Skocz do zawartości

przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja daję rurkę 4mm w depronie 7mm lub 3mm w depronie 6mm, wykrawam rowek i wklejam na polimerowy klej - w zupełności wystarcza. Wiem to z doświadczenia po dwóch nieudanych lotach na początku mojej przygody z modelami RC. Rozcięcie płata i jego klejenie do pręta lub rurki bez dodatkowego wzmocnienia np: bez zastosowania profila który całe łączenie przykryje nie daje takiej sztywności jak zalanie rurki w rowku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu kurier dostarczył właściwy depron i robota od razu ruszyła z kopyta ;)

Szybka przymiarka i rzut oka na elementy, które mam nadzieję będą stanowić kiedyś całość :)

post-8897-0-09279500-1353657522.jpg

 

Następne poszły pod papier ścierny boki kadłuba co by je ładnie przykleić pod kątem do skrzydła

post-8897-0-48989600-1353657616.jpg

 

Z zielonego depronu wyciąłem prowadnice co by kąt na bocznych ścianach wyszedł identyczny po oby dwu stronach i po kolei klejenie raz jednej raz drugiej strony

post-8897-0-81694900-1353657689.jpg

 

Doklejona dolna część dziobu i powolne pasowanie górnych elementu dziobu do reszty

post-8897-0-95029200-1353657774.jpg

 

Jakoś udało mi się skleić dziób razem do kupy i powoli zaczyna nabierać kształtów choć jeszcze muszę co nie co popracować nad nim papierem ściernym a oto efekt ...

post-8897-0-59253900-1353657877_thumb.jpg

 

post-8897-0-09163900-1353657895.jpg

 

Reasumując ... mając plany w ręce zakładałem że będzie oklejony papierem na wikolu ale po sklejeniu paru elementów doszedłem do wniosku że model jest dość skromnych rozmiarów (oczywiście według mnie i będzie to najmniejszy model jaki do tej pory zbudowałem) i będę się starał z tego tytułu wykonać go jak najlżej więc papier na wikolu odpada i dlatego pewnie pomaluje go jakimś spray'em do styro. Co do elektroniki to bardzo był bym rad jak by mi się udało wsadzić silnik emax 2812 i pakiet 1300. I jeszcze jedno pytanie do wielbicieli profili KFm bo coś się zagubiłem chyba po drodze ... załóżmy że mamy cięciwę skrzydła tak 10 cm i chcąc zrobić profil KFm -2 to wysokość stopnia jest od 7-9 % cięciwy ? Czyli w naszym wypadku przy cięciwie 10 cm stopień będzie wynosił 7% = 0,7 cm i 9 %= 0,9 cm ... dobrze rozumuje czy coś pokręciłem ?! :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pokręciłeś. 7-9% to jest grubość całego profilu nie stopnia. Nie powinno się jej za bardzo przekraczać.

Skoro na końcu skrzydła masz cięciwę 10cm to grubość skrzydła powinna mieć mniej więcej 7-9mm. Więc skrzydło 6mm+3mm powinno byc idealne. Z drugiej strony nieco wyższy stopień w części środkowej lepiej by działał. Tak czy siak, czy będzie 6+6 czy 6+3 powinno być ok. W tym modelu dałbym chyba profil 6+3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie pokręciłem :P ... Co do profilu KFm to dodam profil dopiero jak wrzucę górne poszycie ... i tak właśnie myślałem żeby górny stopień zrobić z 3 mm depronu.

 

Znowu mały edit ...

a że mi jeszcze coś browaru zostało na dnie w butelce korzystając z okazji tejże relaksacji no to jeszcze zabrałem się za dzióbek

Przed ....

post-8897-0-85372500-1353658052.jpg

 

Po ...

post-8897-0-20011600-1353658067.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzióbek już przyklejony

Na stół poszedł SW ... wzmocniłem go oklejając na około balsą 3 mm a na natarciu dałem balsę 6 mm żeby było łatwiej zaokrąglić natarcie SW

post-8897-0-27755500-1353658212.jpg

 

Wycinanie rowka pod pręt węglowy za pomocą małego okrągłego pilniczka

post-8897-0-32380300-1353658228.jpg

 

i wycięty rowek

post-8897-0-40022300-1353658246.jpg

 

I kleje SW do kupy :)

post-8897-0-60784900-1353658301.jpg

 

Poniżej film prezentujący wychylenie SW i wektora ciągu ... oczywiście wychylenia zostały już zmniejszone do wartości 60 %

 

http://vimeo.com/51522002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafale wszystko pisze w moim pierwszym poście ... SK odpuszczam na rzecz oswietlenia silnikow ktore bedzie włączane z poziomu aparatury ;)

 

To poproszę o wskazówki w zakresie wykonania oświetlenia - chętnie to zaadoptuję w moim F-18.

