Skocz do zawartości

Samolot" R.E.P typ N" styrodur relacja z budowy


turel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie model doczekał się pilota .Już nie będzie latał jako samolot widmo !

1.Pilot zakupiony surowy stan .

Dołączona grafika

2.Pilot pomalowany i gotowy do zamontowania do modelu

Dołączona grafika

Dołączona grafika

3.Pilot na podstawie gotowy do modelu

Dołączona grafika

4.Pilot w samolocie

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

I samolot w całości w hangarze czeka na ciepłe dni wiosenne lub zimowe bezwietrzne.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Robię model o podobnych skrzydłach i widzę że tak samo mamy je na kątach dodatnich względem osi podłużnej modelu i statecznika poziomego -na zdjęciach widać że silnik nie jest pochylony (logicznie-bo pochył ma względem skrzydeł) jak się to sprawdza? i jaki jest kąt mniej więcej skrzydeł a silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kombinuję nad mechanizmem wichrowania skrzydeł, zamiast lotek (jak w oryginale). Tylko się zastanawiam czy oba tylne odciągi, czy tylko zewnętrze zaangażować. Od dołu odciągi były by pewnie do dźwigni serwa przeczepione, a u góry kawałek plastikowej rurki przez którą przewlokę linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I ja skończyłem (w końcu 8) )Mojego R.E.P.'a Troszkę sie przeciągnęło ale efekt mnie zadowala. Napęd stanowi dzwonek z modelu asw 28 pelikana, śmigło gws 9x4.7, ster kierunku obsługuje serwo "no Name" z asw 28, wysokość- tpSG90, regulator TP mag8 18A. Pakiet obecnie 2s 2200 mah. Jak będzie mnie stać to będzie mniejszy. Model pokryty tkaniną Skyloft i pomalowany białą emalią akrylową. Za sterami ICEman.

Foty:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Edit. Model gotowy do lotu z tym wyposażeniem waży 440g. SC przy aku max z przodu- 7.5cm od natarcia. Musialem troszke wyrzeźbic w pierwszej wredze od komory na wyposażenie, zeby pakiet sie zmieścił. Ciezko bedzie z mniejszym pakietem gdyż nie wiem gdzie go umieszcze :D

Pawle, podaj jak u Ciebie wygląda sprawa sc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ten model i szukam materiałów - zdjęć oryginału, najlepiej w kolorze :lol2: . Jakoś te białe mi nie pasują. Znalazłem zdjęcia REP na francuskiej stronie. Wersja z takim kształtem steru kierunku oznaczona jest jako K 80 a nie N ... chyba że się mylę, mój Francuski ogranicza się do "rozmów" z żoną :D. Może ktoś jest bardziej biegły w tym pięknym języku.

 

Poprawiony link KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po oblocie. Przy tym co w modelu sc musial bym przesunąć o ok 1cm do tylu. Model mega wyrwal do przodu. Skontrowalem to na trymerze i dalej w górę. Jak juz jakos zaczął lecieć, dodam ze mega wolno, to skrzydelka sie złożyły jakies 4m nad ziemia. Rurki sie wyrwaly z płata. Nie wytrzymaly obciążeń. A wystarczyło zastosować krazki jak Pawel... Kadłub wymaga niewielkiej naprawy. Ale skrzydla musze miec nowe. Czekam na gotówkę i bede kontynuował zabawę z modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki stary, wypróbowany sposób na sprawdzenie PRZED lotem czy jest sens wypuszczać model w powietrze.

Wystarczy model złapać za końce skrzydeł (poziomo jak do lotu) podnieść go do góry i lekko potrząsnąć góra dół.

Jak to wytrzyma to wytrzyma i lot.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witaj Marcin

prześlij mi adres na który mogę Ci wysłać paczkę .

zapakuję Ci nowe skrzydła i kadłub samolotu.

pokryjesz tylko koszt wysyłki 12 zł.

daj znać jeśli się zgadzasz.

 

acha i jeszcze jedno co do R.E.P nie podnoś go za same końcówki skrzydeł ponieważ

jest to punktowe obciążenie na skrzydła i ten sposób sprawdzenia nie może być wyznacznikiem czy samolot jest gotowy do lotu czy nie.

trzeba pamiętać że w powietrzu będzie obciążona cała powierzchnia skrzydeł.

oczywiście skrzydła należy wzmocnić zgodnie z instrukcją a nawet dodatkowo tak jak sugeruje Pan Paweł.

pozdrawiam

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin jak dostaniesz nowe skrzydła to na tę listewkę na natarciu skrzydeł naklej jeszcze pręty węglowe dla wzmocnienia .Ja nakleiłem 1,5mm.

I myślę ze powinieneś zmniejszyć pakiet zasilający wtedy samolot będzie się lepiej prowadził .Podaj jaką masz wagę do lotu .I wiesz teraz jest trochę zimno i wszystko sztywne mnie tez korciło by juz polatać ale szkoda modelu na te mrozy .

Ale i tak super że poleciałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki stary, wypróbowany sposób na sprawdzenie PRZED lotem czy jest sens wypuszczać model w powietrze.

Wystarczy model złapać za końce skrzydeł (poziomo jak do lotu) podnieść go do góry i lekko potrząsnąć góra dół.

Jak to wytrzyma to wytrzyma i lot.

I tu się chyba pierwszy raz zgadzamy :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła są wycięte tak aby przekrój poprzeczny stanowił łuk zwiększa to sztywność skrzydła jednak w locie napięte liny (dolne) ściskają skrzydła do środka.

Dlatego aby uniknąć pęknięcia skrzydła co może się zdarzyć zwłaszcza w części skrzydła 1/3 od wewnętrznej jego części, proponuję posmarować skrzydło klejem „rakoll” (nawet dwa razy)to je usztywni w dużym stopniu.

Kończą mi się już skrzydła które wycinałem w ostatniej serii przy następnym cięciu skrzydła wykonam trochę grubsze waga nie będzie dużo wyższa za to bezpieczeństwo lotu znacznie wyższe.

Nie . Dzisiaj wytnę nową serię i wyślę ci Marcin.(adres dostałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.