Skocz do zawartości

XCalibur


Tytan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informacje dotyczące optymalnego napędu do tego modelu.

Dotyczczas bawiłem się głównie spalinami, a i moja kilkuletnia przerwa w modelowaniu nie ułatwia wyboru odpowiedniego napędu.

Prosiłbym o opcje typu "kasa nie gra roli", rozwiązanie optymalne i w wersji budżetowej.

 

Pozdrawiam

Przemo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie do końca. Najpierw musisz zdecydować co chcesz od tego modelu. Można go wyposażyć w napęd 3 celkowy można w 10 celkowy. Nie ma sensu latać termiki z 10 celkowym napędem. Na 3 cele Hi będzie co innego, na 6 - co innego. Osobiście zamieniłbym kolejność - Mega, MVVS - raczej środkowa półka, Roxy, Turnigy, Keda czy podobne Himax-y - raczej dolna. A jeszcze masz Plettenbergi, Kontroniki, S-Neu, nowy Paliczka i jeszcze parę innych. W każdej z tych marek znajdziesz napęd z wszystkich tych 3 grup. Czasy jedynej, słusznej i bezdyskusyjnej decyzji dawno się skończyły. Przynajmniej w napędach !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

 

Generalnie jestem zwolennikiem markowego sprzętu modelarskiego lecz bez nadwyrężania budżetu.

Najchętniej zastosowałbym silnik firmy AXI lub Mega (może być z przekładnią) ew. MVVS.

Zależy mi na w miarę dynamicznym wznoszeniu pod kątem większym niz 45 stopni ( nie potrfię podac tego parametru w innych bardziej cywilizowanych jednostkach).

Jak pisałem wcześniej mam dość mizerną wiedzę nt. współczesnych napędów elektrycznych...

 

Proszę o pomoc w doborze napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Model jest ciężki ! . 45 stopni wznoszenia przy 4 kg to optymistycznie 1,5 kW. I teraz zdecyduj się, czy te 1,5kW chcesz uzyskać z 3 cel zasilania czy 10.

Wydaje mi się, ze bez szaleństw 6 cel powinno wystarczyć. To da Ci jakieś 75-80A prądu. Silnik z przekładnią (lepsze, lżejsze ale droższe...) czy bez ?

Jak z przekładnią - Kira 600, Kira 650. Kira 500 będzie się z tym workiem cementu męczyć. Z trochę lepszych S-Neu 1509 lub S-Neu 1512. Ten ostatni odrobinę cięższy ale bardziej perspektywiczny. Na śmigle mniejszym niż 16" będziesz się męczył. S Neu 1512 spokojnie pozwoli Ci na 20" śmigło i jakieś 4,5 kg ciągu. Na 8 celach z tym samym śmigłem dostaniesz prawie 7kg i to będzie już fajnie ostre. Wtedy regulator Castle HV 100A bo spokojnie daje się przeciążać ponad 150A. Na 6 cel - regulator w granicach 90-100A. Z dobrych - Spin opto, Hacker ale MGM też są świetne.

Przy 8 celach zasilania będziesz miał trudności z 4 kg. Raczej 4,5.

Mam 3 kg Toxic-a na 8 celach z S-Neu 1512 i na śmigle 18,5x12 chce Cię porwać razem z modelem. Ale to jest 3kg przy zbliżonych wymiarach modelu !

Po sąsiedzku masz opis bardziej delikatnego napędu. Ale to Ty musisz się zdecydować w którą stronę chcesz pójść.

Można wymyślić najlepsze uzbrojenie a potem okaże się, że akumulatora nie włożysz przez kabinkę lub na ogon trzeba dać 100g ołowiu.

Model na stół, waga pod ręką i kombinujemy na co nas stać. Masz kawałek, przyjedź, pokażę Ci na czym można ugrzęznąć.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kawałek, przyjedź, pokażę Ci na czym można ugrzęznąć.

- Jurek

 

Chyba tak zrobię. Podaj proszę numer telefonu na priv to dogadamy szczegóły.

 

Chciałbym jeszcze zapytać jak sprawdza się napęd opisany wcześniej czyli:

 

Napęd Roxxy 4260/06

Regulator Turnigy Plush-80A

Kołpak Turbo,śmigło 15x8

Zasilanie: LiPol 3700ma/h 5S 30C,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Pewnikiem zupełnie nieźle. Nie widzę powodu, dla którego miałby się zachowywać inaczej niż Turnigy 4260, przecież to są te same silniki.

- Jurek,

502 730 261

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem w motoszybowcach ale nie daje mi spokoju rozważanie na temat wielkości zasilania. Dlaczego w modelu, który z założenia ma latać bez napędu (napęd tylko do wywindowania w górę), stosować aku, które ma umożliwić ciąg dwa razy większy od masy? Rozumiem jakąś rezerwę ale przy zwiększaniu ilości cel znacząco rośnie masa a to juz nie jest korzystne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego w modelu, który z założenia ma latać bez napędu (napęd tylko do wywindowania w górę), stosować aku, które ma umożliwić ciąg dwa razy większy od masy?

 

Bo my lubimy spawarki, duże prądy i wznoszenie szybsze niż ewentualne spadanie ... adrenalina Mariusz, adrenalina ...

