Skocz do zawartości

Beta 1400 - modyfikacje


latacz_86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy doradzają Pakiety 2200 a nikt się nie zastanowi że pakiety mają różne wymiary !

Nie każdy pakiet 2200 wchodzi w Betę !

Czasami mam wrażenie że wiele osób pisze aby pisać albo powiela ogólne opinie a modelu nawet w rękach nie trzymali .

Dużo takiej piany w internecie a nic z niej nie wynika poza zamieszaniem .

Mam Betę V2 i tam Zippy nie wchodzi chyba że wepchnać go dziób max do przodu ale wtedy model ma zbyt przednie wyważenie i trzeba by dokładać wagi na ogon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

utopia

 

Czym się w takim razie zadowolić w tym modelu z pojemnością 2200mAh? Czy pierwowzór - oryginalny wyrób multiplexa również nie mieści Zippy? Nie wiem jak to wygląda, ale czy przeróbki typu podcięcia nie wchodzą w grę? :mellow:

 

Podnoszenie wagi to już nienajlepszy pomysł.

 

Wybaczcie, że szukam gotowego przepisu na idealny model, wolę zapytać teraz niż narzekać na etapie latania, że czegoś nie dopytałem w odpowiednim czasie :rolleyes: Temat też nie jest do końca odpowiedni dla pytań o produkt Multiplexa, ale Beta 1400 poza nieco gorszym wykonaniem nie zbiera zbyt wielu negatywnych opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj wymiary pakietów różnych serii i zorientujesz się szybko o co chodzi .

Do tego nie lata się cały czas na silniku . U mnie stare Rhino 1800 wchodzi pomiędzy serwa idealnie - nie blokuje dźwigni serw ani się nie przemieszcza .

Przy wietrze i termice jeden pakiet starcza na ponad pół godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po lekturze forum oraz kilku zapytaniach zmiana planów na SKY SURFER II. Nie będę wydziwiał i wezmę gotowy zestaw bez aparatury polecany przez sprzedawców abc.. Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tym modelem mile widziane wszystkie sugestie ;-)

 

Pytanie tak bardziej przyszłościowo i fantazyjnie :D - czy już jest aparatura w wyświetlaczem i możliwością odbierania na nim obrazu z kamery zamontowanej na przodzie motoszybowca? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Widzę, że w tym wątku poruszane były tematy odpowiedniego ustawienia silnika tak więc również zgłoszę się z moim problemem. 

 

Posiadam Bete 1400 z pakietem 1300 mAh czyli standardowym. Problemem jest to, że przy przepustnicy ustawionej na 50% model strasznie zadziera nos do góry. Pakiet umieściłem przy samym dziobie i problemu nie wyeliminowałem. Nie chciałbym dociążać dziobu bo to chyba nie o to chodzi. Poniżej zamieszczam zdjęcia ustawienia silnika, czy tam jestem w stanie coś ugrać?

 

http://pl.tinypic.com/r/se51lc/8

http://pl.tinypic.com/r/raqi37/8

http://pl.tinypic.com/r/2u4hct1/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja chciałem zaprezentować swój samolocik przed i po przeróbkach :)

 

P2280152.JPG

P6100004+(2).JPG

 

 

Filmik z oblatania jeszcze fabrycznym motoszybowcem ;)

 

 

Co do aparatury, to ja jeszcze ją mam i używam ją na swoich customowych myśliwcach i się sprawdza. Wystarczy chcieć, a można zrobić wszystko na niej ;)
4 kanały i mix'er daje dużo możliwości (dla początkującego maniaka latania i inżyniera lotniczego) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,