Już teraz Twój F-22 zapowiada się znakomicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za dobre słowa ;) Włącznik to nic innego jak elektroniczne bebechy z serwa a co lutowania i konkretnego rodzaju diód to Wojtek Sz musiał by się wypowiedzieć bo to dzięki jego uprzejmości oświetlenie powstaje :) ...

EDIT.

Już wiem że oświetlenie jest gotowe, muszę je tylko odebrać :) ... jutro wrzucę zdjęcia z montażu światełek zanim spód kadłuba nie został zamknięty choć przewiduję wykonanie dwóch włazów rewizyjnych do wyposażenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pokrywy to jak dla mnie odpadam ... model ma rozpiętość ponad 60 cm i długość 80 cm więc przez dwa otwory rewizyjne spokojnie ogarnę wyposażenie tegoż modelu ;) a dodatkowe takież wzmocnienia i mocowanie śrub nylonowych wydaję mi się zbędnym wzrostem wagi.Otwory rewizyjne wycięte na wysokości serw od SW i sterowania ciągiem.post-8897-0-85747300-1353659841.jpgCo do oświetlenie ... od Wojtka Sz przywiozłem taki zlepek kabli :)post-8897-0-18374800-1353659863.jpgOświetlenie będzie obejmować:- silniki; 4 diody 5 mm czerwone- skrzydła; 2 diody mrugające 5 mm zielona i czerwona (przewody w skrzydłach zostaną schowane pod stopniem profilu KFm 2)- oświetlenie kabiny pilota dioda zielona 3 mmOczywiście oświetlenie włączane z poziomu aparatury :DMocowanie diod oświetlenia silnika wykonane ze sklejki 0,8 mmpost-8897-0-27756500-1353660014.jpgWklejenie półek pod diody w silnikupost-8897-0-43469300-1353660026.jpgDodatkowo dla lepszego rozproszenia światła wykleiłem końcową części w okolicach diod taśmą aluminiowąpost-8897-0-95079800-1353660036.jpgI jeszcze film na koniec prezentujący prawie całość ;)http://vimeo.com/51699360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo - bajer na maksa. Miło patrzeć na taki postęp prac.

 

dzięki fajnie że się podoba ;) chwała Wojtkowi Sz za namówienie mnie na mrugające diody na skrzydłach i cierpliwość w lutowaniu bo bez przygód się nie obeszło ;)

 

dzisiejsze prace ... rozmieściłem światła w skrzydłach a następnie kable przykrył pierwszy stopień KFm

post-8897-0-97640800-1353660340.jpg

 

post-8897-0-57545400-1353660356_thumb.jpg

 

Jak już oświetlenie trafiło tam gdzie miało i wszystkie serwa również nadszedł czas na przykrycie dolnej części kadłuba w której są dwa otwory rewizyjne do serw. Dół kadłuba już oszlifowany na gotowo ;)

 

post-8897-0-04472600-1353660513_thumb.jpg

 

post-8897-0-29410200-1353660561.jpg

 

post-8897-0-35888300-1353660573.jpg

 

Zamknięte otwory rewizyjne

 

post-8897-0-26584900-1353660535.jpg

Po doklejeniu stopnia KFm postanowiłem na natarcie skrzydła do kleić kawałek balsy dla wzmocnienia krawędzie natarcia, które z kolei zostało zeszlifowane i zaokrąglone

post-8897-0-57743000-1353660778.jpg

 

Wzmocnienie boku skrzydła i przy okazji mocowanie diody

post-8897-0-23497000-1353660799_thumb.jpg

 

Wzmocniłem również balsą miejsce ozawiasowania lotki

post-8897-0-21567900-1353660811.jpg

 

 

Dzisiaj wrzuciłem wszystko co mam na wagę i pianka widoczna na zdjęciu wraz z oświetleniem, 4 serwami, regulatorem i odbiornikiem waży ponad 320 g więc na razie nie jest źle choć jeszcze przytyje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.