Skocz do zawartości

Propozycja zmiany w regulaminie ESA WWIna sezon 2012


GMisio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może w takim razie wyjaśnię kilka rzeczy.

 

Na dzień dzisiejszy mamy 3 i 1/2 dyscypliny kombata:

1. Aircombat w skali 1/12 WWII - zrzeszony w ACES

2. Aircombat w skali 1/8 WWI - aktualnie nie zrzeszony

3 i 1/2. ESA WWI i WWII. (1 i 1/2 dlatego, że nie widać znaczących różnic pomiędzy tymi kategoriami) - aktualnie nie zrzeszony

 

Aktualnie ACES (Air Combat Elementary Support) ma strukturę międzynarodową i liczy sobie kilkanaście krajów członkowskich z całej Europy. ACES "rządzi" tylko pierwszą z wymienionych dyscyplin kombata, która jest jednocześnie najstarszą z nich. Cały czas odbywają się prace które mają na celu modernizację zapisów aby możliwe było wprowadzanie innych dyscyplin pod skrzydła ACES. W tym roku prawdopodobnie stanie się tak z 1/8 WWI.

 

Co nam daje takie rozwiązanie? Otóż dzięki temu po ustabilizowaniu się regulaminu zmiany jego treści są raczej kosmetyczne. Uchwalany drogą głosowania regulamin międzynarodowy obowiązuje na wszystkich międzynarodowych zawodach typu Eurocup, World & European Championship. Aby dokonać zmian w regulaminie międzynarodowym konieczne jest poparcie co najmniej 3 krajów członkowskich oraz pozytywny wynik głosowania międzynarodowego. Każdy kraj może posiadać własny odrębny regulamin ale raczej jest to niepraktykowane z oczywistych względów.

 

Pozostałe dyscypliny jak 1/8 WWI i ESA rozwijają się dość prężnie (zwłaszcza ESA) każdy z krajów posiada swój regulamin. Regulaminy te są bardzo podobne do siebie. W przypadku WWI będą toczone batalie w tym roku nad ujednoliceniem zasad może uda się uchwalić wspólny regulamin międzynarodowy.

W ESA sytuacja jest trochę inna, ten rodzaj zabawy traktowany jest, jak to nazwał jeden z zawodników ze świata "kinder kombat", jako typowa niezobowiązująca zabawa. Takie jest podejście do tego w większości. Zaczyna się to jednak trochę zmieniać, jeżeli zostaną zorganizowane zawody międzynarodowe, zacznie się rywalizacja między pilotami z różnych krajów to za jakiś czas może doczekamy się zrzeszenia ESA w obrębie międzynarodowym. Wtedy będzie jednolity regulamin. Na razie trzeba dążyć do tego, żeby nie przesadzić w zapisach w aktualnym regulaminie o co dzięki ówczesnym władzom ESA się nie martwię :D.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ZMIANA ZAPISU

 

Regulamin ESA WWI

Wersja 2011

1. Model

Model musi być półmakietą rzeczywistego samolotu wojskowego wyprodukowanego do roku 1918 włącznie.

 

 

 

Na zawodach można zaobserwować dość sporo modeli z 1 wojny światowej z malowaniami polskimi.Jak wiadomo ,wojna ta skończył asie 11listopada 1918r.A wtedy polska odzyskała niepodległość po zaborach,a nasze lotnictwo nie uczestniczyło w walkach na tych frontach.

Dlatego zwracam się z prośbą o zmianę zapisu .

 

 

O MODELE SAMOLOTÓW Z OKRESU WOJNY POLSKO-RUSKIEJ 1920

LUB POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO

 

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,5969843,Lawica___poczatek_polskiego_lotnictwa.html

 

Wtedy spokojnie można było oglądać modele w naszych malowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model musi być półmakietą rzeczywistego samolotu wojskowego wyprodukowanego do roku 1918 włącznie.

To kiedy latał to już nie ważne (liczy się myśl techniczna). Można by się nawet pokusić o stwierdzenie, że jeśli oryginalny!!! samolot wyprodukowany przed rokiem 1918 brał by udział w wojnie np w Iraku to mógł by być w takim właśnie malowaniu jak np F-16 :rotfl: Hmmm chyba trochę za bardzo "pojechałem", ale chyba rozumiesz o co mi chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Qbatus faktycznie trochę chyba pojechałeś :(

 

W zapisie chodzi o wyprodukowanie w sensie typu a nie konkretnego egzemplarza. Podobny problem wysąpił kiedyś w ACES http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=467. Interpretacja tego jest taka, że wzór malowania nie musi być konkretnie z tego okresu, natomiast konstrukcja musiała latać we wskazanym okresie i w tym okresie być wyprodukowana przynajmniej w jednym egzemplarzu.

 

Do tego zapisu podobna też jest interpretacja władz międzynarodowych w ACES.

 

Myślę, że w ESA powinno być tak samo w tej kwestii.

 

Pozdrawiam!

NC1 ACES Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.