Skocz do zawartości

wiezyczka


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

zachecony pomoca jaka otrzymalem na tym forum postanowilem znow o cos zapytac.

kiedys widzialem u kogos taka kupna wieżyczkę na szybowiec. montoowane to bylo nad platem i posiadalo zintegrowany zbiornik paliwa. wszystko bylo wykonane z tworzywa sztucznego. czy ktos ma moze wiedze gdzie cos takiego mozna zakupic?

dzieki i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biezaco,czyli na stanie jest.

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=12569

Popelnilem nawet ten wynalazek.Zrobiony we Wloszech,starannie,wszystko jest w komplecie,nawet linki i ciegna do gazu.

Problemem moze byc jednak ewentualny wyklon silnika, masz wtedy raczej tylko jedna probe,lub walka z mocowaniem w innej pozycji (pochylenie).

Kil- czyli rurka jest z aluminium ,stopka z plastiku (chyba ABS) ,jest to dosc trwale .

Silnik powyzej 2cm jeszcze wejdzie ,ale niewiele wiekszy,jedno lub dwa oczka wymiaru wiecej do 3 cm.

 

Zaniechalem,szybowiec nie jest ladny jak jest brudny, no i taki troche bilet w jedna strone,czyli do gory-tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopię z premedytacja, bo po co zakładać nowy skoro interesujący temat już jest :wink:

 

Mam kilka pytań odnośnie usytuowania silnika na wieżyce. Wiem ze kąt wychyleni silnika względem osi modelu ma być dodatni, J.Wojciechowski podaje nawet +5 stopni. Teraz jak ustawić silnik względem środka ciężkości ? Optymalnie było by nad ale przy moim modelu wiąże się to niestety ze spoooorym balastem na dziobie i model zaczyna ważyć o dużo za dużo. Ciekawym rozwiązaniem jest wieżyczka w miejscu kabiny modelu jednak oprócz rysunków w książkach Schiera i Wojciechowskiego jest bardzo mało danych technicznych. Ktoś robił próby z takimi bądź podobnymi rozwiązaniami ? Od razu mówię że nie interesują nie odp. w stylu " montuj silnik normalnie i już " Ma być na wieżyce, ma być samozapłon i basta :wink: Nawet jeżeli to sztuka dla sztuki. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moja wiezyczka w szybowcu 3m, silnik 2.5 cm3. Nozka wiezyczki jest w srodku ciezkosci, kat silnika ok. +7 stopni. Nozka ykonana z rurki stalowej fi 10, grubosc scianki 1.5mm, łoze silnika sklejka 8mm, zbiornik 55ml (ok 5 minut pracy) spokojnie starcza na wzniesienie modelu na duuuuza wysokosc. Wiezyczka mocowana do skrzydla za pomoca srub stalowych fi 5, sztuk 2.

 

http://images37.fotosik.pl/249/bc04d755b2288d0fmed.jpg

http://images38.fotosik.pl/250/a81922b73da2c1d8med.jpg

 

Sorry, ze linki, ale jakos tak wyszło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - z usytuowaniem silnika wzgl. SC nie ma najmniejszego problemu, tzn. może być powiedzmy - dowolnie z przodu by zrównoważyć ciężar ogona modelu. Co do skłonu dodatniego - nie musi być aż tak duży ale tu to już doświadczalnie trzeba dobrać. W mojej Aqua Star elektro jest raczej bardzo duży bo inaczej nie startowała z wody. Ten sam model ale powiększony do spaliny wykłon ma o wiele mniejszy - prawie zerowy i nie ma to wpływu na lot. Niestety jest zbyt mały by model wystartował z wody.

tak to wygląda w spalinie:

testsilnika008popraw.jpg

może trochę przesadziłem z pojęciem małego kąta :rotfl: ale i tak jest zbyt mały by wystartowała z wody.

Jak to się ma do motoszybowca nie wiem, nie praktykowałem.

 

EDIT: Qrna, ale literówka :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przesyłam zdjecia silników spalinowych na wieżyczkach z zastosowaniem do montażu na kadłubie lub na skrzydle.

Element plastikowy zbirnika wraz z łożem można było kupić w sklepach modelarskich , nie wiem jak jest teraz trzeba

poszukać w necie.Podstawę pod wieżyczkę wykonuje się samemu w zależności od montażu na modelu [skrzydło kadłub]

Na skrzydło lub kadłub kładzie się folie aby zywica nie pobrudziła skrzydła ,następnie sklejkę mocuje sie za pomocą

ścisków i kładzie sie pierwszą warstwę tkaniny , przesącza żywicą po tym ustawia się blaszki do których będzie mocowana wieżyczka i druga warstwa tkaniny [gramatura około 250 g/m] , po utwardzeniu otrzymujemy podstawę

która zachowuje kształt skrzydła . Otwory w blaszkach najlepiej wykonac przed przyklejeniem. W wsporniku

wieżyczk tylny otwór mocujący ją do podstawy należy wykonać owalny aby mieć możliwość regulacji skłonu silnika

[ około+ 5 stopni] Całą wieżyczkę można wykonać też z alum. lub sklejki i laminatu wykorzystując gotowe zbiorniki.

Wszystkie wieżyczki były intensywnie eksploatowane i ich stan obecny jest nieciekawy

wszystkie spełniły pokładane w nich nadzieje i to jest ważne.Wykonywane były tak

aby można je było szybko demontować i otrzymać szybowiec "czysty" .

Pozdrawiam Henryk

album_pic.php?pic_id=3773

album_pic.php?pic_id=3772

album_pic.php?pic_id=3771

album_pic.php?pic_id=3770

album_pic.php?pic_id=3769

album_pic.php?pic_id=3768

album_pic.php?pic_id=3767

album_pic.php?pic_id=3766

 

 

EDIT: Poprawiłem linki do zdjęć żeby się od razu wyświetlały ze względu na ich wartość. Osa. Mam nadzieję, że autor nie będzia miał mi za złe.

 

EDIT2: Usunąłem zbędną dyskusję nic nie wnoszącą do tematu. Rafał B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.