 

ps. Po co w samochodach montuje się motorki o mocy 300-500 KM jak co kilometr fotoradar ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo my lubimy spawarki, duże prądy i wznoszenie szybsze niż ewentualne spadanie ... adrenalina Mariusz, adrenalina ...

 

W końcu odkryta prawda ;) ale jeszcze lepsza radocha (adrenalina) jak ten szybowiec (moto) pędzi szybciej bez silnika. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jeżeli potrzebujesz moc - to możesz ją osiągnąć albo prądem albo napięciem. Mało który akumulator wytrzymuje sezon latania przy prądach 150-200A. Można dać 3 cele 5Ah lub 6 cel 2,5Ah. Czasami więcej wychodzi taniej. 4kg pod kątem 45 stopni Speedem 600 nie wyciągniesz, nawet jak te 4kg będzie na wklęsłym profilu. Jak te 4,5kg będzie na RG-15 lub jego podobiźnie - to oprócz ciągu statycznego potrzebujesz jeszcze prędkość .... Tak w dużym uproszczeniu.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taką filozofię że motoszybowiec ma być moto-szybowcem, co znaczy że silnik ma mu pozwolić się wywindować dla szybowania. I w tej fazie niekoniecznie mi potrzeba adrenaliny. Ale to rzecz gustu a o nim się nie dyskutuje :) . Fakt że nie ma to trwać wieki, ale czy to będzie 45 czy 30 stopni kąta wznoszenia nie ma dla mnie większego znaczenia. Wożenie po niebie kilogramów aku w kontekście szybowania / z pomocą Pitlaba :) :) / pozbawione jest sensu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

No i fajnie, że masz swoje zdanie ! Ale nawet szybowcem można latać w różny sposób. Na wyciągarce robisz windę a potem 4x100m z 300m ? Jest to szybowiec ? - Jest ! Tylko te 4 przeloty to kilkadziesiąt sekund i potem 1,5 min wczołgiwać się na wysokość ? Można, jasne, że można...Ale Przemo dał założenia - Xcalibur i kąt wznoszenia na silniku - 45 stopni. To starałem się mu podpowiedzieć.

Przystosowałem Toxic- a do takiego lajtowego wznoszenia - niestety, te 2300g potrzebuje (chce) 500W do zrobienia rozsądnej wysokości w 30 sekund. I nie jest to 45 stopni, stabilnie, przez cały czas wznoszenia. Jasne, można dać 300W i nastawić budzik - jak zakończy się wciągać ! Czasem udaje się start w noszeniu - wtedy czasy skracają się o połowę. Ale ile takich startów trafisz w sezonie ?

Pamiętam pierwsze loty na Jumbo 550 z przekładnią 3:1 i jogurtówce Graupnera 15x13". To był prawie orgazm i tygodniami wszystkich przekonywałem jak to zapiernicza do góry.... No cóż, uśmiecham się na samo wspomnienie i z takim samym uśmiechem czytam, jak prawie 1kg model na Kedzie i 150W robi stratosferę w 10 sekund. Sam kiedyś wędkowałem i mam kolegów, którzy wędkują nadal.

Waldek - bawi Cię inny sposób latania - O.K. ! To jest bardzo fajne ! Też tak lubię ! Tylko wtedy nie Excalibur, są inne modele do takiego latania. Nie chciałbym wywoływać kolejnej wojny - dużo nie brakowało i byłbym go kupił, nawet po przeczytaniu wielkiej dyskusji na jego temat na RCmanii. Tak mi się podobał ! Zbiegiem okoliczności miałem możliwość nim chwilę polatać. Tym razem Bozia nad mną czuwała bo byłbym niezadowolony ! Również przypadkowo miałem możliwość poobserwować Sworda w locie i przyjrzeć mu się przed uzbrajaniem. Może to za mało - ale pozwala na pewne uogólnienia.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) :) Jurku, napisałem tylko o tym że ze względu na niezależność i wygodę korzystam z napędu do startu i wznoszenia. Czyli elektryczny hol po prostu, a miała to być taka odpowiedź na post Twojego imiennika z Bielska-Białej. Co do wojowania to ja jestem bardzo pokojowo nastawiony do całego świata, a zwłaszcza do braci modelarzy :D :D.

Obiecuję po ulotnieniu przedstawić moją subiektywnie-obiektywną opinię o modelu. Mam tu na forum paru kolegów z naszej łączki którzy będą moderatorami mojego wpisu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać są dwie szkoły Otwocka i Falenicka każda ma swoich zwolenników jestem zwolennikiem tego spokojniejszego wznoszenia. (może kiedyś dorosnę ;) )

 

Zbiegiem okoliczności miałem możliwość nim chwilę polatać. Tym razem Bozia nad mną czuwała bo byłbym niezadowolony - Jurek

Jurku może byś coś więcej naskrobał co Ci brakuje w tym modelu?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii dużych silników, zastanawiam się nad takim: http://www.modelmoto...=08PG&line=GOLD

 

Tylko gdzie kupię takie ogromne łopatki

  • 5 cele Li-Pol : 20x13

I jeszcze pytanko o długość dźwigni:

http://www.bocianmix.pl/513,produkt,modele.html

czy

http://www.bocianmix.pl/512,produkt,modele.html

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.