Skocz do zawartości

Mini PZL23 Karaś z planami


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zrobienia Karasia o rozpiętości ok 50cm.
Zrobiłem model w sketchupie i będę chciał go przenieść na depron 3mm. Skrzydło będzie miało profil, jedyny słuszny dla mnie, czyli KFM2 lub inny prosty do zrobienia ;) Podwozie będzie atrapą, choć muszę coś wykombinować, aby przetrwało lądowanie w trawie.

Dołączona grafika

Bardzo fajny film z Karasiem
http://youtu.be/kBCAU59H3_0

Model z papieru

 

 

Plany w poście #43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Naszły mnie wątpliwości czy może nie powiększyć go nieco, powiedzmy do 600mm rozpiętości.

 

Mam w szufladzie

Silniczki:

http://www.hobbyking...icro_Motor.html

http://www.hobbyking...ner_3000kv.html

Akumulatory 2S 1000mAh - 58g

lub 3S 850mAh -73g

odbiornik planuję 3kanałowy , pewnie obudowę ściągnę.

Śmigło wg skali to 5,5 cala lub 6cali.

 

A jak kupić coś pod 500mm to co? Pewnie coś pod mniejsze 2S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększyłem nieco model. Rozpiętość 590mm

Montaż wycinanek. Trochę zrobiłem pomyłek, w paru miejscach nie uwzględniłem grubości depronu przy rozwijaniu modelu do wycięcia. Muszę pamiętać aby to poprawić.

Skrzydło z depronu 6mm wzmocnione prętem węglowym

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

KFM2 z depronu 3mm. Skrzydło ze wzniosem i kadłub

Dołączona grafika

W kadłubie dwie wręgi, przed kabiną i przy otworze strzelca

To co na zdjęciach waży 23gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też trochę do przodu.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

A to mój sposób na usztywnienie "łamanych skrzydeł". Pręt węglowy usztywniający skrzydło jest załamany również w załamaniu skrzydła. Sztywność płata zapewnia górna warstwa profilu kfm, którą naklejałem na kształt z załamaniami.

Dla pewności wkleiłem w załamanie płaskowniki węglowe przy pręcie węglowym.

Z lewej zatopiony całkowicie w piance, z prawej jeszcze wystaje.

Przy okazji widać wręgę silnikową z 6mm depronu i sklejki od ESA.

 

Poniżej widać wzmocnienie statecznika wysokości, płaskownik węglowy przy sterze wysokości plus drucik węglowy łączący połówki.

 

Dołączona grafika

 

I przymiarka na sucho gondoli silnika i kabinki, która prawdopodobnie będzie przezroczysta. Chyba, że nie uda mi się zmieścić ze sprzętem poniżej linii okien.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Roboczo, środek ciężkości wyszedł mi na 43mm od krawędzi natarcia mierzony w miejscu załamania skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł. Właśnie myślałem nad jakąś wręgą, bo mi delikatnie poszycie pracowało za otworem strzelca. Wkleiłem tam wręgę właśnie w taki "krzywy sposób". Dzięki.

Dołączona grafika

 

Wyciąłem lotki

Widać też silnik i wypustki na których będę chciał zamontować demontowalną gondole silnika.

Dołączona grafika

 

i silnik Bristol Pegasus

Dołączona grafika

 

Powoli kończą mi się roboty. Czekam tymczasem na osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pójdę w twoje ślady. Mam dwa arkusze depronu 4mm, który mi do żadnych projektów i planów nie pasuje.

Może wykorzystam go to podobnego modelu. :)

Ale to po Urlopie. Jadę w Polskę i dwa tygodnie z dala od cywilizacji. Może okazyjnie trafię na niezabezpieczone WiFi to wpadnę zobaczyć co słychać. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany będą. Nie jestem specem od planów, ale może komuś pomogą.

Epp, też niezły pomysł. Drut jednak wstawię. W mancie przy lądowaniu w trawie czasem płetwy głowowe odklejały się od kadłuba.

Malowanie wybrałem. Będzie to samolot, który wykonał pierwsze bombardowanie na Niemcy 2 września 1939 - z sukcesem. Konkretnie fabryki w Oławie.

D1 98-K z 21 lekkiej eskadry bombowej

 

Znalazłem jedno serwo 5g. Taki patent na obsługę lotek mam

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie

Dwie warstwy depronu 3mm i wzmocnienie z drucika w środek.

Dołączona grafika

 

Olśniło mnie, że wg skali owiewki będą dużo za cienkie. Trzeba coś dorobić.

 

Dokleiłem depron 6mm i 3mm z obu stron. Trochę szlifowania papierowymi pilniczkami do paznokci i proszę :)

Dołączona grafika

 

i w samolocie

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proporcje podane przez Przemka to stara dobra szkoła W.Schiera ale tu mamy do czynienia z dolnopłatem który jest bardziej wrażliwy na wychylenia lotek od górnopłata i myślę że do lotów rekreacyjnych , w zastępstwie steru kierunku te lotki powinny zdać egzamin (na wszelki wypadek zwiększył bym zakres ich wychyleń )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.