółko ogonowe wciągane. Hak do lądowania na lotniskowcu.

 

Uzbrojenie – sześć karabinów maszynowych Colt-Browning M2 kal. 12,7 mm z zapasem amunicji 200 lub 400 szt. każdy zamontowanych po trzy w każdym skrzydle. Alternatywne uzbrojenie strzeleckie: 2 działka Colt Browning M2 kal. 20 mm z zapasem amunicji 250 szt. każde i 4 karabiny maszynowe Colt-Browning M2 kal. 12,7 mm z zapasem 200 (maksymalnie 400) szt. amunicji każdy. Pod centropłatem trzy zaczepy do bomb umożliwiające przenoszenie 2 bomb 500 funtowych lub jednej 1000 funtowej. Pod każdym skrzydłem trzy zaczepy do niekierowanych pocisków rakietowych HVAR kal. 127 mm.

 

Pozostałe wyposażenie: instalacja radiowa, instalacja tlenowa, instalacja olejowa z zbiornikiem o pojemności 80 l, instalacja elektryczna prądu stałego 28 V, akumulator.

 

Dane techniczne

Napęd 1x Pratt & Whitney R-2800

Moc 2000 KM

Wymiary

Rozpiętość 13,06 m

Długość 10,24

Wysokość 3,99 m

Powierzchnia nośna 31,96 m?

Masa

Własna 4093 kg

Startowa 5631 kg

Osiągi

Prędkość maks. 644 km/h na 6096 m

Wznoszenie max. w locie poziomym 18,5 m/s

Pułap 10970 m

Zasięg 2460 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przedstawiam dziennik z budowy modelu Hellcata.

Zacząłem od oględzin zestawu od Pana Marka Rokowskiego:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Później zabrałem się za zaokrąglanie kształtów:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Następnie trzeba było usztywnić model prętami i płaskownikami:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zdjęcia ze składania skrzydła:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przymiarka całości:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Usterzenia:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Montaż wyposażenia:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

http://img853.imageshack.us/img853/9224/20110313832.th.jpg

http://img200.imageshack.us/img200/3192/20110313833.th.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/7536/20110313835.th.jpg

Mocowanie silnika:

http://img600.imageshack.us/img600/504/20110313837.th.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/1932/20110314838.th.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/2161/20110314839.th.jpg

http://img863.imageshack.us/img863/889/20110314840.th.jpg

http://img546.imageshack.us/img546/9634/20110314843.th.jpg

http://img600.imageshack.us/img600/4962/20110314844.th.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/5018/20110314846.th.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/6744/20110314849.th.jpg

http://img863.imageshack.us/img863/9043/20110314850.th.jpg

http://img862.imageshack.us/img862/3078/20110314852.th.jpg

Całość:

http://img863.imageshack.us/img863/6253/20110317854.th.jpg

Mocowanie kabinki:

http://img851.imageshack.us/img851/3461/20110317855.th.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/2019/20110317856.th.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/3044/20110317857.th.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/8880/20110317859.th.jpg

No i po malowaniu i po pierwszych lotach:

http://img215.imageshack.us/img215/8076/20110429989.th.jpg

http://img861.imageshack.us/img861/3599/20110429990.th.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/9500/20110429991.th.jpg

http://img852.imageshack.us/img852/2489/20110429992.th.jpg

http://img852.imageshack.us/img852/9883/20110429993.th.jpg

http://img687.imageshack.us/img687/1616/20110429994.th.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/5606/20110429995.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.