Spodobał mi sie ten temat i wasze rozmowy na temat tego jaka bateria sie zmieści, ponieważ ja posiadam bete 1400 w wersij chyba v2 ARTF, aparatura Turnigy 9x wraz z odbiornikiem 8kanałów serwa w kabinie, śmigło i śilnik stock, tylni statecznik i SW wklejony na klej Uniwersalny polimerowy do styropianu kupiony w mrówce bardzo dobrze sie trzyma ale bardzo długo schnie. Oczywiście zanim zakupiłem sobie ten model to dużo o nim czytałem i odbywałem próby na symku. I po dłuższym sledzeniu tematu jaka bateria sie tam zmieści, i po tym ze model po dobrym wyważeniu powinien latać nawet jak bedzie ważył 1600, ludzie latają z kamerami FPV i ich modele ważą sporo wiecej, a mi zależy na długim lataniu postanowiłem zamówic baterie wielkosci 5000mAh która waży mniej wiecej 412g wymiary 146x50x26mm a cały model po moich obliczeniach powinien teraz ważyć nie cały 1KG to tylko moje wylicznie na ważyłem jeszcze modelu, bateria sie tam miesci leży co prawda na dzwigniach od serwa ale to w niczym nie przeszkadza. W bateri złącze musiałem przerobić na inne ponieważ nie zgadzało mi sie z regulatorem, przerobiłem na zakrecaną wtyczkę na srubki. Oczywiscie model lata tak jak trzeba, pierwsze 2 loty były mozna powiedzieć tragiczne ponieważ za daleko odleciałem i nie zauważyłem w którym kierunku jest model, uderzając w drzewo złamało sie skrzydło, skrzydło sklejone klejem wyżej wymienionym wygląda jak nowe i całkiem sprawne ponownie na tym latam co prawda teraz znacznie lepiej mi idzie. A co do środka cieżkości ustawiony jest tak ze model po wypuszczenu z reki, nie trzeba wcale mocno wystarczy delikatnie go puścić tylko koniecznie pod wiatr i na 70% obroty silnika i oczywiscie manetka wysokości do siebie, szybowieć nie wznosi sie jakoś kolosanie szybko ale po nabraniu szybkości też można osiągać nim spore wysokosci. Mam nadzieje że wpuścicie mnie do swojego grona mogę także umieścic jakieś fotki i w przyszłosci filmiki ponieważ zamieżam zamocować w modelu jeszcze kamere. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Parę dni temu zaliczyłem dośc dużego kreta i poza naprawami kadłuba i statecznika, z którymi sobie poradziłem, został także wyrwany silnik ze sklejki.

 

https://gyazo.com/a30b3a05be8fe8d221c6a2941c8447d4

https://gyazo.com/5b5073e6c6c85d58106f7fe94543eb22

 

Jaką polecacie metodę naprawy, kleić sklejkę czy wsadzić nową i tak jak w oryginale przykręcić silnik na 4 śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Spodobał mi sie ten temat i wasze rozmowy na temat tego jaka bateria sie zmieści, ponieważ ja posiadam bete 1400 w wersij chyba v2 ARTF, aparatura Turnigy 9x wraz z odbiornikiem 8kanałów serwa w kabinie, śmigło i śilnik stock, tylni statecznik i SW wklejony na klej Uniwersalny polimerowy do styropianu kupiony w mrówce bardzo dobrze sie trzyma ale bardzo długo schnie. Oczywiście zanim zakupiłem sobie ten model to dużo o nim czytałem i odbywałem próby na symku. I po dłuższym sledzeniu tematu jaka bateria sie tam zmieści, i po tym ze model po dobrym wyważeniu powinien latać nawet jak bedzie ważył 1600, ludzie latają z kamerami FPV i ich modele ważą sporo wiecej, a mi zależy na długim lataniu postanowiłem zamówic baterie wielkosci 5000mAh która waży mniej wiecej 412g wymiary 146x50x26mm a cały model po moich obliczeniach powinien teraz ważyć nie cały 1KG to tylko moje wylicznie na ważyłem jeszcze modelu, bateria sie tam miesci leży co prawda na dzwigniach od serwa ale to w niczym nie przeszkadza. W bateri złącze musiałem przerobić na inne ponieważ nie zgadzało mi sie z regulatorem, przerobiłem na zakrecaną wtyczkę na srubki. Oczywiscie model lata tak jak trzeba, pierwsze 2 loty były mozna powiedzieć tragiczne ponieważ za daleko odleciałem i nie zauważyłem w którym kierunku jest model, uderzając w drzewo złamało sie skrzydło, skrzydło sklejone klejem wyżej wymienionym wygląda jak nowe i całkiem sprawne ponownie na tym latam co prawda teraz znacznie lepiej mi idzie. A co do środka cieżkości ustawiony jest tak ze model po wypuszczenu z reki, nie trzeba wcale mocno wystarczy delikatnie go puścić tylko koniecznie pod wiatr i na 70% obroty silnika i oczywiscie manetka wysokości do siebie, szybowieć nie wznosi sie jakoś kolosanie szybko ale po nabraniu szybkości też można osiągać nim spore wysokosci. Mam nadzieje że wpuścicie mnie do swojego grona mogę także umieścic jakieś fotki i w przyszłosci filmiki ponieważ zamieżam zamocować w modelu jeszcze kamere. Dzięki.

