Skocz do zawartości

Czyszczenie tłumika i kolorowy dym


esceta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nurtują mnie dwa pytania, na które nie znam odpowiedzi. Może ktoś z forum posiada taką wiedzę i się nią podzieli.

 

- co dodać do płynu dymowego aby dym był innego koloru niż biały lub szary ?

- jak wyczyścić aluminiowe tłumiki z osadzonego w ich środku nagaru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Co dodac, tego nie wiem.

 

Jak czyscic? Najlepiej w ogole nie czyscic, stosujac odpowiednie oleje i nie dopuszczajac do zafajdania tlumika.

Na temat "cudownych" srodkow do czyszczenia tlumikow kraza przerozne pogloski: jedni (wypowiedzi na niemieckich forach) chwala plyny do mycia hamulcow, inni plyny do mycia felg lub nawet rozpuszczalniki, czy aceton... Nie mam pojecia, czy te sposoby dzialaja, gdyz moje tlumiki nigdy nie byly az tak zafajdane, by oprocz czystej szmatki zachodzila potrzeba stosowania bardziej drastycznych srodkow czyszczacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumiki fajdają się bez względu na rodzaj oleju. Proces ten jest intensywniejszy w przypadku zastosowania instalacji dymowej. Jestem bardzo ciekaw jak sobie radzisz tą zwykłą szmatką. Ja nie znalazłem sposobu aby cokolwiek łącznie ze szmatką wprowadzić w tłumik i go wyczyścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czterech sezonach moje tłumiki MTW zwiększyły wagę o 90 g na sztukę. Latam na oleju Red Line. Silnik DA 150 wyregulowany jak trza.Świece wymieniam co sezon a ich kolor jest brunatny. Sporadycznie sobie podymię troszkę.

Te 180 g w niczym nie przeszkadza, ale obawiam sie o zwężenie kanałów w tłumiku i spadek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90g na tlumik to faktycznie troche sporo, chociaz z drugiej strony silnik nie maly, tlumiki odpowiednio duze, wiec i przyrost wagi sie przez to relatywuje.

 

Wiem, ze urzadzenie wytwarzajace dym moze byc przyczyna powstawania zwiekszonej ilosci osadu w tlumiku. Inna sprawa, ze ja uzywam tlumikow ze stali nierdzewnej (Zimmermann) i nie mam klopotow z osadem, ale aluminium moze reagowac z jakims skladnikiem spalin wytwarzajac dodatkowa warstwe osadu. W takim wypadku moze byc trudno sie tego pozbyc. Takze tlumiki typu absorpcyjnego (wnetrze wypelnione materialem tlumiacym) sprzyjaja gromdzeniu sie resztek oleju i spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A czy widział już ktoś taki kolorowy dym wytwarzany w modelarstwie?

Ja spotkałem się z kolorowym dymem generowanym jedynie podczas spalania ciał stałych w świecach dymnych, a sposób wytwarzania dymu w tłumiku jest trochę inny (wykorzystuje się do tego ciecz i zdecydowanie niższą temperaturę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pomądrzę sie troszkę

Kolorowy dymym uwalniany z samolotów został oparty na mieszaninie 10-15% barwnika, 60-65% trójchloroetylen lub tetrachloroetylenu i 25% oleju napędowego wtryskiwanego do gazów spalinowych z silników lotniczych. Najczęściej zespoły teraz używają specjalnie przygotowanych płynnych barwników i tylko olej napędowy, lekki olej mineralny lub olej biały spożywczy bez szkodliwych rozpuszczalników chlorowanych.i Teraz troszku z angielskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.