Skocz do zawartości

PZL 62 (55) od Marka Rokowskiego


Autsajder1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mogliśmy mieć w '39 niezły myśliwiec...

Oj, nie bardzo, produkcja seryjna była zaplanowana na rok 41, wprowadzenie do jednostek bodajże 42.

Warto pamiętać że ten samolot był zaprojektowany pod silnik który nie istniał w roku 39tym (i w końcu powstał dopiero pod okuacją niemiecką).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dzisiaj oblatałem model :D z początku ledwo trzymałem się w powietrzu (pierwszy dolnopłat który ulotniłem) Ale po drobnych korektach lata jak marzenie  :wub:  wylatałem na nim dwa pakiety. Czas lotów ok 30 minut. Loty zakończyłem spektakularnym krecikiem w jedno z niewielu kretowisk na łące (taki nie fart  :lol: ) Jedyne uszkodzenia to odklejone łoże silnika co pokazuje jakie te modele są "pancerne". Filmu z oblotu brak bo aparat odmówił posłuszeństwa (zawsze coś musi się zje...). We wtorek mam wolne więc coś nagram  ;)

Pamiątkowe zdjęcie z telefonu:

 

post-12979-0-39571600-1413120571_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Bardzo bym prosił Moderatorów o dokonanie poprawki tytułu tego tematu lub autora, ale nie wiem czy działa jeszcze na forum?.

PZL 55 nie miał oznaczenia P w nazwie.

Oznaczenie P miały tylko myśliwce Zygmunta Puławskiego od P1 do P24.

Żadne inne samoloty PZL nawet konstrukcji Puławskiego nie miały w oznaczeniu P.

 

Chodzi o to, żeby nie utarła się ta bzdura z P bo potem będzie jak z malowaniem przedwojennych polskich samolotów.

Ktoś coś napisze, a do dzisiaj nie są prawidłowo malowane eksponaty muzealne i modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pianki modelu PZL-62 wycięte przez Marka prawie 6 lat temu, w rozmiarze 1200.

post-5935-0-12254800-1536745945.jpg

Przymierzam się do jego budowy i stawiam sobie w związku z tym pytania:

1. Czy ograniczyć lotki tak jak zaznaczyłem na obrazku?

2. Czy wznios 5 stopni na stronę będzie właściwy (na razie nie zależy mi na akrobacji)?

3. Czy oba cięgła do sterów skierować pod statecznik poziomy (estetyka)?

4. Czym kleić piankę z pianką (poliuretanem 66A, żywicą dwuskładnikową, klejem na gorąco)?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robercie!

 

Pytałem o ograniczenie lotek, ponieważ w linku podanym przez Konrada, są obrazki, na których tak właśnie jest.

 

Niedawno model, który był zaczepiony za płetwę podogonową, spadł mi ze ściany. Kilka lat temu, kiedy to kleiłem modele 

(prawie wyłącznie) UHU Porem, tę płetwę też pewnie nim kleiłem. Teraz ta płetwa odkleiła się. Miała kołki wpuszczone w kadłub.

Obie powierzchnie (kadłub w miejscu klejenia i płetwa) były mokre, tak jakby były przed chwilą posmarowane klejem.

Stąd moje pytanie "czym kleić".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie lotki jak na zdjęciu są za małe.

Klej polimerowy klei po wstępnym wyschnięciu. W zamkniętych przestrzeniach nie wysycha. Osobiście epp kleję najczęściej soudalem d4, cyjanoakrylem lub żywicą dwuskladnikową. Polimerowym też ale rzadko

 

Obejrzyj moja budowę P40 w rozmiarze 120cm. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40790-curtiss-p-40c-tomahawk-iib-rozp-120cm/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu zrobiłem  Bf 109 D 120cm od Marka.

Skrzydło zrobiłem z podwoziem, lotkami i klapami.

Lotki pomniejszyłem i działały ok:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=KTH7uSUQVjY

 

I tak docelowo chciałbym mieć w PZL-62. Spróbuję nauczyć go latać, a potem rozbuduję

o klapy i podwozie (jak BF-109 Konrada).

Jak będzie problem ze sterowaniem to włączę klapy do współpracy z lotkami.

 

Kleju D4 nie znam. Czas poznać. Dzięki Robert.

 

----------- edit ----------

 

W OBI nie mają Soudala D4. Symbolu D4 używa się do oznaczenia wodoodporności (na 66A też jest).

Masz może fotkę etykiety? Byłoby łatwiej znaleźć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Próbuję zrobić podwozie w taki sposób, aby punkt styku kół z podłożem znajdował się nieco przed krawędzią natarcia.

Możecie coś podpowiedzieć?

Przy okazji mam pytanie o możliwość ograniczenia kąta otwarcia takiego mechanizmu do podwozia jaki

ma  BF-109 na filmie Konrada (#36).

Fabrycznie jest to 90 stopni. Aparatura Turnigy 9X (soft ER9X).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.