esceta Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Witam Nurtują mnie dwa pytania, na które nie znam odpowiedzi. Może ktoś z forum posiada taką wiedzę i się nią podzieli. - co dodać do płynu dymowego aby dym był innego koloru niż biały lub szary ? - jak wyczyścić aluminiowe tłumiki z osadzonego w ich środku nagaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Co dodac, tego nie wiem. Jak czyscic? Najlepiej w ogole nie czyscic, stosujac odpowiednie oleje i nie dopuszczajac do zafajdania tlumika. Na temat "cudownych" srodkow do czyszczenia tlumikow kraza przerozne pogloski: jedni (wypowiedzi na niemieckich forach) chwala plyny do mycia hamulcow, inni plyny do mycia felg lub nawet rozpuszczalniki, czy aceton... Nie mam pojecia, czy te sposoby dzialaja, gdyz moje tlumiki nigdy nie byly az tak zafajdane, by oprocz czystej szmatki zachodzila potrzeba stosowania bardziej drastycznych srodkow czyszczacych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Tłumiki fajdają się bez względu na rodzaj oleju. Proces ten jest intensywniejszy w przypadku zastosowania instalacji dymowej. Jestem bardzo ciekaw jak sobie radzisz tą zwykłą szmatką. Ja nie znalazłem sposobu aby cokolwiek łącznie ze szmatką wprowadzić w tłumik i go wyczyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Wiadomo, że zbiera się w tłumiku trochę "zupki", ale ta wydalana jest podczas lotu. Jednak nagar w moich tłumikach się nie zbiera w ilościach wymuszających konieczność czyszczenia. Inaczej zastanowiłbym się nad przyczyną tego stanu rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Po czterech sezonach moje tłumiki MTW zwiększyły wagę o 90 g na sztukę. Latam na oleju Red Line. Silnik DA 150 wyregulowany jak trza.Świece wymieniam co sezon a ich kolor jest brunatny. Sporadycznie sobie podymię troszkę. Te 180 g w niczym nie przeszkadza, ale obawiam sie o zwężenie kanałów w tłumiku i spadek mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 90g na tlumik to faktycznie troche sporo, chociaz z drugiej strony silnik nie maly, tlumiki odpowiednio duze, wiec i przyrost wagi sie przez to relatywuje. Wiem, ze urzadzenie wytwarzajace dym moze byc przyczyna powstawania zwiekszonej ilosci osadu w tlumiku. Inna sprawa, ze ja uzywam tlumikow ze stali nierdzewnej (Zimmermann) i nie mam klopotow z osadem, ale aluminium moze reagowac z jakims skladnikiem spalin wytwarzajac dodatkowa warstwe osadu. W takim wypadku moze byc trudno sie tego pozbyc. Takze tlumiki typu absorpcyjnego (wnetrze wypelnione materialem tlumiacym) sprzyjaja gromdzeniu sie resztek oleju i spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 No tak, ze stalą nie ma problemów z czyszczeniem. Słyszałem,że tłumiki Zimmermann nieznacznie obniżają moc ale są bardzo ciche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spin1 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Wszelkiego typu nagary w bardzo dobry sposób można usunąć z pomocą aktywnej piany którą stosuje się do mycia (między innymi samochodów) myjkami wysokociśnieniowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Słyszałem,że tłumiki Zimmermann nieznacznie obniżają moc ale są bardzo ciche To prawda. Miałem w śmigłowcu taki tłumik i w porównaniu z tłumikiem Align'a pracował dużo ciszej. Różnica w mocy silnika była dla mnie niezauważalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 I kurcze nikt nie wie czym ten dymek zabarwić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 I kurcze nikt nie wie czym ten dymek zabarwić ? Qrcze... spec od prochu i efektów specjalnych nie wie.... to kto ma wiedzieć? Czy ktoś nas ocali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 A czy widział już ktoś taki kolorowy dym wytwarzany w modelarstwie? Ja spotkałem się z kolorowym dymem generowanym jedynie podczas spalania ciał stałych w świecach dymnych, a sposób wytwarzania dymu w tłumiku jest trochę inny (wykorzystuje się do tego ciecz i zdecydowanie niższą temperaturę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 To może pomądrzę sie troszkę Kolorowy dymym uwalniany z samolotów został oparty na mieszaninie 10-15% barwnika, 60-65% trójchloroetylen lub tetrachloroetylenu i 25% oleju napędowego wtryskiwanego do gazów spalinowych z silników lotniczych. Najczęściej zespoły teraz używają specjalnie przygotowanych płynnych barwników i tylko olej napędowy, lekki olej mineralny lub olej biały spożywczy bez szkodliwych rozpuszczalników chlorowanych.i Teraz troszku z angielskiego Red: Disperse Red 9 (older, used e.g. in the M18 grenade) Solvent Red 1 with Disperse Red 11 Solvent Red 27 (C.I. 26125) Solvent Red 24 Orange: Solvent Yellow 14 (C.I. 12055) Yellow: Vat Yellow 4 with benzanthrone (older) Solvent Yellow 33 Solvent Yellow 16 (C.I. 12700) Solvent Yellow 56 Oil Yellow R Green: Vat Yellow 4 with benzanthrone and Solvent Green 3 (older) Solvent Yellow 33 and Solvent Green 3 Solvent Green 3 Oil Green BG Oil Green G Blue: Solvent Blue 35 (C.I. 26125) Solvent Blue 36 Solvent Blue 5 Violet: Disperse Red 9 with 1,4-diamino-2,3-dihydroanthraquinone Solvent Violet 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Chylę czoła. Dziękuję za pomoc. Niesamowite informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 ...60-65% trójchloroetylen lub tetrachloroetylenu i 25% oleju napędowego wtryskiwanego do gazów spalinowych z silników lotniczych... W moim mniemaniu skladniki przemawiaja raczej za tym, by zrezygnowac z wydalania tego swinstwa do atmosfery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morfeusz1987 Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Odgrzeje troche kotleta ale czy udalo sie komus uzyskac kolorowy dym? Tak po polskiemu co trzeba dodac do nafty lub oleju napedowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek_O. Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 http://https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=zNXz7R8ql4U Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi