Skocz do zawartości

Mustang Blue Nose EP firmy Hangar 9


Pioterek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zamontowałem do mojego mustanga dwa żyroskopy GYA 430. Są to malutkie żyroskopy Futaby dedykowane do samolotów. Jedno żyro obsługuje ster kierunku drugie ster wysokości. Żyroskopy mają dwa tryby pracy (Normal i AVCS - blokada położenia) i mogą być wyłączane z aparatury i podobnie jest też z regulacją czułości. Co dają takie urządzenia:

 

ster kierunku - start po ustawionym kursie, nie ma myszkowania modelu po pasie ani zmian wynikających z bocznego wiatru, podobnie lądowanie po ustawieniu ścieżki schodzenia włączone żyro stara się utrzymać kurs

 

ster wysokości: zastosowanie również przy starcie i lądowaniu. Start jest liniowy i płaski lądowanie bardzo łagodne i b.często na 3 punkty.

Oczywiście pilot w każdej chwili może skorygować tor lotu ale są to naprawdę niewielkie poprawki. Oba żyroskopy po starcie są wyłączane i włączane spowrotem przed lądowaniem.

 

Urządzenia te testowałem na mniejszym i "tańszym" modelu też Mustangu i stwierdziłem że to jest to. Loty wykonywałem nawet przy wietrze do 11m/s w dodatku porywistym i nie miałem problemów lądując nawet przy skośnym wietrze.

 

Myślę że zastosowanie żyroskopów poprawi widowiskowość startów i lądowań modelu i skutecznie ochroni się jego podwozie. Żyroskop można wykorzystać też do stabilizacji lotek ale ten wariant mnie nie zainteresował.

post-5634-0-47880200-1353533503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.