 

Beta po przekroczeniu kilograma masy robi się dość szybka i nerwowa. Znacznie szybciej opada i ma mniejszą doskonałość. Przeciążanie jej ponad dwukrotnie w stosunku do zalecanej masy fabrycznej nie jest dobrym interesem.

Nawet z FPV, można tak dobrać wyposażenie, by zmieścić się w sensownej masie. Ludzie i latają ciężkimi modelami, ale zwróć uwagę, że są to różne wersje tych modeli. Cięższe wyposażenie ładuje się do powiększonych wersji, które mają większy udżwig i z większym ładunkiem zachowują zdolności lotne. Model przeciążone, praktycznie nie chcą latać bez silnika i sporej mocy ciągle pobieranej.

 

Po co ci np. pakiet 5 Ah? Beta to szybowiec. Potrafi latać nawet godzinę, przy kilkuminutowej pracy silnika. A same serwa używają znacznie mniej energii. Samo FPV zwykle zużywa bardzo mało energii. Pakiety rzędu 3S 400 mAh, wystarczają na dość długie zasilanie kamery i nadajnika.

 

Ja raz przez swoją poprzednią Betę w gacie srałem, mówiąc oględnie.

Porwana przez komin termiczny, wskoczyła chyba na co najmniej 600 metrów jak nie więcej i nie chciała wrócić. Walka o jej sprowadzenie trwała z 40 minut. Aż się włączył alarm baterii w nadajniku. Udało się dosłownie "na oparach" pracy nadajnika, ściągnąć ją na dół. Silnik - nie pracował. Model by sobie tak pewnie polatał jeszcze z drugie tyle, albo i dłużej. A pakiet 2200 mAh praktycznie pełny.

Weź też pod uwagę, że długie latanie nie jest zbyt wygodne. Wysiedzisz w miejscu, bez ruchu i przerwy godzinę? Będzie ciężko. A dwie? Trzy?

Lepiej latać krócej a odbyć więcej lotów.

 

Co się może stać z pakietem leżącym na orczykach serw? Nie wiele. Poza jego zniszczeniem. Wystarczy, że serwo wbije popychacz przez koszulkę i zrobi zwarcie.

Jeśli w kadłubie jest mało miejsca to się zmienia ułożenie elementów. Serwa można wypuścić na zewnątrz, lub przenieść w inne miejsce. Kolizja elementów wyposażenia, nie jest konieczna i raczej jest niemile widziana.

I dlaczego mam skojarzenie, że pakiet połączyłeś na listwę zaciskową? Tak ciężko było zalutować złącze asymetryczne, np. XT60, lub zwyczajne "goldy"?

 

To co piszesz o nabieraniu wysokości nie jest zbyt ciekawe. Mój Sky Surfer, z silnikiem odziedziczonym po rozbitej dawniej Becie, idzie w górę na 30-40% gazu. Na 70% mocy idzie niemal pionowo w górę. 70% mocy potrzebnej by się wznosić świadczy o mocno przeciążonej konstrukcji płatowca. A to nie jest dobre. Ani do normalnego latania, ani w przypadku kraksy.

 

Bym się zastanowił nad odchudzeniem konstrukcji. W razie potrzeby - nad wymianą klejonej pianki na nową. Można kupić wersję KIT, która jest sporo tańsza i wykorzystać wyposażenie z poprzedniego modelu.

Zastosować normalny pakiet dla tej konstrukcji, a nie cegłę, uniwersalne złącza prądowe do pakietu i regulatora. Zamiast bardzo drogiego i ciężkiego pakietu - kupić ze 3 małe. Ładowane prądem 2C (jeśli są dostosowane do tego) ładują w się w czasie gdy Beta sobie szybuje od chmurki do chmurki, bez silnika.

A jeżeli chcesz montować bardziej zaawansowane wyposażenie to kupiłbym wersję dwumetrową. Np. Pioneera 2M czy Sky Surfera XL - to niemal to samo co Beta, a lepiej dostosowane są do lotów z większym wyposażeniem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.