Skocz do zawartości

B-17 Flying Fortress by Rokowski/Kajor


Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie z bombami to bedzie 4kg jak nic! A tak odbiegajac od tematu wie ktos moze jak na lekko (aluminium? ) zbudowac podwozie przednie z amortyzacja ? Chodza mi po glowie dwie rurki jedna w drugiej i sprezyna, tylko jak to polaczc? Tu juz moja inwencja sie konczy. Moze ktos pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

U mnie wagowo wygląda to tak:

1079g model niemalowy z podwoziem, serwami, odbiornikiem i kompletami napędowymi.

Kadłub z pełnego EPP bedzie drążony, aby schować pakiet turningy 3s 4000 o wadze 340g,

Model do lotu napewno nie przekroczy 1,7kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodza mi po glowie dwie rurki jedna w drugiej i sprezyna, tylko jak to polaczc?

Kiedyś nudziło mi się i zbudowałem takie coś bazując na materiałach z castoramy:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

 

W środku jest sprężyna. Jest dość sztywna, ale do modelu o masie ok 3km, nacisk na oś wyjdzie ok 1kg, więc powinna być ok. Kółko nigdy nie latało było wykonanie tylko w celach doświadczalnych. Zauważyłem, że dobrze jest nasmarować oliwą/smarem/wazeliną wewnętrzny tłok.

 

Model do lotu napewno nie przekroczy 1,7kg.

To bardzo mało. Moje skrzydło FPV wazy tyle samo ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Tylko weź pod uwagę, że sama sprężyna powoduje odbijanie podwozia od pasa. Obecnie są we wszystkich sklepach dostępne amortyzatory n.p. do samochodów r.c. Można adoptować różne rozmiary, a ponoć są już dedykowane do modeli samolotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostępne amortyzatory n.p. do samochodów r.c. Można adoptować różne rozmiary

Pod warunkiem że zrobisz model w skali 1:3.

Do samolotów są dostępne amortyzowane golenie,ceny od 30-80 zł w zależności od wielkości i średnicy mocowania.

Poza tym goleń na samej sprężynie sprawdza się bardzo dobrze,wystarczy włożyć lepki smar do środka aby dobrać w miarę siłę tłumienia i działa jak trzeba.Taką budowę amortyzatora skalowego robi Tamiya w podwoziach High lift (Toyota Tundra,Ford F-350 itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zatem wycieczka do Castoramy mnie czeka :D zawsze przy okazji cos ciekawego sie znajdzie !

Korzystajac z okazji zamieszczam kilka fotek z pre-motazu, na chwile obecna skrzydla sa uzbrojone w serwa; lotki i klapy oraz mechanizm laczenia jest ukonczony, 2m do transportu moglo by byc klopotem wiec centroplat jest staly i polowki skrzydel sa demontowane.

Stateczniki pionowy na zamontowane serwo ktore bedzie sterowalo SK i bedzie na kably Y z serwem sterujacym podwoziem tylnym, podwozie tylne rowniez bedzie chowane - osobne serwo.

Konstrukcja podwozia tylnego:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ulozone klocki :

Dołączona grafika

Statecznik z serwem:

Dołączona grafika

Skrzydlo dzielone:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z rysunku wychodzi na to, że zadziała, ja bym sie tylko pokusił o pakiet 6 v na zasilanie serw i odbiornika ( obawiam się dużych chwilowych spadków napięcia w chwili gdy będzie kilka serw na raz działać - optima jest wrażliwa na zbyt niskie napięcie zasilania nawet chwilowe) i może listwę zasilającą lub np. 2 lekkie pakiety 6 v i prosty manager zasilania. Ewentualnie zasilić dodatkowo odbiornik przez gniazdo SPC.

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rysunku wychodzi na to, że zadziała, ja bym sie tylko pokusił o pakiet 6 v na zasilanie serw i odbiornika ( obawiam się dużych chwilowych spadków napięcia w chwili gdy będzie kilka serw na raz działać - optima jest wrażliwa na zbyt niskie napięcie zasilania nawet chwilowe) i może listwę zasilającą lub np. 2 lekkie pakiety 6 v i prosty manager zasilania. Ewentualnie zasilić dodatkowo odbiornik przez gniazdo SPC.

Pozdrawiam

Piotrek

A moge bezkarnie zasilic odbiornik z bec'ow 4-rech silnikow (5V) + bezposrednio z SPC zamiast dodatkowego 4,8-6V ? - wystarczy na 10 serw MG90 Tower Pro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A moge bezkarnie zasilic odbiornik z bec'ow 4-rech silnikow (5V) + bezposrednio z SPC zamiast dodatkowego 4,8-6V ? - wystarczy na 10 serw MG90 Tower Pro ?

Owszem, można, będziesz miał wtedy tzw wydajność prądową jako sumę maksymalnych prądów z każdego regla , czyli jeśli BEC w reglu może dać 3 A max to pomnożyć x 4. I tak nie zmienia to faktu, że w przypadku źle wyregulowanych serw lub zaciętego podwoziowego, prąd pobierany może być tak duży, że szybko wykończy baterię zasilającą regle, jednym z rozwiązań jest wtedy dodatkowe zasilanie przez SPC. Analizując ( zupełnie hipotetycznie) może się zdarzyć, że będzie pracowało kilka serw pod dość dużym obciążeniem na raz. Może zmierz sobie amperomierzem jaki prąd w A lub w mA pobiera obciążone na dźwigni serwo? Wszystko będzie jasne. Do tego wygoogluj sobie prawo Ohma, też Ci się przyda do policzenia tego i owego. Osobiście sądzę (ale to moje prywatne zdanie), że nawet kilka tych serw, pracujących równocześnie pod obciążeniem nie zeżre tyle amperków ile możesz uzyskać z BECów regulatorów. Ale wybór opcji należy do ciebie. Acha, i jeszcze jedno. Nie widzę sensu zasilania SPC z tej samej baterii co regle w tej konfiguracji serw. Chwilowe spadki napięcia, zwłaszcza przy gwałtownym zwiększeniu obrotów od bliskich minimum do max mogą teoretycznie spowodować krótkotrwały, ale głęboki spadek napięcia, który w ostateczności może doprowadzić do " rozbindowania" zestawu. Osobiście mi się jeszcze coś takiego nie zdarzyło ale rozważyć trzeba jak najwięcej możliwości. Spadek napięcia w Optimach poniżej minimalnego tj przy pakiecie 4,8V poniżej 4,5V ( low level) powoduje niewłaściwe działanie serw ( drgania, brak reakcji, sekwencyjne poruszanie się dźwigni lub inne). W praktyce w moim zestawie zaczyna się taki cyrk przy spadku nap do ok 4-4,2 V. Ale wtedy już dawno model jest na ziemi (inaczej może się znaleźć w ziemi!!!)

To na razie tyle.

Pozdrawiam

Piotr

P.S. A w ogóle to w jakim mode latasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.